مدیران خودرو

«مدیران خودرو» از کرمان تا چین

شنبه - 27 مهر 1398

پیشرانه- شرکت مدیران خودرو، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کرمان موتور است که ازجمله شرکت‌های قطب خودروسازی کشور محسوب شده و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱، درزمینهٔ تولید، فروش و خدمات پس از فروش انواع خودروهای سبک و سنگین، در استان کرمان آغاز کرده است.

پیشرانه- شرکت مدیران خود (MVM)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کرمان خودرو است که ازجمله شرکت‌های قطب خودروسازی کشور محسوب شده و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱، درزمینهٔ تولید، فروش و خدمات پس از فروش انواع خودروهای سبک و سنگین، در استان کرمان آغاز کرده است.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» این شرکت که در حقیقت شرکت صنایع خودروسازی مدیران نام دارد، یک شرکت بین‌المللی است که با شرکت چری چین به‌صورت مشترک اداره می‌شود. خودروسازی چینی چری یکی از کارخانه‌های اصلی و مستقل تولید خودرو و موتور در جمهوری خلق چین است که محصولات آن از سال ۲۰۰۶ وارد ایران شده و مونتاژ آن‌ها بر عهده کرمان خودرو و زیرمجموعه آن یعنی مدیران خودرو بوده است. تعداد کارکنان این خودروسازی در سال ۱۳۹۴، ۳۱۰۰ نفر گزارش‌شده است.

خودروهای تولیدی چری شامل کلاس‌های مختلف اتومبیل‌های شهری کوچک، هاچ بک، سدان و کراس اوو می‌شود. کمپانی چری معرفی کننده برندهای معروفی همچون کراس اوورهای تیگو (Tiggo)، ایستار (Eastar)، کیو کیو (QQ)، فول وین (Fulwin) و سدآن‌های آریزو (Arrizo) است.

مدیران خودرو را که می‌توان پس از ایران‌خودرو و سایپا، بزرگ‌ترین خودروسازی کشور دانست، در ابتدا با خودرو کوچکی از چری به بازار ایران وارد شد و اکنون از گستردگی قابل‌توجهی برخوردار است و عمده فعالیت آن درزمینهٔ مونتاژ خودرو است.

موفقیت‌های کنونی شرکت مدیران خودرو را می‌توان به سبب حمایت‌های چری که خود جزء ۱۰ خودروساز برتر چینی محسوب می‌شود، دانست.

اولین محصول مدیران خودرو MVM 110 بود که به‌عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروها در کشور شناخته می شد. این خودرو که نام اصلی آن چری کیو کیو ۳ (Chery QQ3) است، با نام ام وی ام ۱۱۰ در سال ۱۳۸۵ وارد بازار ایران شد. این خودروی کوچک شهری به دلیل قدرت مناسب و مصرف کم آن در بازار ایران جایگاه خوبی پیدا کرد. نخستین خودروهای ام وی ام ۱۱۰ که به بازار ایران وارد شد را می‌توان کپی دقیقی از «دوو ماتیز» دانست که آن را پیش‌ترها کرمان موتور تولید می‌کرد. در راستای مشکلات پس از تحریم‌ها و عدم ادامه همکاری دوو با کرمان موتور، این شرکت با مدیران خودرو خود به‌سوی چری چین رفت.

به دنبال آن مدیران خودرو مدل‌های دیگری از چری را تحت نام‌های ام وی ام ۵۵۰، ، ۵۳۰، و ام وی ام ۳۱۵ سدان و هاچ بک را به ایران وارد و یا مونتاژ کرد. از دیگر خودروهای آن می‌توان به X33s و X22 که به ترتیب تیگو ۳ و تیگو ۲ است و همچنین تیگو و آریزو ۵ اشاره کرد.

یکی از خودروهای چری که در ایران بسیار طرفدار پیدا کرد، شاسی بلندهای این کمپانی بوده که توانست در برابر خودروهای داخلی قد علم کند.

از دیگر حوزه‌های چری که بسیار محبوبیت یافته‌اند کراس اوورهای آن هستند که تحت نام تیگو روانه بازار می‌شود. کراس اوورها خودروهایی هستند که طراحی بینابینی از خودروهای SUV و سدان یا هاچبک را دارند.

یکی از کوچک‌ترین کراس اوورهای چری که وارد بازار ایران شده است، تیگو ۲ است که به نام ام وی ام ایکس ۲۲ شهرت دارد. شاید بتوان گفت که لوکس‌ترین خودرو این کمپانی چینی در ایران تیگو ۵ است که با همین نام نیز در ایران وجود دارد.

شاید دانستن این مطلب خالی از لطف نباشد که محصولاتی از چری مانند تیگو ۷ (فیس لیفت)، تیگو ۸ (کراس اوور) و آریزو ۶ محصولاتی از کمپانی چری هستند که با خودروهای کره‌ای و تحت لیسانس اروپایی همچون داستر، داچیا و ساندرو که تحت برند رنو از سوی سایپا، نگین خودرو و یا دیگر کمپانی‌ها در بازار ایران وجود دارند، قابل‌مقایسه اند.

نمایندگی‌های مدیران خودرو

شرکت صنایع خودروسازی مدیران اکنون در سراسر کشور دارای بیش از ۱۵۰ نمایندگی و خدمات پس از فروش است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟