جدیدترین آمار فروش خودرو در اروپا

جدیدترین آمار فروش خودرو در اروپا

دوشنبه - 16 فروردین 1400

پیشرانه – جدیدترین آمار فروش خودرو در اروپا نشان می‌دهد که اتحاد تازه تاسیس استلانتیس(Stellantis) توانسته از فولکس واگن سبقت بگیرد.

پیشرانه – جدیدترین آمار فروش خودرو در اروپا نشان می‌دهد که اتحاد تازه تاسیس استلانتیس(Stellantis) توانسته از فولکس واگن سبقت بگیرد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» اتحاد استلانتیس(Stellantis) که از ادغام دو گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (PSA) و فیات-کرایسلر (FCA) تشکیل شده است از فولکس واگن در جدیدترین آمار فروش خودرو در اروپا بیشتر از فولکس واگن خودرو فروخته است.

این ادغام که اوایل سال جاری میلادی بالاخره نهایی شد، با فروش ۴۸۰ هزار و ۸۸۸ دستگاه خودرو در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱، توانست گوی سبقت را از گروه فولکس واگن ( بزرگترین خودروساز اروپا و دومین خودروساز بزرگ جهان) ربوده و فعلا در جایگاه بزرگترین خودروساز اروپا قرار بگیرد.

استلانتیس

گروه فولکس واگن در بازه زمانی مورد اشاره (ژانویه و فوریه ۲۰۲۱)، توانسته ۴۵۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو توسط تمامی برندهای زیرمجموعه خود( شامل فولکس‌واگن، سئات، اشکودا، آئودی، لامبورگینی، پورشه، بنتلی و بوگاتی) در بازارهای اروپایی(شامل ۳۰ کشور) به فروش برساند.

البته این آمار که از سوی اتحادیه خودروسازان اروپا (ACEA) انتشار یافته، شامل خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک (همان LCV یا Light Commercial Vehicles) می‌شود و در واقع بدون محاسبه آمار فروش خودروهای تجاری سبک، فولکس‌واگن همچنان بزرگترین سازنده خودروهای سواری در اروپا محسوب می‌شود چرا که آمار ۴۵۲ هزار و ۴۰۰ دستگاهی گروه فولکس‌واگن شامل ۴۱۹.۸۵۵ دستگاه خودرو سواری و ۳۲.۵۴۵ دستگاه خودرو تجاری سبک است اما آمار ۴۸۰ هزار و ۸۸۸ دستگاه استلانتیس، ۳۷۷ دستگاه خودرو سواری و ۱۰۳ دستگاه خودرو تجاری سبک را شامل می‌شود.

در بین تمامی برندهای زیرمجموعه استلانتیس، احتمالا این پژوست که چشمگیرترین عملکرد را داشته است؛ چرا که دو محصول ساب-کامپکت آن یعنی هاچ بک ۲۰۸ و کراس‌اوور ۲۰۰۸، به ترتیب بر جایگاه اول و دوم پرفروش‌ترین خودروهای قاره اروپا در دو ماه اول سال ۲۰۲۱ تکیه زده‌اند.

جدیدترین آمار فروش خودرو در اروپا

رتبه‌های سوم تا پنجم جدول فروش کلی بازار اروپا در این بازه زمانی نیز به ترتیب به فولکس‌واگن گلف، رنو کلیو و تویوتا یاریس تعلق گرفته است.

اتحاد استلانتیس شامل برندهایی نظیر پژو، سیتروئن، دی‌اس، اوپل، واکسهال، فیات، لانچیا، آلفارومئو، داج، مزراتی، جیپ، کرایسلر و رم(RAM) می شود. اکثر زیرشاخه‌های اروپایی استلانتیس در بازار کشورهای اروپایی بسیار محبوب و پرفروش هستند و بنابراین در سال‌های آینده می‌توان رقابت فشرده و تنگاتنگی را بین زیرمجموعه های استلانتیس و گروه فولکس واگن در بازار اروپا پیش بینی کرد.

همچنین در پایان سال ۲۰۲۱ و در آمار فروش نهایی بازار اروپا، باید دید بالاخره کدامیک از این دو غول خودروسازی گوی سبقت را از دیگری خواهد ربود.

خارج از مرزهای قاره اروپا اما داستان به کلی متفاوت است و آمار فروش جهانی استلانتیس اختلاف بسیار قابل‌توجهی با میزان فروش جهانی گروه فولکس واگن دارد. یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین عواملی که در این برتری کلی و اختلاف فاحش تاثیرگذار بوده، عملکرد به مراتب قدرتمندتر و حضور بسیار گسترده‌تر فولکس واگن و زیرمجموعه هایش در چین ( بزرگترین بازار خودرو جهان) است.

گفتنی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی فروش جهانی گروه فولکس واگن برابر با ۹.۳۱ میلیون دستگاه و فروش جهانی گروه استلانتیس برابر با ۶.۲۱ میلیون دستگاه بوده است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟