احمد فلاحی نماینده همدان

پلت فرم‌های جدید سایپا لازم اما کافی نیست

شنبه - 4 اردیبهشت 1400

پیشرانه- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طراحی پلت فرم‌های جدید خودرو در شرکت سایپا گفت:‌ پلت فرم‌های جدید سایپا لازم اما کافی نیست.

پیشرانه- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طراحی پلت فرم‌های جدید خودرو در شرکت سایپا گفت:‌ پلت فرم‌های جدید سایپا لازم اما کافی نیست.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» احمد فلاحی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه سایپا برای تولید خودروهای جدید گفت: ما در کشور ظرفیت‌های زیادی داریم همچنین مدیران خودروساز به دنبال طراحی مدل‌های جدید خودرو هستند که باید در این مدل‌ها به تولید خودروهای کم‌مصرف و کم آلاینده توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه خودروسازان باید از ظرفیت موجود کشور برای تحول در عرصه صنعت خودرو استفاده کنند، افزود: اگرچه در شرکت سایپا و دیگر خودروسازان داخلی از نخبگان و جوانان استفاده می‌شود اما انتظار ما این است که بیش از این از ظرفیت جوانان نخبه در صنعت خودرو استفاده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو و تلاش مدیران سایپا برای ادامه تولید خودرو در این شرایط تصریح کرد: تحریم‌ها ازنظر ما یک فرصت است و تهدید باید با مدیریت خوب به فرصت تبدیل شود. همچنین تجربه نیز ثابت کرده هر جا تحریم شدیم پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

وی افزود: مثلاً در دوران دفاع مقدس، کشورها حتی از دادن سیم‌خاردار به جمهوری اسلامی خودداری می‌کردند اما همین تحریم‌ها باعث شد امروز سلاح‌های پیشرفته و موشک‌های نقطه‌زن طراحی و تولید شود و توانستیم با مهندسی معکوس پهپادهای دشمن را به غنیمت بگیریم.

احمد فلاحی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر در صنعت خودرو این‌گونه عمل کنیم قطعاً صنعت خودروی مستقل خواهیم داشت و این امر با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به‌خصوص جوانان نخبه شدنی است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟