پیش بینی قیمت خودرو در بازار

بازار راکد خودرو، قیمت‌ها را به کما برد

پنجشنبه - 11 مهر 1398

پیشرانه- بررسی بازار خودرو در هفته جاری از ثبات قیمت‌ها در این هفته حکایت دارد اما بااین‌حال به گفته فعالان بازار خودرو، تعداد معاملات به کمترین میزان خود در چند وقت اخیر رسیده است. به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» تحلیل بازار خودرو نشان می‌دهد که در هفته جاری ثبات قیمت‌ها در بازار حاکم بوده […]

پیشرانه- بررسی بازار خودرو در هفته جاری از ثبات قیمت‌ها در این هفته حکایت دارد اما بااین‌حال به گفته فعالان بازار خودرو، تعداد معاملات به کمترین میزان خود در چند وقت اخیر رسیده است.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» تحلیل بازار خودرو نشان می‌دهد که در هفته جاری ثبات قیمت‌ها در بازار حاکم بوده اما بااین‌حال خریداری در بازار وجود ندارد و به‌جز متقاضیان واقعی و مصرف‌کننده خریداری در بازار دیده نمی‌شود.

روند کاهشی قیمت‌ها در روزهای اخیر در حالی است که در روز چهارشنبه و آخرین روز کاری هفته شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها بوده‌ایم به‌طوری‌که قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار از ۸۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان و محصولات سایپا نیز ۷۰۰ تا سه میلیون تومان در نوسان است.

اما بااین‌حال سعید مؤتمنی‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، افزایش قیمت‌ها را شیطنت فضای مجازی عنوان کرده و  در تحلیل بازار خودرو معتقد است که قیمت‌ها در روزهای اخیر کاهشی بوده و افزایش اندک قیمت‌ها نیز به‌صورت مقطعی بوده است.

وی افزود: برخی از سایت‌های خودرویی به‌دلخواه نسبت به تغییر قیمت‌ها اقدام می‌کنند البته این نوسانات نیز مقطعی بوده و تنها در حد چند ساعت باقی می‌ماند اما همین عملکرد باعث می‌شود تا بار منفی به بازار تزریق شود.

مؤتمنی با تأکید بر این‌که قیمت‌ها در یک هفته گذشته هیچ تغییری نداشته و نوسانات قیمتی در محدوده ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بوده است، تصریح کرد: شرکت‌ها پیش‌ازاین نیز در نوسانات ارزی نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده بودند و حال اگر شرکت‌ها در شرایط کنونی ثبات ارزی، نسبت به افزایش عرضه اقدام کنند، تحلیل بازار خودرو نشان م یدهد کاهش بیشتر اختلاف قیمت بازار و کارخانه را شاهد خواهیم بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بابیان این‌که تغییرات به‌گونه‌ای است که درازمدت خود را نشان خواهد داد، گفت: باوجود کاهش قیمت‌ها، اما خریداران معتقدند هنوز قیمت‌ها به بهمن‌ماه سال گذشته نرسیده و انتظار دارند قیمت‌ها دوباره کاهش یابد و به همین دلیل از خرید سرباز می‌زنند.

وی ادامه داد: هر زمان که قیمت‌ها بی‌ضابطه افزایش یابد بازار با رکود مواجه می‌شود و همه به انتظار کاهش قیمت می‌مانند بر این اساس هم‌زمان باثبات بازار ارز قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد بنابراین با توجه به روند فعلی، قیمت خودروها نسبت به نرخ ارز بالا است و باید کاهش یابد.

ثبات قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی در حالی است که نگاهی به قیمت خودروهای چینی در بازار نشان می‌دهد قیمت این خودروها در بازار به پایین‌تر از قیمت کارخانه رسیده و همچنان اختلاف قیمت ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومانی بین قیمت‌های بازاری و قیمت‌های شرکتی دیده می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران دراین‌باره گفت: در حال حاضر خودرو‌های وارداتی و مونتاژی نسبت به خودرو‌های داخلی کاهش قیمت بیشتری دارد که از دلایل این ریزش، کم بودن خریدار در بازار است که باعث شده قیمت‌ها کاهش یابد از طرفی برخی افراد که درگذشته این نوع خودرو‌ها را به امید کسب سود خریداری کرده بودند با توجه به شرایط بازار نگه‌داشتن این خودروها برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست به همین دلیل آن‌ها را برای فروش عرضه می‌کنند که روی قیمت اثر گذاشته است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟