پیش بینی بازار خودرو

خودرو بخریم یا نخریم؟

پنجشنبه - 4 مهر 1398

پیشرانه- روند نزولی قیمت خودروها در بازار همچنان ادامه دارد و به گفته فعالان بازار انتظار برای کاهش بیشتر بازار را به رکود کشانده چراکه خریداری در بازار نیست و از سوی دیگر دارندگان خودرو نیز به امید کسب سود بیشتر از فروش خودرو خود صرف‌نظر کرده‌اند.

پیشرانه- پیش بینی بازار خودرو نشان می دهد روند نزولی قیمت خودروها در بازار همچنان ادامه دارد و به گفته فعالان بازار انتظار برای کاهش بیشتر بازار را به رکود کشانده چراکه خریداری در بازار نیست و از سوی دیگر دارندگان خودرو نیز به امید کسب سود بیشتر از فروش خودرو خود صرف‌نظر کرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در این شرایط افزایش میزان عرضه از سوی خودروسازان نیز مزید بر علت شده و قیمت‌ها را شکسته است.  و اگر بخواهیم پیش بینی بازار خودرو داشته باشیم؛ فعالان این بازار معتقدند روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به نوسانات اخیر بازار خودرو گفت: ۶ ماه از سال گذشت و در این مدت بازار خودرو با نوسانات مختلفی روبه‌رو شد است اما هم‌اکنون آرامش بر بازار خودرو حاکم و در حال حاضر قیمت خودروها نزولی شده هرچند که این روند بسیار کند پیش می‌رود.

وی بابیان این‌که تصور می‌شد با افزایش نرخ ارز که قیمت‌ها به یک‌باره اوج گرفتند، با کاهش آن نیز قیمت‌ها کاهش یابند، افزود: بدون شک این امر میسر نمی‌شود ضمن آن‌که بهبود وضعیت عرضه توسط شرکت‌های خودروساز و پیش‌فروش مداوم این خودروسازان در کنار بهبود جریان نقدینگی در بازار و کاهش قیمت نرخ ارز ازجمله دلایلی است که باعث رکود و آرامش در بازار شده است.

این فعال بازار خودرو با تأکید بر این‌که اگر این روند با نظارت و کنترل درست پیش نرود، ممکن است همانند آتش زیر خاکستر در نیمه دوم سال با کوچک‌ترین نوسان قیمتی، شعله‌ور شود، تصریح کرد: مردم هم‌اکنون از خریدوفروش سر باز می‌زنند تا شاید قیمت‌ها بیشتر از این کاهش یابند این در حالی است که دارندگان خودرو نیز از فروش خودروهای خود، به امید کسب سود بیشتر سر باز می‌زنند.

او ادامه داد: مالکان خودرو با تصور اینکه روند قیمتی در بازار تغییر خواهد کرد از عرضه خودرو خود به بازار جلوگیری می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر از فروشندگان در بازار بدون مشتری به دنبال مشتری می‌گردند تا هر چه زودتر خودرو خود را به پول نقد تبدیل کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو جلوگیری از فروش سبدی به برخی نمایندگی‌های خاص و همچنین جمع شدن بساط فروش کارتکسی را از عوامل مؤثر در نزولی شدن شیب قیمت‌ها در بازار دانست و گفت: در همین حال می‌توان به ۲ عامل ثبات نرخ ارز و همچنین ورود و پیگیری دستگاه قضایی و زیرمجموعه‌های نظارتی در ارتباط با نحوه ترخیص خودروهای دپو شده در پارکینگ شرکت‌های خودروساز و رساندن آن به‌دست مشتریان در ارتباط با کاهش قیمت خودروها در بازار اشاره کرد.

موتمنی با تأکید بر ضرورت نبود محدودیت در عرضه اظهار کرد: اگر عرضه هر کالایی به بازار محدود شود به‌طورقطع تقاضای بیشتری برای کسب سود بیشتر خواهد داشت بنابراین با محدودیت عرضه شاهد حاشیه بازار خواهیم بود در این شرایط لازم است اختلاف کارخانه و بازار به کمترین حد برسد تا واسطه‌ها از بین بروند.

وی در پایان افزود: با افزایش عرضه از سوی خودروسازان در هفته‌های اخیر پیش بینی بازار خودرو نشان می دهد روند کاهشی قیمت خودروها همچنان ادامه یابد این در حالی است که در نیمه دوم سال خریدوفروش نیز کاهش می‌یابد که این امر بر کاهش قیمت‌ها و رکود بازار مؤثر است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟