آخرین وضعیت جاده‌ها

آخرین وضعیت جاده‌ها در ۱۲ فروردین

پنجشنبه - 12 فروردین 1400

پیشرانه – بررسی آخرین وضعیت جاده‌ها در ۱۲ فروردین نشان می‌دهد که جز جاده چالوس در محورهای شمالی، تردد در سایر جاده‌ها شرایطی نسبتا عادی دارد.

پیشرانه – بررسی آخرین وضعیت جاده‌ها در ۱۲ فروردین نشان می‌دهد که جز جاده چالوس در محورهای شمالی، تردد در سایر جاده‌ها شرایطی نسبتا عادی دارد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور و  براساس تصاوير دريافتي از دوربين های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به ‌استثناي محورهاي مسدود و ممنوع،‌ مابقي محورهای مواصلاتي كشور باز و تردد در آن ها به روال عادي در جريان است.

طي شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرين اطلاعات دريافتي از ۲۳۶۷ تردد شمار فعال در محورهاي برون‌شهري، نسبت به روز قبل ۰.۴ درصد کاهش تردد را نشان مي‌دهد. همچنين سهم وسايل نقليه سنگين ۱۲.۸ درصد ، اوج تردد بين ساعات ۱۷ الی ۱۸ و كمترين تردد بين ساعات ۴ الی ۵ صورت پذيرفته است.

مانند روزهای گذشته مرکز مدیریت راه‌ها، در کنار اعلام آخرین وضعیت جاده‌ها، ۱۰ محور زیر را به دلیل محدودیت‌های جوی، مسدود اعلام کرده است:

۱- محور راميان – اولنگ – شاهرود ، واقع در استان هاي گلستان و سمنان ، از مورخ ۲۹ فروردين ۹۵ تا اطلاع بعدی ، به دليل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعي شمشک – دیزین ، واقع در استان های البرز و تهران ، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.​

۳- محور شهداد – نهبندان ، واقع دراستان کرمان، از مورخ ۲۵ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور خرم آباد – پلدختر ، واقع در استان لرستان ، از مورخ ۶ بهمن ۹۸ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۵ – محور قزوین – همدان کیلومتر ۱۱۰، واقع در استان قزوین ، از مورخ ۲۲ فروردین ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۶ – محور فرعی سی سخت– پادنا ، واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد ، از مورخ ۲۲ آبان ۹۹ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۷ – محور گنجنامه – تویسرکان ، واقع در استان همدان ، از مورخ ۱ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۸–  محور وازک – بلده ، واقع در استان مازندران ، از مورخ ۳ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۹ – محور پونل – خلخال ، واقع در استان گیلان ، از مورخ ۶ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۱۰ – محور فرعی مسجد سلیمان – ایذه ، واقع در استان خوزستان ، از مورخ ۲۱ بهمن ۹۹ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان به و از شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع خواهد بود و وزارت بهداشت اعلام کرده هر شهر یا منطقه‌ای که از حالت زرد و آبی به نارنجی یا قرمز تغییر وضعیت دهد، مسافران موظفند ظرف ۷۲ ساعت آن شهر را ترک کنند.

همچنین پلیس راهور اعلام کرده که شایعه ممنوعیت تردد از منزل در روز ۱۳ فروردین صحت ندارد و تنها محدودیت‌های کرونایی اعلامی از سوی ستاد اجرایی می‌شود.

همچنین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در تشریح آخرین وضعیت جاده‌ها از ترافیک نیمه سنگین مقطعی در جاده چالوس خبر داد و گفت: توصیه می کنیم رانندگان حتما از محورهای جایگزین استفاده کنند. در مسیر شمال به جنوب جاده چالوس در مقاطعی بعد از محدوده مرزن آباد شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم که با توجه به ظرفیت کم این جاده و همزمان شدن سفر برخی از هموطنان توصیه می کنیم حتما از محورهای جایگزین استفاده کنند.

وی با اشاره به محورهای جایگزین هراز، فیروزکوه و قزوین-رشت گفت: این محورها ظرفیت بالاتری دارند.

سرهنگ شیرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه به پایان تعطیلات نوروز نزدیک می شویم تعدادی از هموطنان در سفر هستند و همزمانی زمان بازگشت ظرفیت جاده‌ها را اشباع می کند و موجب وقوع ترافیک های نیمه سنگین می شود. مدیریت زمان سفر موجب می شود که ترافیک سنگینی را شاهد نباشیم.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟