قیمت ریسپکت پرایم توسط بهمن موتور اعلام شد

سه شنبه - 22 شهریور 1401

پیشرانه – صبح امروز شرکت بهمن موتور طی مراسمی که با حضور خبرنگاران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید، از قیمت جدیدترین محصول خود یعنی سدان ریسپکت پرایم پرده برداشت.

پیشرانه – صبح امروز شرکت بهمن موتور طی مراسمی که با حضور خبرنگاران و جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید، از قیمت جدیدترین محصول خود یعنی سدان ریسپکت پرایم پرده برداشت.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» سدان ریسپکت جدیدترین محصول شرکت بهمن موتور که ابتدای امسال از آن رونمایی شد، محصولی از کمپانی چینی کایی یا همان کووین (Cowin) است که در چین با نام ژواندو (Xuandu) خوانده می‌شود. این خودرو با برچسب قیمتی ۷۳۷ میلیون تومان با احتساب مالیات و عوارض به بازار ارائه می‌شود. اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه این خودرو به فروش خواهد رسید.

امیر میرمنصف معاونت فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در حاشیه این مراسم عنوان نمود که شرکت بهمن در نظر داشت که بعد از سدان بسترن یک سدان را در سبد خود داشته باشد.

او در خصوص توسعه شبکه نمایندگان گروه بهمن توضیح داد که با عرضه محصولات جدید در بخش توسعه شبکه بازنگری نمایندگی‌ها رو داشته‌ایم. بازنگری‌ در نمایندگی‌های گروه بهمن از حدود ۴ سال پیش آغاز شده است و در حال حاضر حدود ۴۵ نمایندگی گروه بهمن با استاندارد روز دنیا تجهیز شده است و تا آخر امسال ۶۰ نمایندگی در بالاترین سطح استانداردهای روز تجهیز خواهند شد.

پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور در خصوص ظرفیت تولید تصریح کرد که ظرفیت تولید سدان ریسپکت حدود ۱۲ دستگاه در ساعت تولید می‌کنیم. در ۶ ماه دوم سال جاری ۵۰۰۰ دستگاه است و سال آینده بین ۱۰ الی ۱۵ هزار دستگاه خودرو برنامه تولید خواهد داشت.

وی در ادامه افزود سدان ریسپکت از نظر فنی هزینه نگهداری کمی دارد و مصرف سوخت پایینی دارد. تولید آزمایشی این خودرو در حال اجرا هست. از نظر طراحی و فنی، سدان ریسپکت نسبت به بسترن b30 گزینه کامل‌تری است و داخلی سازی این خودرو از ۲۰ درصد آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۶ درصد خواهیم رسید تا پایان سال ۱۴۰۲ داخلی سازی به عدد ۴۰ درصد خواهد رسید.

میرمنصف در خصوص شباهت‌های ریسپکت با آریزو ۶ عنوان کرد که که این خودرو مشخصات فنی یکسانی دارند اما از نظر نوع فروش، سطح و گستردگی خدمت سعی می‌کنیم که خودرو ریسپکت در سطح بالاتر قرار بگیرد. روش قیمت‌گذاری بهمن باعث شده تا در مقایسه با رقبا قیمت‌های بهتری داشته باشیمو ریسپکت ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی ارائه خواهد شد و طی ۲۰ هزار کیلومتر اولیه، سرویس‌ها رایگان خواهند بود. در گام اول، نمایندگی‌ها برای نمایش تعدادی ریسپکت تحویل خواهند گرفت تا مشتریان بتوانند خودرو را قبل از خرید، لمس کنند و این خودرو را تست کنند.هنوز مشخص نیست که این خودرو در مرحله اول در بورس کالا یا در سامانه عرضه یکپارچه خودرو عرضه می‌شود.

نوروزی مدیر توسعه کسب و کار خودروهای سواری گروه بهمن در ادامه عنوان نمود که محصول ریسپکت در اصل همان Cowin هست اما در چین با اسم E5 عرضه شده و این خودرو به روسیه، قزاقستان و کشورهای آمریکای جنوبی هم عرضه شده است.

او در خصوص شباهت ریسپکت و آریزو ۶ تصریح کرد: از نظر ابعادی، ریسپکت و آریزو ۶ یکسان هستند اما ریسپکت ۵ فاصله بین دو محور بیشتری دارد. از نظر آپشن به هم نزدیک هستند ولی سدان ریسپکت یک مقدار کامل‌تر است و به طور مثال صفحه نمایش بزرگ‌تر و وجود شارژر وایرلس از امکانات خاص این محصول است.

این محصول در رنگ های سفید دماوندی، خاکستری کهکشانی، قرمز روناسی، خاکستری گرافیتی، آبی اطلسی و مشکی یاقوتی ارائه خواهد شد.

نمای عقب سدان ریسپکت

سدان خوش چهره ریسپکت در بخش فنی سنت خودروهای مونتاژی چینی را رعایت کرده و از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۴۹۸ سی سی مجهز به توربوشارژر باحداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور۲۱۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه بهره می‌برد و یک جعبه دنده ۹ سرعته CVT وظیفه انتقال نیرو را به دیفرانسیل جلو برعهده دارد. از این نظر تمام موارد مشابه آریزو ۵ جدید و آریزو ۶

است.

مشخصات فنی سدان ریسپکت پرایم محصول بهمن موتور

ریسپکت پرایم در بخش ترمز و پایداری از تکنولوژی‌های ABS ،EBD ، BA ، ESP ،TCS و HACبهره می‌برد.در بخش ایمنی کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده ای، مجموعاً ۶ کیسه هوا را در داخل این خودرو کار گذاشته‌اند.

ریسپکت بهمن موتور از یک سیستم صوتی مجهز به ۶ اسپیکر و صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی به همراه ورودی USB و سیستم رهیاب ماهواره ای مجهز شده است.

از دیگر تجهیزات ریسپکت پرایم محصول بهمن موتور می‌توان به رینگ ۱۷ اینچی، اتوهلد، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، سانروف، ورود بدون کلید، دکمه استارت، حالت رانندگی اسپرت یا اقتصادی، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، شارژ وایرلس، سنسور نور، سنسور باران، آینه های جانبی تاشو خودکار، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرمکن صندلی های جلو اشاره کرد.

 

مشخصات فنی  سدان ریسپکت پرایم
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۹ سرعته CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۴۰۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۶۷۰ طول – ۱۸۲۵ عرض – ۱۴۸۳ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلیمتر

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟