تحویل شاهین سایپا

تحویل شاهین سایپا آغاز شد+ جزییات

سه شنبه - 26 اسفند 1399

پیشرانه – تحویل شاهین سایپا ظهر امروز(سه شنبه) در مراسمی رسمی آغاز شد و این شرکت برنامه خود برای عرضه انبوه این محصول جدید را اعلام کرد.

پیشرانه – تحویل شاهین سایپا ظهر امروز(سه شنبه) در مراسمی رسمی آغاز شد و این شرکت برنامه خود برای عرضه انبوه این محصول جدید را اعلام کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» همانطور که گروه خودروسازی سایپا وعده داده بود، پیش از پایان سال جاری، تحویل جدیدترین محصول این شرکت آغاز شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تحویل شاهین سایپا در سال ۱۴۰۰ با عرضه انبوه ادامه خواهد داشت.

در مراسمی که امروز در شرکت سایپا برگزار شد، به شکل نمادین سه دستگاه شاهین به ثبت نام کنندگان این خودرو تحویل شد و این شرکت اعلام کرده که تا پایان سال، ۱۰۰۰ دستگاه دیگر از این محصول به متقاضیان عرضه خواهد شد.

در سری نخست عرضه شاهین، این خودرو به کسانی تحویل می‌شود که در خرداد ماه امسال و در نخستین دور از ثبت نام این ماشین، تقاضای رسمی خود را ثبت کرده بودند و با تکمیل فرایند ثبت نام، باید در سررسید دی ماه خودرو خود را تحویل می‌گرفتند که این فرایند به اسفند ماه رسید.

محصول جدید سایپا که در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شده بود، در ابتدا بنا بود با نام رهام به بازار عرضه شود اما سرانجام این گروه خودروسازی تصمیم گرفت محصول خود را با نام شاهین روانه بازار کند.

در این مراسم، مجید باقری – قائم مقام مدير عامل در حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه سایپا –  با بیان اینکه شاهین نشان جهش کیفیت سایپا است، اظهار کرد: در مراسم امروز، می‌توان گفت که نظام کیفی سایپا رونمایی می‌شود و به همین دلیل ما شاهین را سه سال گارانتی کردیم زیرا به ایمنی و کیفیت این محصول ایمان داریم.

وی ادامه داد: سایپا حدودا هشت ماه قبل تولی پراید را متوقف کرد و در همان زمان اعلام کردیم که تفکر پراید تمام شده و دوره جدیدی از تفکر آغاز شده است. شاهین در کنار ایمنی و کیفیت، خودرو زیبایی نیز به شمار می آید و امیدواریم با آغاز عرضه آن، دوره جدیدی آغاز شود.

باقری درباره زمان بندی صورت گرفته برای تحویل شاهین سایپا نیز توضیح داد: امروز به شکل همزمان ۲۰۰ خودرو در سراسر کشور تحویل می‌شود و از فردا این روند با تحویل روزانه ۱۰۰ دستگاه خودرو جدید ادامه پیدا کرد. تولید و عرضه این خودرو به ما حس غرور و اعتماد می‌دهد، زیرا در شرایطی که تحریم‌ها موانع زیادی در مسیر خودروسازی ایران ایجاد کردند، تولید شاهین به معنی شکست تحریم است.

به گفته وی، در کنار عرضه شاهین، سایپا از اپلیکیشن مشتریان خود نیز رونمایی کرده که در چارچوب آن، هر نوع خدمتی در حوزه فروش و خدمات به آنها ارائه خواهد شد.

بررسی سایپا شاهین نشان می‌دهد در لیست نهایی امکانات رفاهی و ایمنی شاهین G، می‌توان به این موارد اشاره کرد: ایربگ راننده و سرنشین، سامانه‌های کمکی ترمز ABS و EBD و BAS، استارت دکمه‌ای، سامانه ورود و خروج بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، پوشش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، چراغ هدایت تا درب منزل، بلوتوث/هندزفری، سامانه ضد سرقت (ایموبیلایزر)، بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی و راهنمادار، کامپیوتر سفری، کنترلرهای سیستم صوتی بر روی فرمان، صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی سامانه مالتی‌مدیا و رهیاب ماهواره‌ای، چراغ‌های اتوماتیک (اتو لایت)، سنسور پارک و دوربین دنده‌عقب، سامانه کنترل فشار باد تایرها و چراغ‌های روشنایی روز (DRL). علیرغم آنکه درمجموع می‌توان سطح تجهیزات شاهین را قابل‌قبول و نسبتاً مطلوب توصیف کرد، اما فقدان برخی امکانات در این خودرو نظیر کروز کنترل، کنسول میانی صندلی‌های عقب و امکان دسترسی به داخل صندوق از کابین و تنظیم برقی صندلی‌های جلو (خصوصاً در مقام مقایسه با رقیب مستقیم و هم قیمت این خودرو یعنی دنا پلاس) نکته‌‌ای منفی است که نمی‌توان به‌سادگی از کنارش عبور کرد و البته دور از ذهن نیست که سایپا در آینده این موارد را برای تیپ G شاهین یا تیپ‌های مجهزتر آن لحاظ کند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟