زیان نیسان

ضرر ۱.۳۸ میلیارد دلاری نیسان

سه شنبه - 28 اردیبهشت 1400

پیشرانه- هفته گذشته نیسان دست به انتشار عمومی گزارش مالی سالیانه خود زد که از زیان شدید این خودروساز در سال گذشته حکایت داشت.

پیشرانه- هفته گذشته نیسان دست به انتشار عمومی گزارش مالی سالیانه خود زد که از زیان شدید این خودروساز در سال گذشته حکایت داشت.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» به نقل از اتوموتیو نیوز، در این گزارش عنوان‌شده است که نیسان در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۱، زیان عملیاتی ۱۵۰.۶۵ میلیارد ینی (معادل ۱.۳۸ میلیارد دلار) را تجربه کرده است. برآوردهای اولیه مدیران نیسان زیانی معادل حدوداً ۲۰۵ میلیارد ین را برای این خودروساز پیش‌بینی می‌کرد اما به لطف برنامه‌های جامع و سریع برای کاهش هزینه‌ها و ازسرگیری و بهبود وضعیت فروش در بازار چین، نیسان توانست زیانی کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه را به ثبت برساند.

علاوه بر پاندمی کرونا که در ۱۵ ماه گذشته شرایط سختی را برای صنایع و کسب‌وکارهای مختلف رقم‌زده، خودروسازان از اواخر سال گذشته میلادی با معضل فراگیر تأمین تراشه‌های الکترونیکی (چیپ) برای محصولاتشان دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نیسان نیز از این قاعده مستثنی نیست و به دلیل این دو بحران جهانی، زیان‌های فراوانی را در عرصه تولید و فروش متحمل شده است. علاوه بر این‌ها و پس از ماجرای دستگیری و برکناری کارلوس گون (مدیرعامل سابق نیسان که چهره‌ای سرشناس و بسیار موفق در عرصه مدیریت محسوب می‌شد)، نیسان با فرازوفرودهای مدیریتی روبرو بوده و در بحث سودآوری به‌هیچ‌وجه عملکرد مناسب و امیدوارکننده‌ای نداشته است.

سال مالی جدید این خودروساز از آوریل ۲۰۲۱ آغازشده و با توجه به وضعیت موجود، مدیران نیسان پیش‌بینی می‌کنند که دومین خودروساز بزرگ ژاپن همچنان در مسیر زیان‌دهی گام بردارد.

نوشته: علی کریمی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟