مجلس و طرح‌هایی که حد حرف باقی می‌ماند

مجلس و طرح‌هایی که در حد حرف باقی می‌ماند

پنجشنبه - 2 اردیبهشت 1400

پیشرانه- بازار خودرو این روزها شرایطی پیداکرده است که همه ارگان‌ها به دنبال رفع مشکلات آن هستند اما تاکنون کدام نتیجه داده است؟

پیشرانه- بازار خودرو این روزها شرایطی پیداکرده است که همه ارگان‌ها به دنبال رفع مشکلات آن هستند اما تاکنون کدام نتیجه داده است؟

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در همین ارتباط روح‌الله ایزد خواه عضو کمیسیون صنایع مجلس از طرح منطقی کردن شیوه قیمت‌گذاری خودرو‌ها هفته آینده در مجلس خبر داد.

او در ارتباط با این طرح گفته است این طرح به مبحث عرضه خودرو در بورس کالا اشاره دارد البته این مسئله مشمول تمامی خودروها نشده و خودروهایی مشمول عرضه در بورس کالا می‌شوند که قیمت‌گذاری آن توسط شورای رقابت انجام‌شده باشد.

وی با اشاره به شیوه قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت تأکید کرد: در این طرح شیوه قیمت‌گذاری شورای رقابت برای خودرو‌ها اصلاح‌شده تا این قیمت‌گذاری با شیوه منطقی‌تری مدنظر قرار گیرد.

اما سؤال اینجا است که تاکنون مجلس چقدر توانسته به بازار و صنعت خودرو کمک کند؟

بسیار شده است که نمایندگان مجلس هرچند ماه یک‌بار از مطرح‌شدن طرحی در راستای سامان بخشیدن به بازار خودرو سخن می‌گویند.

به‌عنوان‌مثال شهریورماه سال گذشته روح‌الله ایزد یار که دیروز از طرح منطقی کردن شیوه قیمت‌گذاری در مجلس خبر داده است از رونمایی طرح جدید مجلس برای تحول بازار و صنعت خودرو خبر داده بود.

ایشان گفته بود طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک، با همکاری اندیشکده‌ها و منتقدین، در مجلس آماده‌شده است و بعد از اعلام وصول در حال حاضر در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی است.

و یا حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دی‌ماه سال گذشته در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به شیوه قیمت‌گذاری اخیر خودرو توسط شورای رقابت، اظهار کرده بود: کمیسیون متبوعش به موضوع شیوه قیمت‌گذاری اخیر خودرو از سوی شورای رقابت ورود و آن را بررسی خواهد کرد.

به‌طور حتم ورود مجلس و بررسی بازار خودرو می‌تواند تأثیر زیادی بر اصلاح شرایط حاکم بر بازار و صنعت خودرو داشته باشد، اما واقعاً زمان آن نرسیده است که یک‌بار برای همیشه مجلس با یک طرح کامل به این بخش ورود کند و کمر به اصلاح مشکلات آن ببند؟ یا همچنان باید نظاره‌گر طرح‌هایی باشیم که یا هیچ‌وقت بررسی نمی‌شوند و یا قابلیت‌های اجرایی ندارند.

نوشته: مهدی اسدی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟