تیگو8

تیگو۸ محصول آینده مدیران خودرو را بشناسیم

شنبه - 4 آبان 1398

پیشرانه- شرکت خودروسازی چینی چری برخلاف خودروسازان کشورمان، همواره محصولات خود را ازلحاظ ظاهری و فنی توسعه می‌دهد و حالا باعرضه خودرو چری تیگو۸ قصد دارد شاسی بلندهای ۷ نفره بازار مثل کیا سورنتو و نیسان ایکس تریل را به چالش بکشد.

پیشرانه- شرکت خودروسازی چینی چری برخلاف خودروسازان کشورمان، همواره محصولات خود را ازلحاظ ظاهری و فنی توسعه می‌دهد و حالا باعرضه خودرو چری تیگو۸ قصد دارد شاسی بلندهای ۷ نفره بازار مثل کیا سورنتو و نیسان ایکس تریل را به چالش بکشد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بارها دیده‌ایم پس از معرفی یک محصول جدید توسط چری، کمی بعد همان خودرو به بازار ایران نیز راه پیداکرده است و حالا شاهد تست درایو چری تیگو ۸ در خیابان‌های تهران هستیم.

حدود ۵ سالی است که خودروهای شاسی‌بلند یا SUV همواره از اتومبیل‌های محبوب خانواده‌ها و جوانان محسوب می‌شوند، سواری لذت‌بخش و فضای و دید مناسب باعث شده است که این مدل خودروها محبوبیت زیادی داشته باشند و انتخاب اول هر خانواده‌ای باشند.

در حال حاضر کمپانی چری نیز یک مدل شاسی‌بلند میان سایز شهری با ۷ صندلی به بازار معرفی کرده است. این خودروی جدید چری همانند دیگر محصولات چری از پسوند تیگو به نام TIGGO 8 نام دارد. کراس اوور تیگو هشت سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه پکن رونمایی شد و در سال ۲۰۱۹ به تولید رسید. کمپانی چری معتقد است تیگو۸ پرفروش‌ترین و برترین سری تیگو خواهد بود.

طراحی داخلی و بیرونی:

تیگو8

چری تیگو۸ همانند تیگو ۷ طراحی مبتکرانه و خشنی دارد و می‌توان ازنظر طراحی و زیبایی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

در طراحی تیگو ۸ دیگر کپی کاری دیده نمی‌شوند و می‌توان ازلحاظ پختگی طراحی، این خودرو را با خودروهای چند سال پیش کره‌ای مقایسه کرد. در نمای جلویی خودرو شاهد به‌کارگیری زبان طراحی چری با جلوپنجره مشبک بزرگ و بخش‌های کرومی هستیم که دو چراغ جلو را به هم متصل کرده‌اند.

نمای جلویی چری تیگو ۸ را می‌توان در بین خودروهای چینی کم‌نظیر دانست و این کمپانی سعی کرده تا با خطوط عمیق، کمی خودرو را تهاجمی نشان دهد. البته سپرهای بزرگ و بیرون‌زده نیز باعث شده‌اند تا حس خشنی به این خودرو به‌خوبی نمایان شود.

فضای داخلی این خودرو به‌مراتب نسبت به نمای بیرونی آن مدرن‌تر و پخته‌تر است و شاهد یک طراحی مدرن و جذاب هستیم.

نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی پشت فرمان در کنار نمایشگر اصلی اطلاعات و سرگرمی جلوه‌ای اسپرت به کابین خودرو بخشیده است. طراحی دریچه تهویه هوا در کنار نمایشگر نظم در طراحی داخلی آن را بر هم زده است. سایز نمایشگر اصلی این خودرو ۹ اینچ است. درحالی‌که تیگو ۵ اسپرت اکسلنت نمایشگر ۱۰ اینچی دارد.

تیگو8

چری تیگو ۸ در چین با دو تیپ کابین تولید می‌شود که اصطلاحاً پنج یا هفت‌نفره (با دو یا سه ردیف صندلی) هستند. البته چری تیگو ۸ به‌صورت پیش‌فرض با ۵ صندلی فروخته می‌شود، اما امکان سفارش یک ردیف صندلی اضافه برای ردیف آخر وجود دارد. فضای استاندارد صندوق‌عقب ۵ نفره، حدود ۸۹۲ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های پشت، به ۱، ۹۳۰ لیتر افزایش می‌باید. در مدل هفت صندلی چری تیگو ۸، طبیعتاً صندوق‌عقب جادار نیست و حدود ۱۹۳ لیتر برای حمل بار پشت صندلی‌های ردیف سوم وجود دارد.

برخلاف بسیاری از شاسی بلندهای سه‌ردیفه‌ دنیا، مکان نصب صندلی‌های ردیف دوم در مدل‌های پنج و هفت‌نفره‌ی تیگو ۸ متفاوت نیست تا سرنشینان این قسمت در هر دو نسخه، راحتی مشابه داشته باشند.

ازجمله آپشن‌های متعددی که در چری تیگو۸ مدل ۲۰۱۹ ارائه می‌شود می‌تواند به کیسه‌های هوای جانبی و جلو، صفحه‌نمایش ۹ اینچی لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه مطبوع دونقطه‌ای، باز شدن اتوماتیک در صندوق و ورود بدون کلید اشاره کرد.

گفته می‌شود تیگو۸ بزرگ‌ترین خودرو از سری تولیدات کمپانی چری است. این خودروی چینی ۴.۷ متر طول، ۱.۸۶۰ متر عرض، ۱.۷۴۶ متر ارتفاع و دارای فاصله ۲.۷ متری بین محورهاست.

مشخصات فنی تیگو۸

شرکت چری در سه محصول اخیر خود یعنی چری تیگو ۷، چری آریزو ۵ و چری آریزو ۶ از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر استفاده کرده است که می‌تواند قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار را تولید کند. در بازارهای جهانی شاسی‌بلند پرچم‌دار چری یعنی تیگو۸ با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ فروخته می‌شود. تیگو هشت با این موتور حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت در ۵، ۵۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور از ۱، ۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دوربردقیقه دارد.

امکان خرید تیگو ۸ با سیستم دو دیفرانسیل وجود ندارد. این خودرو با دو نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ دستی یا ۶ سرعته‌ خودکار دوکلاچه (DCT) تولید می‌شود که نهایت سرعتش ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

وزن خالص تیگو۸ شاسی‌بلند لوکس مدیران خودرویی ۱، ۵۰۰ کیلوگرم است، این شاسی‌بلند لوکس اسپرت حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوختش ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد.

ایمنی و خدمات پس از فروش

تیگو8

ازنظر ایمنی هنوز تست تخصصی از این خودرو توسط شرکت‌های معتبر گزارش نشده است، اما می‌توان حدس زد که مانند تیگو ۷، تیگو۸ بتواند پنج ستاره ایمنی را از مرکز تحقیقات تست ایمنی خودرو در چین را کسب کند. تیگو هشت هم مانند رقبای خود به تجهیزات مدرن ایمنی مثل: ۸ عدد کیسه هوا جلو، جانبی و پرده‌ای، ترمزهای چهارچرخ دیسکی، ترمز اضطراری مواجه با عابر، هشدار نقطه کور آینه و سنسورهای جانبی جلو و عقب مجهز است.

از خدمات پس از فروش هم با توجه به گستردگی نمایندگی‌های چری در ایران و همچنین با توجه به اینکه ۴ محصول آخر چری از یک موتور به‌صورت مشترک (۱۵۰۰ توربو) استفاده می‌کنند، شرایط سرویس‌دهی برای مدیران خودرو و مالکان این محصولات بهبود پیدا می‌کند. گارانتی این خودرو نیز به‌احتمال‌زیاد پنج‌ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتر است.

رقبا:

چری تیگو۸ در کلاس خودروهایی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، فولکس‌واگن تیگوان و نیسان ایکس تریل قرار دارد اما نباید آن را رقیب این خودروهای باکیفیت جهانی در ایران بدانیم. هرچند که قیمت درنتیجه فروش آن تأثیر زیادی دارد و در صورت قیمت‌گذاری نامناسب، موفقیتی در انتظارش نخواهد بود.

اما در واقعیت تیگو هشت باید با برادران چینی خود مانند ریگان کوپا T210، هن تنگ X7، بیسو T5، جک S7، بی وای دی S7 و حتی ام جی RX5 رقابت کند.

قیمت احتمالی و زمان عرضه تیگو۸

قیمت تیگو۸ در بازار کشور چین برای تیپ الیت حدود ۱۳ هزار دلار و برای تیپ فول خود یعنی لاکچری حدود ۲۱ هزار دلار است، با توجه به قیمت ۴۳۹ میلیون تومانی تیگو ۷ در ایران، می‌توان پیش‌بینی کرد که تیگو۸ چیزی حدود ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. همچنین برخی اخبار رسیده نشان می دهد به احتمال فراوان تا پایان سال جاری شاهد معرفی این خودرو از سوی مدیران خودرو خواهیم بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟