فروش تویوتا کرولا از مرز 50 میلیون دستگاه فراتر رفت

فروش تویوتا کرولا از مرز ۵۰ میلیون دستگاه فراتر رفت

چهارشنبه - 27 مرداد 1400

پیشرانه- به‌تازگی اعلام‌شده که فروش تویوتا کرولا از مرز ۵۰ میلیون دستگاه فراتر رفته و این محصول تویوتا که عنوان “پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ” را نیز با خود یدک می‌کشد، از این حیث رکورد تازه‌ای را بر جای گذاشته است.

پیشرانه- به‌تازگی اعلام‌شده که فروش تویوتا کرولا از مرز ۵۰ میلیون دستگاه فراتر رفته و این محصول تویوتا که عنوان “پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ” را نیز با خود یدک می‌کشد، از این حیث رکورد تازه‌ای را بر جای گذاشته است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» موفقیتی که عمدتاً به لطف ویژگی‌ها و مزایایی نظیر هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری، کیفیت و دوام عالی و قابلیت اطمینان‌پذیری بالای این خودرو حاصل‌شده و برای کرولا و تویوتا اعتبار و ارزشی وصف‌ناپذیر را به ارمغان آورده است.

اولین و یازدهمین نسل از تویوتا کرولا در کنار یکدیگر

اولین و یازدهمین نسل از تویوتا کرولا در کنار یکدیگر؛ نسل یازدهم تویوتا کرولا آخرین نسل از این خودروست که به‌صورت رسمی در بازار کشورمان حضور یافته است

به گزارش پیشرانه، اولین نسل از کرولا در سال ۱۹۶۶ معرفی‌شده بود و تا به امروز ۱۲ نسل از این خودرو به بازار عرضه‌شده است. بدیهی است که این آمار، شامل تمامی نسخه‌ها و مدل‌های این خودرو (اعم از سدان، هاچ‌بک، کوپه، استیشن‌واگن و …) در طی این ۵۵ سال می‌شود.

نسل فعلی و دوازدهم کرولا (که با کد E210 شناخته می‌شود) در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و در سال ۲۰۱۹ با فروشی معادل ۱ میلیون و ۲۱۳ هزار دستگاه بر جایگاه نخست جدول پرفروش‌ترین خودروهای جهان تکیه زد (نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آن یعنی تویوتا راوفور با ۹۶۴ هزار دستگاه در جایگاه دوم قرارگرفته بود)؛ اما در سال ۲۰۲۰ و تحت تأثیر شرایط خاص حاصل از پاندمی کرونا، فروش جهانی تویوتا کرولا با کاهش مواجه شده و به ۱ میلیون و ۱۱۳ هزار دستگاه می‌رسد که البته حتی این شرایط هم خللی در کسب جایگاه نخست توسط این خودرو وارد نمی‌سازد؛ هرچند با توجه به رشد سهم بازار کراس‌اوورها و کاهش اختلاف با رتبه بعدی در جدول پرفروش‌ترین خودروهای جهان (دیگر نماینده تویوتا یعنی راوفور)، به نظر می‌رسد تکرار و تثبیت این عنوان در سال‌های آینده برای کرولا مأموریتی به‌مراتب دشوارتر باشد.

نسل دوازدهم تویوتا کرولا با کد E210

نسل دوازدهم تویوتا کرولا با کد E210

پیش‌ازاین و در سال ۲۰۱۳ حجم فروش کرولا از ۴۰ میلیون دستگاه عبور کرده بود و حالا در عرض حدوداً ۸ سال فروش این خودرو مرز ۵۰ میلیون دستگاه را نیز پشت سر گذاشته تا در لیست پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ، کرولا فاصله‌ای چشمگیر با رتبه دوم ایجاد کرده و حاشیه امنیت مطلوبی را برای خود فراهم کرده باشد! گفتنی است که عنوان “دومین خودروی پرفروش تاریخ ” از آنِ وانت‌های سری F فورد است که از سال ۱۹۴۸ بر روی خط تولید این خودروساز آمریکایی قرار دارند.

فروش تویوتا کرولا

در سال ۱۹۶۶، تویوتا ۱۵ دستگاه از نسل اول کرولا را با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۱ لیتری و قدرت ۶۰ اسب بخار از مبدأ ژاپن به مقصد استرالیا فرستاد تا استرالیا اولین بازار صادراتی و خارجی کرولا لقب بگیرد. مدتی بعد و در سال ۱۹۶۸ نیز پای کرولا برای اولین بار به خاک ایالات‌متحده باز شد.

قبل از ورود کرولا و در سال ۱۹۶۷، تویوتا سومین واردکننده بزرگ خودرو به ایالات‌متحده محسوب می‌شد اما بعدها و در سال ۱۹۷۵ تویوتا با کنار زدن فولکس‌واگن تبدیل به بزرگ‌ترین واردکننده خودرو به آمریکا می‌شود و کرولا یکی از مدل‌هایی بود که در رسیدن به چنین جایگاهی نقش بسیار محوری و مهمی را ایفا کرد.

امروزه و طبق ادعای تویوتا، کرولا در بازار خودروی بیش از ۱۵۰ کشور جهان حضور دارد و ۱۲ کارخانه در سراسر جهان وظیفه تولید و مونتاژ نسخه‌های مختلف این خودرو را بر عهده‌دارند.

فروش تویوتا کرولا

تویوتا کرولا کراس

اکنون در دورانی به سر می‌بریم که رشد محبوبیت کراس‌اوورها، عرصه را بیشتر از هر زمان دیگری بر سدان‌ها تنگ کرده و اگرچه خودروهایی همچون کرولا همچنان تا حدود زیادی موفق به حفظ جایگاه خود شده‌اند، اما خودروسازی نظیر تویوتا نمی‌تواند از تمایلات و خواسته‌های مشتریان غافل بماند و در برابر جنب‌وجوش رقبای خود ساکت و منفعل بنشیند؛ بنابراین و تحت تأثیر همین تغییر و تحولات بازار، با معرفی نسخه کرا‌س‌اوور کرولا با نام “کرولا کراس ” در سال ۲۰۲۰، فصل تازه‌ای در حیات کرولا رقم خورده و تویوتا امید زیادی به موفقیت این عضو تازه خانواده کرولا در بازارهای جهانی دارد.

نوشته: علی کریمی

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟