فولکس‌ واگن توارگ با سقف باز شو

نخستین کراس اوور شهری با سقف باز شو را بشناسید

شنبه - 16 شهریور 1398

پیشرانه- فولکس‌ واگن توارگ با اعلام نام خود به عنوان نخستین کراس اوور شهری با سقف باز شو توانسته یک گام از رقبای قدرتمند خو یعنی پورشه کاین و آئودی کیو ۷ پیش بی افتد.

پیشرانه- فولکس‌ واگن توارگ با اعلام نام خود به عنوان نخستین کراس اوور شهری با سقف باز شو توانسته یک گام از رقبای قدرتمند خو یعنی پورشه کاین و آئودی کیو ۷ پیش بی افتد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» فولکس‌واگن اخیراً ایده را عملی ساخته است که شاید تا کنون بسیاری از علاقه مندان به خودروهای کراس اوور شهری منظرش بودند. آن هم معرفی خودروی کراس اورری است که به سقف باز شو مجهز باشد.

به این ترتیب این خودروساز آلمانی مشهور برای نخستین بار در این سگمنت، نسخه کانورتبل توارگ را روانه بازار خواهد کرد.

این نسخه نه‌تنها تنوع بیشتری به خانواده توارگ که نخستین بار سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شد می‌بخشد، بلکه با ترکیب کاربردهای یک کراس‌اوور کوچک و لذت سواری و رانندگی در هوای آزاد وعده تجربه‌ای لذت‌بخش را به خریداران می‌دهد.

سقفی که خودروساز آلمانی برای این مدل از فولکس‌ واگن توارگ در نظر گرفته از نوع پارچه‌ای (Soft Top) چندلایه است که تا سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت طی تنها ۹ ثانیه باز و بسته می‌شود و شاکله‌ای مشابه بیتل و گلف روباز دارد.

فولکس‌واگن به‌منظور حفظ ایمنی پس از حذف سقف فلزی، قاب شیشه جلو تقویت‌شده و در پنل‌های جانبی، درها، اتصالات عرضی و کف بدنه تغییرات فنی خاصی ایجاد کرده است.

فولکس ‌واگن توارگ با سقف باز شو

از طرفی پشت صندلی‌های عقب محافظ تاشو هوشمندی به چشم می‌خورد که هنگام چپ شدن خودرو وظیفه حفاظت از اتاق را بر عهده دارد و در مواقع لزوم از جای خود بیرون می‌زند.

خریداران فولکس‌ واگن توارگ روباز می‌توانند بین دو پیشرانه بنزینی پربازده یک لیتری ۱۱۳ اسب بخاری و ۱.۵ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری انتخاب کنند که بیشینه گشتاورشان به ترتیب به ۲۰۰ و ۲۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود و برای انتقال قدرت با جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دو کلاچه خودکار همکاری می‌کند.

گفتنی است فولکس‌ واگن توارگ (Volkswagen Touareg) خودرویی است که از سال ۲۰۰۲ تا کنون در براتیسلاوا، اسلواکی و روسیه تولید شده‌است.

طراحی آن موتور جلو، خودرو چهار چرخ محرک بوده و  نام این نیز خودرو برگرفته از طوارق، ساکنان صحرانشین شمال آفریقا است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟