بازگشت برجام علی شکوهی

شرکت‌ها در مذاکرات بعد از بازگشت برجام حرفه‌ای باشند

شنبه - 4 اردیبهشت 1400

پیشرانه- خبر کوتاه است، حتی شاید بهتر باشد بگوییم توئیت است، بااین‌وجود برای صنعت خودروسازی بسیار مهم.

پیشرانه- خبر کوتاه است، حتی شاید بهتر باشد بگوییم توئیت است، بااین‌وجود برای صنعت خودروسازی بسیار مهم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» وال‌استریت ژورنال مدعی شد؛ دولت بایدن، آمادگی خود را برای رفع احتمالی تحریم‌ها علیه بخش‌ خودروسازی، اعلام کرده است.

از سوی دیگر نیز یک دیپلمات ارشد اروپایی گفته است واشنگتن برای لغو احتمالی تحریم‌های خودروسازی، کشتی‌رانی و بیمه ابراز آمادگی داشته است.

از سوی دیگر نیز دو منبع مطلع گفته‌اند آمریکا آماده رفع تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه «تروریسم» علیه بانک مرکزی ایران و شرکت‌های نفتی و نفت‌کش ایران و همچنین برخی از بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران اعم از فولاد، آلومینیوم، خودرو و سایر بخش‌ها است.

در همین ارتباط علی شکوهی کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با «پیشرانه» می‌گوید: آن‌طور که اخبار رسیده حکایت دارد مذاکرات در خصوص بازگشت طرفین به برجام به مرحله تائید پیش‌نویس‌ها رسیده است و در این مرحله باید منتظر تائید پیش‌نویس‌ها از سوی طرفین در داخل کشورها باشیم، که در صورت تائید پیش‌نویس‌ها و اجرای دوباره برجام قطعاً شاهد تسهیل روابط بازرگانی بین‌المللی خواهیم بود و قاعدتاً شاهد بازگشت برندهای معتبر به کشور خواهیم بود

او با بیان اینکه اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت زمان‌بر بودن این روند است گفت: درنتیجه در بهترین حالت می‌توانیم شاهد تائید پیش‌نویس‌ها در دولت فعلی باشیم و قطعاً امضا و اجرای برجام به دولت بعدی موکول خواهد شد.

موضوع بسیار مهم دیگر در مذاکراتی که در پیش است در نظر گرفتن حداکثر منافع برای شرکت‌ها و کشور خواهد بود، مسئولین دولتی و همچنین طرف‌های مذاکره‌کننده در شرکت برای همکاری با برندهای معتبر باید راهکاری‌هایی داشته باشند که ترک همکاری برای شرکت‌های تازه‌وارد هزینه‌بر باشد و به‌آسانی شاهد اتفاق‌های گذشته نباشیم، به بیانی دگیر در مذاکرات پیش رو باید حرفه ای تر باشیم.

شکوهی در پایان نیز تأکید کرد: اگر همین امروز هم وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام به رفع تحریم‌ها کند بازگشت شرکت‌های معتبر به ۹ تا ۱۸ ماه زمان نیاز دارد.

نوشته: پیشرانه

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟