کلوت مکث موتور معرفی شد (بررسی مشخصات فنی + تصاویر)

شنبه - 8 آبان 1400

پیشرانه- شرکت مکث موتور از زیرمجموعه‌های ماموت خودرو تصمیم دارد به‌زودی یک وانت پیکاپ دو دیفرانسیل را به‌صورت مونتاژ روانه بازار کند.

پیشرانه- شرکت مکث موتور از زیرمجموعه‌های ماموت خودرو تصمیم دارد به‌زودی یک وانت پیکاپ دو دیفرانسیل را به‌صورت مونتاژ با نام کلوت روانه بازار کند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» پیکاپ جدید مکث موتور، کلوت نام دارد و در اصل همان دایون وی ۵ است که با نام و نشان دیگر در ایران عرضه خواهد شد. البته طبق اعلام این شرکت، کلوت ازنظر تریم داخلی و همچنین مشخصات فنی کاملاً منحصربه‌فرد بوده و از این جهات نسبت به محصول دایون بسیار متمایز ظاهرشده است. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی و سایر ویژگی‌های مکث موتور کلوت خواهیم انداخت.

مشخصات فنی وانت پیکاپ مکث موتور کلوت

ماموت خودرو در حالی تصمیم گرفته تا یک پیشرانه پرقدرت ۲.۴ لیتری توربو را به‌منظور تأمین قدرت وانت پیکاپ کلوت به خدمت بگیرد که بسیاری از حریفان این خودرو معمولاً از موتور ۲.۴ تنفس طبیعی یا نهایتاً ۲ لیتری توربو شارژ بهره‌مند هستند. طبق اعلام شرکت سازنده، این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۵ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی و دو دیفرانسیل با قفل مکانیکی عقب، به سمت چرخ‌های خود ارسال کند. طبق انتظار سه حالت برای انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها در نظر گرفته‌شده است که شامل وضعیت ۲H یا دیفرانسیل عقب سبک، ۴H یا دو دیفرانسیل سبک و ۴L یا دو دیفرانسیل سنگین می‌شود.

میانگین مصرف سوخت این خودرو برابر ۱۰.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام‌شده که برای چنین پیشرانه‌ای تقریباً قابل‌قبول و مناسب به نظر می‌رسد. باک سوخت پیکاپ ماموت خودرو نیز ۷۲ لیتر ظرفیت خواهد داشت. این خودروی ۱۹۲۰ کیلوگرمی قابلیت حمل بار ۱۰۰۰ کیلوگرم را دارد و حداکثر سرعت آن به حوالی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

همچنین زوایای ورود و خروج این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل به سطوح ناهموار به ترتیب برابر ۲۹ و ۲۴ درجه اعلام‌شده که حکایت از قابلیت عبور مناسب این خودرو از مسیرهای ناهموار آفرود دارد.

سیستم تعلیق جلو از نوع جناقی دوبل، تعلیق عقب فنر تخت و فرمان هیدرولیک نیز دیگر ویژگی‌های فنی وانت پیکاپ جدید مکث موتور را شامل می‌شوند.

جدول مشخصات فنی و ابعاد بدنه پیکاپ کلوت

نوع خودرو پیکاپ آفرود شهری
نوع موتور ۲.۴ لیتری توربو شارژ چهار سیلندر
انتقال قدرت گیربکس شش سرعته دستی / دو دیفرانسیل با قفل عقب
شتاب
بیشترین سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت (ترکیبی) ۱۰.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد بدنه (mm) ۵۳۳۰ – ۱۸۷۰- ۱۸۶۴
فاصله محوری ۳۱۰۰

 

تجهیزات و آپشن‌های وانت پیکاپ مکث موتور کلوت

شرکت ماموت خودرو تجهیزاتی مثل ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم ترمز ترکیبی CBS، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، دو عدد کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو، ایموبلایزر، قفل کودک و کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای را به‌عنوان تجهیزات ایمنی وانت پیکاپ کلوت در نظر گرفته است.

در مورد آپشن‌های رفاهی این خودرو اطلاعات رسمی به دست ما نرسیده اما احتمالاً مواردی مثل تنظیمات دستی صندلی‌های جلو، تهویه اتوماتیک، نمایشگر مالتی مدیا داشبورد، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، کروز کنترل و… برخی دیگر از امکانات حداقلی خودروهای امروزی در این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل شهری به خدمت گرفته خواهد شد.

قیمت و رقبای مکث موتور کلوت

کلاس وانت پیکاپ های دو دیفرانسیل شهری اخیراً موردتوجه تولیدکنندگان داخلی قرارگرفته و شاهد حضور مدل‌های جدید در این بخش از بازار هستیم. ازجمله می‌توان به حضور وانت پیکاپ جک T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند اس یواز پیکاپ اشاره کرد که مهم‌ترین رقبای مکث موتور کلوت در ایران به شمار می‌روند.

هنوز اطلاعات رسمی درباره قیمت نهایی این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل از سوی ماموت خودرو منتشرنشده اما احتمال می‌رود با توجه به شرایط کنونی و در صورت عدم نوسان شدید قیمت‌ها، قیمت مکث موتور کلوت چیزی حدود بیش از ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخن آخر

حضور وانت پیکاپ های دو دیفرانسیل شهری در بازار ایران را باید به فال نیک گرفت؛ چراکه این بخش از محصولات خودرویی تاکنون در کشور ما چندان موردتوجه جدی قرار نگرفته بود؛ اما طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان به سمت عرضه بیشتر این وانت‌های دو دیفرانسیل رفته‌اند تا افرادی که علاقه‌مند به طبیعت‌گردی هستند نیز بتوانند تنوع بیشتری در انتخاب‌های خود داشته باشند.

همچنین مشتریانی که بیشتر با مسیرهای طبیعی به دلیل مقاصد کاری سروکار دارند نیز قطعاً از وانت پیکاپ های دو دیفرانسیل استقبال خواهند کرد. درنهایت باید منتظر حضور کلوت مکث موتور در بازار بمانیم تا ببینیم که این پیکاپ جدید در برابر حریفان خود چطور ظاهر خواهد شد و چه جایگاهی را در بازار ایران به دست خواهد آورد.

نوشته: حسین باباپور

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟