مرسدس-میباخ EQS

رخ‌نمایی شاسی‌بلند فوق لوکس و تمام‌الکتریکی مرسدس-میباخ EQS در مونیخ

جمعه - 19 شهریور 1400

پیشرانه- با رونمایی از کانسپت مرسدس-میباخ EQS SUV در اتوشو مونیخ، مرسدس اقدام به ارائه تصویری نزدیک به واقعیت از این شاسی‌بلند فوق لوکس خود کرده که نسخه نهایی آن در سال ۲۰۲۲ وارد فاز تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.

پیشرانه- با رونمایی از کانسپت مرسدس-میباخ EQS SUV در اتوشو مونیخ، مرسدس اقدام به ارائه تصویری نزدیک به واقعیت از این شاسی‌بلند فوق لوکس خود کرده که نسخه نهایی آن در سال ۲۰۲۲ وارد فاز تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» خودرویی که بنابر گفته‌های گوردون واگنر، سر طراح گروه دایملر، سگمنت شاسی‌بلندهای لوکس را بازتعریف خواهد کرد.

رخ‌نمایی شاسی‌بلند فوق لوکس و تمام‌الکتریکی مرسدس-میباخ EQS در مونیخ

همانند دیگر محصولات مرسدس-میباخ (زیرشاخه خودروهای فوق لوکس و تجملاتی مرسدس)، در نمای ظاهری EQS نیز شاهد استفاده از دو رنگ هستیم که در این کانسپت شامل به‌کارگیری رنگ مشکی Obsidian متالیک برای ستون‌ها و سقف خودرو و رنگ قرمز Zircon متالیک برای بدنه خودرو می‌شود که البته دراین‌بین نباید از حجم قابل‌توجه تزیینات کرومی و قرارگیری نشان میباخ بر روی ستون‌های وسط و عقب خودرو نیز غافل ماند. طراحی و حجم‌پردازی پیکره خودرو با مجموعه‌ای از خطوط و فرم‌های نرم و سیال شکل پذیرفته و قرارگیری چرخ‌های سایز بزرگ ۲۴ اینچی و رینگ‌های کاسه‌ای‌شکل در زیر خودرو، ابهت خاصی به این شاسی‌بلند فوق‌لوکس بخشیده است.

 

گفته می‌شود که ابتدا نسخه مرسدس-EQ از شاسی‌بلند EQS در سال 2022 معرفی می‌شود و نسخه فوق‌لوکس آن تحت برند مرسدس-میباخ نیز بافاصله کمی معرفی و عرضه خواهد شد.

) گفته می‌شود که ابتدا نسخه مرسدس-EQ از شاسی‌بلند EQS در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود و نسخه فوق‌لوکس آن تحت برند مرسدس-میباخ نیز بافاصله کمی معرفی و عرضه خواهد شد.

در کابین خودرو و همانند دیگر خودروهای الکتریکی جدید مرسدس، شاهد قرارگیری صفحه‌نمایش‌های بزرگ و سرتاسری موسوم به “هایپراسکرین” در جلوداشبورد خودرو هستیم که حاصل به هم پیوستن سه مانیتور به یکدیگر بوده و مجموعاً سایزی معادل ۵۶ اینچ دارند. در ردیف عقب نیز کنسول میانی با روکش سفید پیانویی و تزئینات رزگلد و روکش آبی تیره برای برخی متریال‌های دیگر به چشم می‌خورد و برای کف‌پوش خودرو نیز از خز مصنوعی استفاده‌شده است. مرسدس ادعا دارد در طراحی نمای داخلی و کابین خودرو، تلاش شده تا اتمسفری شبیه به قایق‌های لوکس تفریحی بازآفرینی شده و محیطی دل‌نشین و آرامش‌بخش برای سرنشینان فراهم شود. به نظر می‌رسد کلیات نمای داخلی نسخه نهایی و تولیدی EQS میباخ تا حدود زیادی شبیه به نسخه کانسپت باشد اما در مورد حفظ برخی جزئیات در نسخه نهایی (نظیر غربیلک فرمان خاص در مدل کانسپت) جای تردید بسیاری وجود دارد.

مرسدس در مقطع فعلی از انتشار جزییات فنی خودرو (شامل ظرفیت باتری‌ها و قدرت و نحوه آرایش پیشرانه‌های الکتریکی) سر باز زده است اما ادعاشده که میباخ EQS SUV به ازای هر بار شارژ باتری‌ها برد پیمایشی معادل حدوداً ۶۰۰ کیلومتر خواهد داشت. بااین‌حال نباید از یاد برد که میباخ EQS SUV بر روی پلتفرمی مشترک با سدان‌های بزرگ و تمام الکتریکی EQE و EQS توسعه‌یافته است و می‌دانیم که EQS سدان از یک پکیج باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی بهره‌مند است که به ازای هر بار شارژ کامل باتری‌ها، بُرد پیمایشی برابر با حدوداً ۷۷۰ کیلومتر را برای آن به ارمغان می‌آورد. البته یک پکیج باتری ۹۰ کیلووات ساعتی نیز برای EQS سدان در دسترس است. سدان EQE نیز (که همانند میباخ EQS SUV به‌تازگی و در اتوشو مونیخ از آن رونمایی شده) از پکیج باتری ۹۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که بُرد پیمایشی بالغ‌بر حدوداً ۶۶۰ کیلومتر را برای این خودرو در پی خواهد داشت.

نوشته: علی کریمی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟