جک T8 خودرو جدید کرمان موتور را بشناسیم

جک T8 خودرو جدید کرمان موتور را بشناسیم

دوشنبه - 12 خرداد 1399

پیشرانه- جک T8 یک پیکاپ چینی است که مدت زیادی از معرفی آن توسط چینی‌ها نمی‌گذرد و قرار است به زودی توسط کرمان موتور و به عنوان یک وانت قدرتمند وارد  جنگ با پیکاپ های کشورمان شود.

پیشرانه- جک T8 یک پیکاپ چینی است که مدت زیادی از معرفی آن توسط چینی‌ها نمی‌گذرد و قرار است به زودی توسط کرمان موتور و به عنوان یک وانت قدرتمند وارد  جنگ با پیکاپ های کشورمان شود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» شرکت خودروسازی جک، در سال  ۲۰۱۱  به حیطه تولید کنندگان وانت پیکاپ ها شد، جک با معرفی مدل  رنی (Reni) تولید وانت را  در همان سال آغاز کرد. از سال ۲۰۱۴ با عرضه‌ی T6، صادرات وانت‌های جک به خارج چین شروع شد و مدل T8 سال ۲۰۱۸ به تولید رسد. البته  هنوز مدل جدیدتر یعنی T8 ، فروش گسترده‌ای مشابه T6 در بازار روسیه و شرق آسیا ندارد؛ هرچند که بزرگ‌تر، قوی‌تر و مجهزتر است.

جالب است بدانید ،هرسال کنفرانسی با نام China Pickup Blue Book در موزه خودرو پکن برگزار می‌شود. این کنفرانس که سابقه آن به سال ۱۹۸۶ برمی‌‌گردد، هدف اصلی‌اش بررسی بازار پیکاپ‌های چینی و معرفی بهترین مدل‌هایی است که در پیشرفت این کلاس از خودروها، تاثیرگذار هستند. در سال  ۲۰۱۹ کمپانی جک برای تجهیزات خاصی که روی پیکاپ T8 خود قرار داده بود، جایزه ویژه‌ای از موزه خودرو پکن گرفت.

طراحی داخلی و بیرونی

وقتی که از نمای رو به رو به پیکاپ جذاب و دوست داشتنی جک تی هشت نگاه می اندازیم ،جلو پنجره كرومی با خطوط افقی قطور را می بینیم که حسی قدرتمند به شما می بخشد، همچنین در کنار خطوط روی کاپوت، سپر جدید و گرافیک چراغ های جلو، ظاهری خشن و عضلانی به این خودرو بخشیده است.

لوگوی شرکت جک با طراحی خاص آن برای خودرو پیكاپ تی ۸، بر روی جلو پنجره این خودرو نقش بسته است. خطوط روی درب ها و همچنین فلاپ های روی گلگیر، رینگ های دو رنگ آلومینیومی و رکاب زیر درب ها، ظاهر زیبایی را در نمای جانبی برای این خودرو پدید آورده است.

جک T8 خودرو جدید کرمان موتور را بشناسیم

طراحی خودرو در نمای رو‌به‌رو، ترکیبی از مدل‌های آمریکایی و ژاپنی به نظر می‌رسد. چراغ‌های اسپرت با گوشه‌های تیز، الهام‌گرفته از تویوتا هایلوکس و جلوپنجره‌ی بزرگ با مواد براق کروم، یادآور وانت‌های امریکایی مثل محصولاتجنرال موتورز است.

از نکات مثبت در نمای جلو، می‌توان به نوار LED روشنایی روز و مه‌شکن‌های مثلثی در گوشه‌های سپر اشاره کرد که ضمن استفاده‌ی معقول از مواد سیاه‌رنگ پلاستیکی، حس یک وانت مدرن را به بیننده می‌دهد.

زمانی که وارد کابین خودرو  جک T8 می شویم، نمای داخلی خودرو شما را یاد شورلت مالیبو می اندازد. البته صفحه نمایش لمسی و فرمان زیبا و خوش دست زیبایی آن را افزایش داده و کمی از سادگی آن کاسته است.

اجزای داشبورد نیز با هم هماهنگ بوده و از ارگونومی مناسبی برخوردار می‌برد. نمایشگر لمسی این خودرو نیز اندروید بوده که با دارا بودن دوربین ۳۶۰ درجه و رهیاب می‌تواند انتظارات شما را برآورده سازد.

جک T8 دو کابین، از نظر ابعادی دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۳۲۵، ۱۸۸۰ و ۱۸۳۰ میلیمتری بوده و فاصله محوری ۳۰۹۰ میلیمتری آن، نوید فضای کابین مناسبی را هم در ردیف جلو و هم در ردیف عقب می دهد.

همچنین ابعاد اتاق بار این خودرو دارای فضای نسبتا مناسبی است و به لطف محور عقب قدرتمند آن در کنار مشخصات فنی مناسب، توان حمل بار به میزان ۹۰۰ کیلوگرم به صورت استاندارد را دارد که برای انواع مصارف شهری و بین شهری مناسب است.

از نکات جالب توجه در فهرست امکانات جک T8 که در منابع چینی دیده می‌شود، فقدان جعبه‌دنده‌ی خودکار است. این احتمال وجود دارد که وانت جک تی هشت  با جعبه‌دنده خودکار وارد ایران شود؛ اما نسخه‌های اصلی این خودرو، مجهز به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی هستند. در عوض، جک T8 با ۲ نوع سیستم تک یا دو دیفرانسیل تولید می‌شود. همراه‌با تایرهایی به پهنای ۲۶۵ میلی‌متر و فاق ۶۰ درصد، نسخه‌ی ۲ دیفرانسیل می‌تواند قابلیت‌های خوبی در مسیرهای سخت خارج جاده داشته باشد.

طراحی بدنه و فاصله‌ی چرخ‌ها تا لبه‌ی سپرها، به‌شکلی است که شیب جاده با ۳۰ درجه در جلو و ۲۲ درجه در عقب، به راحتی طی می‌شود. علاوه‌بر این، نسخه‌های دو دیفرانسیل جک T8 با قفل برقی برای دیفرانسیل عقب، قابل خرید هستند که مزیت مهمی برای حرکت در مسیرهای لغزنده و ناهموار است.

پیکاپ T8 سری جدید وانت های دو دیفرانسیل کمپانی جک (JAC) چین به حساب می آید. البته که این خودرو در نمونه های تک دیفرانسیل عقب هم عرضه می شود و می توان به صورت سفارش گذاری آن را با قابلیت دو دیفرانسیل خریداری کرد. کمپانی جک برای T8 دو پیشرانه را معرفی کرده است.

مشخصات فنی جک T8

اولین پیشرانه دو لیتری توربو دیزل است که ۱۳۹ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. دسترسی به گشتاور حداکثری در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۲۶۰۰RPM از ویژگی های جک T8 در نسخه دیزلی است. پیشرانه دوم این خودرو از نوع بنزینی است و دو لیتر حجم دارد.

جک T8 بنزینی می تواند با فناوری توربو شارژ توان ۱۹۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر در اختیار داشته باشد. در نمونه بنزینی هم با فعال شدن سامانه توربو، شاهد هستیم که گشتاور حداکثری در دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰rpm قابل بهره برداری است. در حال حاضر شرکت کرمان موتور برنامه دارد تنها نمونه بنزینی جک T8 را به بازار ایران عرضه کند

جک T8 خودرو جدید کرمان موتور را بشناسیم

نسخه‌های آپشنال از جک T8، علاوه‌بر ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم تقسیم نیروی ترمز (EBD)، مجهز به فناوری مدیریت تعادل (ESC) نیز هستند که نقش مهمی در جلوگیری از واژگونی یا انحراف خودرو هنگام ترمزگیری در مسیرهای لغزنده دارد. هشدار خروج از خط (Lane Departure Warning)، حسگر فشار باد تارها، ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو، حسگر هشدار برخورد در جلو و عقب، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه همراه‌با دوربین ضبط فیلم پشت آینه میانی، دیگر آپشن‌های جک T8 هستند.

ایمنی و خدمات پس از فروش

این پیکاپ لوکس چینی یعنی تی ۸ مانند دیگر محصولات جک توانسته پنج ستاره ایمنی از مرکز تست ایمنی چین را دریافت کند و همچنین به تجهیزات ایمنی خوبی مثل : چهار چرخ مجهز یه ترمزهای دیسکی و ضد قفل ، چهار کیسه هوا برای سرنشین های جلو و راننده و کیسه هوا پرده ایی برای تصادفات از کنار خودرو، کمربند سه نقطه ایی اشاره کرد. با توجه به وجود نمایندگی های متعدد کرمان خودرو در ایران می توان نگرانی بابت خدمات پس از فروش را برای این خودرو نداشته باشیم و احتمال می دهیم کرمان خودرویی ها برای این خودرو گارانتی ۳ یا ۵ ساله را در نظر بگیریند.

رقبای جک T8

جک T8 کرمان موتور  در حال  حاضر رقیب سر سختی  در پیش رو به رو ندارد و تنها رقبای این پیکاب لوکس به مدل های کارکرده تویوتا هایلوکس (۲۰۱۲) و وانت آمیکو آسنا دانست.که از نظر کیفیت و به روز به بودن جک از هر دو آنها به مراتب بهتر است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟