معرفی هایما 7x مینی ون لوکس ایران خودرو

معرفی هایما ۷x مینی ون لوکس ایران خودرو

دوشنبه - 23 خرداد 1401

پیشرانه- سگمنت خودروهای MPV یا مینی ون چندمنظوره تاکنون در بازار ایران خیلی متنوع نبوده و تنها محصولاتی خاص و کم‌فروش در این حوزه به مشتریان ایرانی تحویل داده شده است.

پیشرانه- سگمنت خودروهای MPV یا مینی ون چندمنظوره تاکنون در بازار ایران خیلی متنوع نبوده و تنها محصولاتی خاص و کم‌فروش در این حوزه به مشتریان ایرانی تحویل داده شده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» اما ظاهراً به‌منظور تقویت این بخش از بازار خودرو کشورمان حالا برخی تولیدکنندگان نظیر ایران خودرو اقدام به عرضه محصولات جدید در این سگمنت کرده‌اند. هایما ۷X جدیدترین مینی ون ایران خودرو به‌حساب می‌آید که در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. با پیشرانه همراه باشید تا مشخصات فنی هایما ۷X به همراه امکانات، قیمت احتمالی و سایر ویژگی‌های این مینی ون لوکس را به آگاهی شما می‌رسانیم.

معرفی هایما ۷X

هایما سون ایکس اولین بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۱۹ به‌عنوان جایگزین هایما F7 معرفی شد. این خودرو mpv یا چندمنظوره در مدل‌های هفت یا پنج نفره تولید می‌شود اما ظاهراً شرکت ایران خودرو مدل ۷ نفره آن را به بازار کشورمان عرضه خواهد کرد. صندلی‌های ردیف دوم اصطلاحاً کاپیتانی یا تک‌نفره هستند و دو نفر می‌توانند در ردیف دوم این خودرو حضور داشته باشند. ردیف سوم نیز دارای صندلی‌های معمولی و اصطلاحاً نیمکتی است.

در بخش‌هایی از داشبورد و رودری‌ها از روکش‌های چرم مصنوعی استفاده شده تا سرنشینان احساس حضور در یک فضای لوکس و باکیفیت را داشته باشند. فرمان دوشاخه با طرح دی-کات که به محصولات جدید هیوندای نیز تا حدی شباهت دارد به‌اضافه صفحه نمایشگرهای دوگانه یکپارچه روی داشبورد، از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو به‌حساب می‌آیند. گفتنی است طراحی هایما ۷X توسط شرکت ایتالیایی پنین فارینا انجام‌شده و گفته می‌شود که از قایق‌های تفریحی و لوکس ایتالیایی در ترسیم نمای بیرونی و داخلی این خودرو الگوبرداری شده است.

مشخصات فنی هایما ۷X ایران خودرو

شرکت ایکو پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو GDi را برای این ماشین ام پی وی در نظر گرفته تا شاهد یک محصول نسبتاً پرقدرت با حداکثر توان خروجی ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر باشیم. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT6 نیز وظیفه به حرکت درآوردن چرخ‌های جلوی این خودرو را عهده‌دار شده است. میزان مصرف سوخت هایما هفت ایکس به‌طور رسمی معادل ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است اما صحبتی از میزان شتاب و حداکثر سرعت آن به میان نیامده است.

ازآنجاکه مینی ون لوکس هایما ۱۶۷۰ کیلوگرم وزن دارد، بنابراین انتظار داریم شتاب صفر تا صد آن چیزی حدود ۱۰ ثانیه باشد که برای یک خودرو خانوادگی ام پی وی رقمی بسیار مهیج و مطلوب به نظر می‌رسد. همچنین توقع داریم که این خودرو بتواند حداکثر سرعتی معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را ارائه دهد.

 

نام خودرو هایما ۷X
موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ
توان خروجی ۱۹۲ اسب بخار – ۲۹۳ نیوتن‌متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT6
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شتاب ۰-۱۰۰ حدود ۱۰ ثانیه
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم
ابعاد ۴۸۱۵*۱۸۷۴*۱۷۲۰

امکانات و آپشن‌های هایما سون ایکس

اگر ایران خودرو دست به ترکیب آپشن‌های این ماشین مینی ون نزند، انتظار داریم که یک خودروی فول آپشن و پر از امکانات را در بازار کشور شاهد باشیم. فعلاً امکاناتی به شرح زیر در لیست تجهیزات هایما ۷ ایکس دیده شده است:

کروز کنترل تطبیقی یا هوشمند، سامانه کمکی پارک اتوماتیک، سانروف برقی پانوراما، مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، بلوتوث، usb، میرور لینک، مسیریاب جی‌پی‌اس، دوربین ۳۶۰، شش عدد کیسه هوا، رادار هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار خروج از خط، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، ترمز اضطراری هوشمند، ترمز پارک برقی با اتوهلد، صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن و…

قیمت و زمان عرضه هایما ۷X

قیمت هایما ۷X در بازار چین به‌طور متوسط حدود ۲۱ هزار دلار است که در این صورت اگر شرایط فعلی همچنان بر بازار حاکم باشد، می‌توان انتظار داشت که قیمت این خودرو هم نزدیک به ۹۰۰ تا یک میلیارد تومان از سوی ایران خودرو اعلام شود. البته با توجه به نوسانات حاکم بر بازار خودرو کشور نمی‌توان به‌طور دقیق قیمت یک محصول را در زمان عرضه برآورد کرد. همچنین انتظار داریم شرکت ایران خودرو این محصول ام پی وی لوکس و جدید خود را احتمالاً در زمستان ۱۴۰۱ به دست مصرف‌کنندگان داخلی برساند.

در یک ارزیابی کلی باید گفت که این خودرو ازلحاظ طراحی، کیفیت کابین، سطح آپشن‌ها و توان فنی، خودرویی مطلوب و مناسب بازار ایران به نظر می‌رسد؛ اما نکته اینجاست که اصولاً خودروهای مینی ون هنوز در بازار کشور جا نیفتاده و مشتریان به‌راحتی به سمت خرید آن‌ها گام برنمی‌دارند.

البته اگر شرکت بزرگی همچون ایران خودرو پشت یک خودرو ام پی وی با چنین توان و امکاناتی باشد، آن‌وقت قضیه کمی فرق می‌کند و انتظار می‌رود که محصولاتی مثل هایما سون ایکس بتوانند قاعده پیشین را برهم بزنند و مشتریان ایرانی را نیز به کلاس mpv یا چندمنظوره علاقه‌مند کنند. خصوصاً آنکه Haima 7X طراحی ظاهری جذابی دارد، کابین جادار، لوکس و باکیفیتی را ارائه می‌دهد و توان فنی آن نیز کاملاً مطابق نیاز و سلیقه مشتریان ایرانی در نظر گرفته شده است.

 

معرفی هایما 7x مینی ون لوکس ایران خودرو

معرفی هایما 7x مینی ون لوکس ایران خودرو

معرفی هایما 7x مینی ون لوکس ایران خودرو

هایما سون ایکس

هایما سون ایکس

هایما سون ایکس

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟