ام جی GT

معرفی سدان جذاب ام جی GT مدل ۲۰۲۲ ؛ یکی از گزینه‌های واردات خودرو به کشور

یکشنبه - 27 شهریور 1401

پیشرانه – محصولات ام جی در دور گذشته واردات خودرو به بازار ایران کاملا سربلند از آب درآمدند و کیفیت بالاتر خود نسبت به دیگر تولیدات چینی را به خوبی به رخ کشیدند. حالا در دور جدید واردات نیز احتمالا این برند با محصولات جدید و مدرن خود مجددا در ایران حاضر خواهد شد.

پیشرانه – محصولات ام جی در دور گذشته واردات خودرو به بازار ایران کاملا سربلند از آب درآمدند و کیفیت بالاتر خود نسبت به دیگر تولیدات چینی را به خوبی به رخ کشیدند. حالا در دور جدید واردات نیز احتمالا این برند با محصولات جدید و مدرن خود مجددا در ایران حاضر خواهد شد.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، سدان جذاب ام جی GT مدل ۲۰۲۲ که قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دارد، قطعا یکی از گزینه‌های واردات خودرو به کشور خواهد بود. با این حساب در مطلب پیش رو به معرفی و بررسی ام جی GT (MG 5) مدل ۲۰۲۲ پرداخته‌ایم تا با مشخصات این سدان زیبای چینی – بریتانیایی بیشتر آشنا شوید.

معرفی ام جی GT نسل دوم

دومین نسل ام جی جی‌تی در سال ۲۰۲۰ و پیش از نمایشگاه خودروی پکن مورد رونمایی قرار گرفت. شمایل این خودرو با سومین نسل از زبان‌های طراحی شرکت ام جی – سایک موتورز ترسیم شده و ظاهر بسیار سیال، اسپرت و دلچسب را به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید که نسل دوم MG GT در برخی کشورها به عنوان نسل دوم ام جی ۵ شناخته می‌شود و با همین نام به فروش می‌رسد. پس اگر در کشورهای دیگر به خودرویی به نام MG 5 2022 روبرو شدید، بدانید که همان مدل جدید ام جیGT  خواهد بود.

نمای ظاهری ام جی ۵ مدل ۲۰۲۲ سرشار از خطوط سیال و روان است که در عین تجلل و لوکس بودن، چهره قاطع، عضلانی و متمایز به این خودرو بخشیده‌اند. طراحی داخلی ام جی GT نیز در نوع خود جذاب و جوان‌پسند و مدرن به نظر می‌رسد و استفاده از المان‌های هیجان‌انگیز و سه‌بعدی در داشبورد و دیگر قسمت‌ها سبب شده تا نمای داخلی این سدان چینی بریتانیایی جذابیت بالایی داشته باشد.

در حال حاضر دو تیپ کامفورت و لاکچری از این خودرو با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ در کشور قطر با قیمت‌های حدود ۱۷ تا ۱۸.۶ هزار دلار خریدوفروش می‌شود. در ادامه جزئیات فنی این دو نسخه از ام جی ۵ به اطلاعتان خواهد رسید.

مشخصات فنی ام جی GT مدل ۲۰۲۲

همان‌طور که در بالا اشاره شد، خودروی ام جی ۵ یا همان جدید ام جی GT جدید در قالب دو تیپ کامفورت و لاکچری به کشورهای حاشیه خلیج فارس راه پیدا کرده است. در این بین مدل کامفورت قیمت پایین‌تری دارد و از موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه گیربکس اتوماتیک سی وی تی جهت تأمین قوای محرکه خود استفاده می‌کند.

این موتور معادل ۱۱۸ اسب بخار قدرت به همراه ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور برای چرخاندن تایرهای جلو فراهم می‌کند. بنابراین عملکرد فنی آن در سطح متوسط است که بیشتر مناسب مشتریان عادی و خانواده‌ها ارزیابی می‌شود و انتظار توان حرکتی فوق‌العاده از آن نمی‌رود. شتاب صفر تا صد این نسخه از ام جی GT حدود دهم از ۱۱ ثانیه برآورد شده که احتمالا در عمل به نزدیکی ۱۱.۵ ثانیه نیز افزایش پیدا کند. مصرف سوخت ام جی ۵ مدل کامفورت با موتور تنفس طبیعی نزدیک ۵.۷ لیتر در صد کیلومتر برآورد می‌شود که حکایت از کم‌مصرف بودن این خودرو دارد.

در سمت دیگر یک نسخه هیجان‌انگیز و پرتوان از این سدان جذاب نیز در میدان حاضر است که دارای موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است و با نام ام جی GT LUX شناخته می‌شود. این مدل از ام جی ۵ دارای شتاب صفر تا صد حدود ۸.۵ ثانیه بوده و تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت هم سرعت می‌گیرد. بنابراین قطعا جزو محبوب‌ترین سدان‌های بازار برای مشتریان جوانتر و جویای هیجان به حساب خواهد آمد. گیربکس این مدل از نوع هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک است که روی توان حرکتی آن نسبت به جعبه دنده CVT تاثیر مطلوب‌تری خواهد گذاشت.

مصرف سوخت ام جی GT با موتور توربوشارژ معادل ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. صندوق عقب این خودرو کمی کوچک است و معادل ۴۰۱ لیتر فضا دارد. فاصله بین محور چرخ‌های آن هم نزدیک ۲۶۸۰ میلی‌متر است که نویدبخش کابینی نسبتا جادار خواهد بود. البته فضای سر در صندلی ردیف عقب به دلیل شیب سقف کمی محدود شده و افراد بلندقد در آن چندان راحت نخواهند بود.

امکانات ام جی GT مدل ۲۰۲۲

ام جی فایو مدل ۲۰۲۲ در تیپ لاکچری تجهیزات نسبتا کامل و مطلوبی به کاربران ارائه می‌دهد که میان آنها مواردی همچون: سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، ورود بدون کلید، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم تعلیق اکتیو و تطبیق‌پذیر، شش کیسه هوا، پرده‌های برقی عقب، سانروف برقی، دوربین ۳۶۰، رادار تشخیص اشیاء متحرک، پشت سری فعال، رادار هشدار تصادف، سیستم مدیریت سیلندرها جهت خاموش کردن دو سیلندر در مواقع غیرضروری و کاهش مصرف سوخت، کول باکس، سقف پانوراما، تهویه اتومات با تنظیمات اختصاصی ردیف عقب، دیلایت، اتولایت و… دیده می‌شود. نسخه ارزان‌تر یا کامفورت نیز از حداقل امکانات مناسب برخوردار بوده و به نوبه خود رضایت‌بخش ظاهر شده است.

سخن پایانی 

نسل جدید ام جی ۵ یا همان ام جی GT به عنوان یک سدان فستبک با طراحی بسیار زیبا، مهیج و جوان‌پسند حرف‌های زیادی برای گفتن در بازار ایران خواهد داشت. این خودرو با توجه ارائه توان فنی مناسب و امکانات متنوع به‌ویژه در تیپ لاکچری، می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین محصولات وارداتی تبدیل شود. ظاهر فوق‌العاده جذاب، کیفیت ساخت مناسب، توان حرکتی مطلوب در نسخه توربوشارژ، کابین جادار و باکیفیت، طراحی داخلی متمایز و اسپرت، مصرف سوخت پایین، ایمنی بالا و تجهیزات متنوع از مهم‌ترین مزیت‌های ام جی ۵ مدل ۲۰۲۲ به حساب می‌آیند که حتما مورد پسند مشتری ایرانی نیز واقع خواهند شد و نوید موفقیت این خودرو در صورت ورود به بازار ایران را خواهند داد. این سدان چینی در صورت ورود به کشور رقیبی بسیار قدر برای محصولاتی همچون فونیکس آریزو ۶ پرو، کی ام سی J7 و نسخه‌های کارکرده هیوندای النترا یا سراتوهای وارداتی خواهد بود.

ام جی GT نسل دوم

ام جی GT نسل دوم

ام جی GT نسل دوم

ام جی GT نسل دوم

ام جی GT نسل دوم

ام جی GT نسل دوم

ام جی GT نسل دوم

ام جی جی تی سل دوم

ام جی جی تی سل دوم

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟