کیتون

کیتون موتور با کارمانیا به ایران می‌آید

پنجشنبه - 30 اردیبهشت 1400

پیشرانه- حدوداً یک هفته قبل بود که گروه خودروسازی کارمانیا با انتشار تصویری استتارشده از چند محصول جدید در صفحه اصلی وب‌سایتش، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی را به خود جلب کرد.

پیشرانه- حدوداً یک هفته قبل بود که گروه خودروسازی کارمانیا با انتشار تصویری استتارشده از چند محصول جدید در صفحه اصلی وب‌سایتش، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی را به خود جلب کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» آن‌هم درحالی‌که در همان زمان، انتشار خبری مبنی بر درخواست کارمانیا از مدیریت صنایع خودرو نیرومحرکه مبنی بر صدور مجوز واردات و تست فنی برای بی وای دی تانگ بنزینی، زمزمه‌های بازگشت این خودروساز نامدار چینی به ایران و ازسرگیری همکاری آن با کارمانیا را بیش‌ازپیش جدی ساخت.

درنتیجه، اکثر گمانه‌زنی‌ها پیرامون محصولات جدید کارمانیا، به نمایندگان احتمالی BYD مربوط می‌شد و علاوه بر تانگ، از مدل‌هایی همچون سدان F3 و کراس‌اوور سانگ نیز به‌عنوان محتمل‌ترین گزینه‌های عرضه در بازار کشورمان سخن به میان آمد.

به‌تازگی اما کارمانیا اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای رسمی در وب‌سایت خود کرده است و از هویت شریک تازه و دو محصول جدیدش پرده برداشته و خبر از نهایی شدن عقد قرارداد با شرکت کِیتون موتور چین داده است. کِیتون موتور در اصل زیرمجموعه شرکت فوجیان (Fujian) محسوب می‌شود که در چین به تولید ون‌های مرسدس-بنز، میتسوبیشی و کینگ لانگ مشغول است.

کیتون EX80
کیتون V60

دو محصول کیتون موتور که توسط کارمانیا در ایران مونتاژ شده و به بازار کشورمان راه خواهند یافت، خودروهایی در کلاس MPV های جمع‌وجور و اقتصادی هستند و کیتون EX80 و V60 نام دارند.

هر دو خودرو روی یک پلتفرم توسعه‌یافته، آرایش دیفرانسیل عقب دارند و از پیشرانه و گیربکس مشابهی نیز بهره می‌برند که یک واحد ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ و ۱.۵ لیتری با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور همراه با گیربکس ۵ سرعته دستی است. ترمزهای هر دو خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای است.

کیتون EX80

کیتون V60

EX80 و V60 در کابین نیز بسیار شبیه به یکدیگر هستند (اگرچه به نظر می‌رسد تریم و برخی تزیینات کابین این دو خودرو با یکدیگر متفاوت باشند) اما طبق اطلاعات مندرج در سایت کارمانیا، V60 ظرفیت ۷ سرنشین و EX80 ظرفیت حداکثر ۸ سرنشین را دارد.

در طراحی ظاهری (و خصوصاً نمای جلو) اما V60 و EX80 تفاوت‌های واضحی با هم دارند بخصوص آنکه کیتون با نصب پوشش پلاستیکی تیره در بخش پایینی بدنه و ریل سقفی، تلاش کرده تا شمایل یک کراس‌اوور را به V60 ببخشد.

ازجمله تجهیزات رفاهی و ایمنی جالب‌توجه این دو خودرو نیز می‌توان به فرمان برقی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم تهویه جلو و عقب، پوشش چرمی صندلی‌ها، سنسور و دوربین دنده‌عقب و … اشاره کرد.

گفتنی است درواقع این‌گونه خودروها بیشتر در بازار خود چین و برخی کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا مشتری دارند و حتی علیرغم تلاش کیتون برای معرفی V60 به‌عنوان یک کراس‌اوور، تحمیل این ادعا و تفکر به مشتری ایرانی شاید کاری سخت و مأموریتی دشوار باشد. درنهایت باید دید کارمانیا چه برنامه‌ای برای بازاریابی این دو خودرو دارد.

گفتنی است که در روزها و هفته‌های آینده، کارمانیا از هویت شرکای تازه و سایر اعضای جدید سبد محصولاتش نیز پرده‌برداری می‌کند و همچنین به‌منظور اجرای تعهدات معوق پیشین، گزینه‌های تازه‌ای را در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد.

خودرو جدید کارمانیا

خودرو جدید کارمانیا

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟