پرچم داران مرسدس بنز را بشناسیم

دوشنبه - 11 شهریور 1398

پیشرانه- سلطان اشتوتگارت به‌تازگی مشخصات نسخه‌‌های پرچم‌دار AMG 2 کامپکت جذاب و بحث‌برانگیز خود یعنی A و CLA را برای مدل ۲۰۲۰ اعلام کرد.

پیشرانه- سلطان اشتوتگارت به‌تازگی مشخصات نسخه‌‌های پرچم‌دار AMG 2 کامپکت جذاب و بحث‌برانگیز خود یعنی A و CLA را برای مدل  ۲۰۲۰ را به عنوان مرسدس بنز جدید اعلام کرد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» این نسخه‌ها که با کدهای A/CLA 45 و A/CLA 45 S شناخته می‌شوند از قدرتمندترین محصول بلوک ۲ لیتری توربو با خروجیِ به ترتیب ۳۸۷ و ۴۲۱ اسب‌بخار و جعبه‌دنده ۸ سرعته دو کلاچه AMG SPEEDSHIFT  نیرو می‌گیرند و بیشینه گشتاور اغواکننده‌ای برابر با ۴۸۰ و ۵۰۰ نیوتن‌متر در چنته دارند.

پیشرانه گفته شده به‌عنوان پربازده‌ترین واحد ۴ سیلندر تولید انبوه دنیا قادر است شتاب اولیه ۳.۹ تا ۴.۱ ثانیه‌ای را بسته به مدل و تریم انتخابی برای A و CLA به ارمغان آورده و لمس سقف سرعت ۲۵۰/۲۷۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن سازد؛ همچنین با انتخاب بسته سفارشی  Driver سقف سرعت در تمامی مدل‌ها ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

این فلفلِ ریز و تیز همچنین علاوه بر اعداد و ارقام چشمگیر، نوآوری‌های دیگری همچون قرارگیری منیفولد ورودی در جلو و منیفولد اگزوز و توربوشارژر در عقب و بهبود قابل‌توجه تنفس سیلندرها و آیرودینامیک،  توربوشارژر دو پَره جدید، کنترل الکترونیکی دریچه تخلیه اگزوز، خنک کاری توربوشارژر با روغن، آب‌وهوای تازه و روکش منحصربه‌فرد دیواره داخلی سیلندرها موسوم به NANOSLIDE برای کاهش حداکثری اصطکاک بین پیستون و سیلندر نیز در خود دارد.

تنظیمات ۴ چهار حالته ESP، ۶ حالت رانندگی مختلف برای انواع سطوح و شرایط، کنترل الکترونیکی صدای سیستم اگزوز، دیسک ترمزهای عملکرد محور، سیستم تعلیق بازبینی‌شده + نمونه بادی تطبیق‌پذیر سفارشی و سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic+ نیز دیگر قسمت‌های فنی قابل اشاره هستند. در بحث طراحی، چهره A 45 و CLA 45 جدید تمایز بیشتری با مدل‌های ارزان‌تر دارد.

برای نخستین بار در این مدل های مرسدس بنز جدید جلوپنجره اختصاصی AMG با نشان بزرگ مرسدس بنز در مرکز و ۱۲ پره عمودی را می‌بینیم که یکی از عناصر اصلی این زیرشاخه قهار است. سبک طراحی خاص جلو موسوم به “دماغه کوسه” (طول بیشتر بالای دماغه نسبت به بخش پایینی)، چراغ‌های باریک و کشیده جلو و عقب، رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی، دو ورودی هوای غول‌پیکر جانبی و یک شکاف طولی پایین سپر جلو و گلگیرهای ورم‌کرده نیز بازهم به تمایز این دو مدل افزوده‌اند و جزئیات دقیقی همچون رکاب‌های جانبی جدید با ارتفاع کمتر، قرارگیری آینه‌های جانبی روی درها همانند مدل‌های کوپه و اسپرت، لاستیک‌های عریض ۲۴۵ و ۲۵۵ و لوله اگزوزهای دوقلوی به ترتیب ۸۲ و ۹۰ میلی‌متری در نسخه استاندارد و S از جذابیت‌های خاص آن‌ها هستند.

مرسدس بنز جدید همچنین آپشن‌های متنوعی برای چهره دو کامپکت تازه‌نفس خود در نظر گرفته که بسته آیرودینامیک AMG، رینگ‌های ۵ پر‌ دوبل ۱۹ اینچی آلیاژی سبک‌وزن با دورنگ طوسی تانتال و مشکی مات، رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده با طرح متفاوت و رنگ‌های مشکی و طوسی، بسته Night شامل‌تریم مشکی براق نقاط مختلف و بسته Silver Chrome شامل پوشش کروم نقره‌ای برخی جزئیات مهم‌ترین موارد آن را تشکیل می‌دهند.

مرسدی بنز جدید

فضای در مرسدس بنز جدید اتاق ترکیبی است از چرم دست‌ساز ARTICO، مایکروفیبر DINAMICA، دوخت دوبل و کمربندهای قرمزرنگ، پدال‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ با روکش لاستیکی، تزئینات قرمزرنگ نقاط مختلف، پوشش مشکی براق کنسول وسط و تریم آلومینیومی نقاط مختلف. در نسخه S علاوه بر این‌ها خطوط زردرنگ پنل درها، داشبورد و صندلی‌ها اشاره به روح مسابقه‌ای مدل‌های پرچم‌دار AMG دارد و غربیلک فرمان چندمنظوره AMG باروکش مایکروفیبر و چرم ناپا، دوخت زردرنگ، نشان زردرنگ ساعت ۱۲ و نوشته AMG روی آن نیز به چشم می‌خورند.

سامانه اطلاعات و سرگرمی MBUX، تریم تمام چرم دورنگ سفارشی، روکش فولاد ضد رنگ برای پارکابی با نشان AMG، سه نوع صندلی اسپرت سفارشی AMG و بسته سفارشی DYNAMIC PLUS حاوی سامانه کنترل سواری، دیسک ترمزهای بزرگ‌تر ۳۶۰ میلی‌متری جلو + کلیپرهای قرمزرنگ ۶ پیستونه، دکمه‌های چندمنظوره غربیلک فرمان و حالت اختصاصی Drift هم مهم‌ترین تجهیزات این قسمت را تشکیل می‌دهد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟