مقایسه اچ سی کراس با رنو ساندرو

مقایسه اچ سی کراس با رنو ساندرو + جزییات فنی

پنجشنبه - 23 مرداد 1399

پیشرانه – مقایسه اچ سی کراس با رنو ساندرو نشان می‌دهد هرچند این دو ماشین تفاوت‌های جدی دارند اما هر دو توانسته‌اند در بازار سهمی مهم به دست آورند.

پیشرانه – مقایسه اچ سی کراس با رنو ساندرو نشان می‌دهد هرچند این دو ماشین تفاوت‌های جدی دارند اما هر دو توانسته‌اند در بازار سهمی مهم به دست آورند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» دانگ فنگ اچ سی کراس، خودرویی چینی است که در سال‌های گذشته وارد بازار ایران شده است. شرکت دانگ فنگ، در زمینه خودروهای تجاری و کاری تجربه زیادی دارد و کامیون های این شرکت از سال‌ها پیش توسط سایپا دیزل در بازار ایران به فروش می‌رسد. با این وجود خودرو اچ سی کراس، نخستین خودرو سواری دانگ فنگ در بازار ایران به شمار می‌رود.

این خودرو چینی در اروپا با پژو فرانسه شراکت دارد و با توجه به اینکه ایران خودرو نیز مهم‌ترین شریک منطقه خاورمیانه پژو به شمار می‌رود، در ایام تحریم میان این دو شرکت روابط مشترک افزایش یافته است.

در مقایسه اچ سی کراس با رنو ساندرو خودرویی که مانند دیگر تولیدات شرکت خود طراحی ساده‌ای دارد، رنو ساندرو است. اگر نمونه تلیسمان را کنار بگذاریم، همچنان رنو بخش زیادی از خودروهای خود را در طراحی ساده به بازار عرضه می‌کند. نسل اول ساندرو و لوگان که در ایران عرضه شده‌اند نیز از همان نسل خودروهای با طراحی معمولی رنو به شمار می‌روند، هرچند در بازار سهمی جدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در مقایسه اچ سی کراس با رنو ساندرو اطلاعات موتوری دو خودرو شباهت قابل توجهی به هم دارد. موتور هر دو خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد، تقریبا ۱۴۲ نیوتون متر توان داشته و حدودا ۱۶۰۰ سی سی ظرفیت آن است. هر دو خودرو نیز به شکل چهار دنده و اتومات عرضه شده‌اند.

در فهرست نکات مثبت اچ سی کراس به امکانات رفاهی مناسب، طراحی داخلی زیبا، کابین جادار و سواری نرم اشاره شده و در فهرست نکات منفی، کیفیت ساخت متوسط، طراحی ظاهری خاص پسند، قطعات یدکی گران قیمت، مصرف سوخت بالا و بازار دست دوم راکد قرار گرفته است.

رنو ساندرو، نکات منفی محدودتری دارد. در فهرست نکات منفی این خودرو تنها امکانات رفاهی ضعیف و طراحی قدیمی  ذکر شده و در مقابل کیفیت ساخت بالا، استهلاک پایین، موتور و گیربکس با دوام، مصرف سوخت پایین، ایمنی بالا، کابین جادار و بازار خرید و فروش پر رونق در فهرست نکات مثبت این ماشین به ثبت رسیده است.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟