معرفی ام جی ۶ 2022 گزینه جذاب واردات به قیمت 550 میلیون تومان

معرفی ام جی ۶ ۲۰۲۲ گزینه جذاب واردات به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان

چهارشنبه - 27 مهر 1401

پیشرانه- کم‌کم به دوران ورود خودروهای خارجی جدید به بازار کشور نزدیک می‌شویم و شرکت‌های واردکننده بعد از تائید از سوی وزارت صمت قادر خواهند بود محصولات خارجی با قیمت فوب کمتر از ۲۰ هزار دلار را به بازار ایران وارد کنند.

پیشرانه- کم‌کم به دوران ورود خودروهای خارجی جدید به بازار کشور نزدیک می‌شویم و شرکت‌های واردکننده بعد از تائید از سوی وزارت صمت قادر خواهند بود محصولات خارجی با قیمت فوب کمتر از ۲۰ هزار دلار را به بازار ایران وارد کنند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» ام جی ۶ از آن دسته خودروهایی است که نسل اول آن در ایران حاضر بوده و کمابیش مورد استقبال قرار گرفته است؛ احتمال می‌رود که با آزاد شدن واردات خودرو، مجدداً شاهد حضور محصولات این برند ازجمله نسل جدید ام جی ۶ در کشورمان باشیم؛ بنابراین بهتر است با مشخصات MG 6 2022 به‌عنوان یکی از خودروهای وارداتی احتمالی آشنا شویم.

معرفی ام جی ۶ 2022 گزینه جذاب واردات به قیمت 550 میلیون تومان

معرفی ام جی ۶ 2022 گزینه جذاب واردات به قیمت 550 میلیون تومان

معرفی ام جی ۶ مدل ۲۰۲۲

ام جی ۶ یک خودروی کامپکت از برند چینی سایک موتورز است که نسل اول آن در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد. نسل دوم این خودرو نیز در سال ۲۰۱۶ متولد شد و تا سال ۲۰۲۰ با فیس اولیه خود در اختیار مشتریان قرار گرفت. سپس یک فیس‌لیفت جزئی بر آن اعمال شد و طول آن برابر ۹ میلی‌متر نسبت به نسخه قبلی افزایش یافت. این خودرو در چین با نام رووی i6 به فروش می‌رسد و قیمت آن در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس چیزی حدود ۱۶۵۰۰ تا ۱۸۵۰۰ دلار اعلام شده است.

با توجه به قرارگیری قیمت فوب این خودرو در بازه کمتر از ۲۰ هزار دلار و همچنین محبوبیت نسبی محصولات این برند در بازار ایران، به‌احتمال بسیار بالا طی ماه‌های آینده شاهد حضور نمونه‌های جدید ام جی ۶ و سایر خودروهای این برند چینی بریتانیایی در کشور خواهیم بود.

ام جی ۶ مدل ۲۰۲۲ ازلحاظ استایل طراحی در کلاس خودروهای سدان فستبک قرار می‌گیرد و با توجه به طرح جسورانه‌ای که بر نواحی جلو و عقب آن اعمال شده است، می‌تواند جزو محصولات جوان‌پسند رده‌بندی شود. نحوه حجم پردازی بدنه و همچنین فرم فستبک این خودرو نیز کمک شایانی به هیجان‌انگیزتر شدن نمای ظاهری آن کرده است.

MG 6

طراحی داخلی MG 6 2022 هم به‌نوبه خود جذاب به نظر می‌رسد و با توجه به فاصله محوری ۲۷۱۵ میلی‌متری، می‌توان انتظار فضای بسیار جادار در کابین این خودرو برای پذیرایی از سرنشینان را داشت.

ضمناً فضایی نزدیک به ۴۱۵ لیتر در صندوق‌عقب ام جی ۶ ۲۰۲۲ موجود است که برای جا دادن لوازم یک مسافرت خانوادگی تقریباً کفایت می‌کند. جهت مقایسه و درک بهتر این موضوع باید اعلام کنیم که محصولی مثل پژو ۴۰۵ دارای صندوق‌عقب به حجم ۴۷۰ لیتر است و با این حساب محفظه بار ام جی ۶ هم تقریباً فضای کافی برای پاسخگویی به نیاز مشتریان ایرانی را فراهم خواهد کرد.

مشخصات فنی ام جی ۶ ۲۰۲۲

شرکت سایک موتورز برای تأمین قوای محرکه ام جی ۶ ۲۰۲۲ از پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده کرده است. این موتور می‌تواند قدرتی نزدیک به ۱۶۹ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. به‌منظور انتقال قدرت به‌سوی چرخ‌های جلو هم یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس به خدمت گرفته شده است.

با این حساب باید انتظار یک رانندگی مهیج و نسبتاً پرشتاب از این خودروی اسپرت خانوادگی را داشت. در این راستا گفته‌شده که شتاب صفر تا صد ام جی ۶ ۲۰۲۲ چیزی نزدیک به ۷.۵ ثانیه است که در صورت صحت قطعاً مشتری ایرانی را به وجد خواهد آورد.

حداکثر سرعت این محصول چینی بریتانیایی معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ذکرشده و میانگین مصرف سوخت آن نیز در سیکل ترکیبی برابر ۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. باک سوخت این خودرو نیز معادل ۵۰ لیتر ظرفیت دارد که می‌تواند برد پیمایشی نسبتاً طولانی را با یک‌مرتبه سوخت‌گیری نوید دهد.

در مورد تجربه رانندگی با ام جی ۶ نیز باید بدانید که این خودرو چه ازلحاظ هندلینگ و چسبندگی و چه ازلحاظ چالاکی می‌تواند به‌عنوان یک محصول خانوادگی با عملکرد اسپرت، مورد رضایت مشتریان قرار گیرد. به‌ویژه پایداری آن در سر پیچ‌ها بسیار دل‌چسب و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد و ازلحاظ چابکی نیز حریف بسیار قدری برای بسیاری از محصولات موجود در بازار ایران به شمار می‌رود.

راننده پشت فرمان ام جی ۶ ۲۰۲۲ تسلط مطلوبی نسبت به ابعاد بدنه این خودرو دارد اما میدان دید به عقب کمی محدود به نظر می‌رسد. در مورد قدرت ترمز کمبود خاصی در این خودرو مشاهده نمی‌شود و سیستم ترمز در هرلحظه می‌تواند اتومبیل را در فاصله مناسب از مانع متوقف کند.

آپشن‌های MG 6 ۲۰۲۲

 

ام جی ۶ در بازار کشور قطر با دو نسخه کم‌آپشن و فول آپشن عرضه شده است. گزینه فول آپشن با قیمت حدود ۱۸, ۵۰۰ دلار از امکاناتی به شرح زیر بهره می‌برد: سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل کم فرمانی، رادار هشدار تصادف از جلو، دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، ترمز کمکی، ایربگ های جلو و جانبی و پرده‌ای، حسگر فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، نویگیشن، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، درب صندوق برقی، کروز کنترل، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، مانیتورهای ردیف عقب، سانروف برقی، حسگرهای پارک جلو و عقب و…

MG 6

معرفی ام جی ۶ 2022 گزینه جذاب واردات به قیمت 550 میلیون تومان

معرفی ام جی ۶ 2022 گزینه جذاب واردات به قیمت 550 میلیون تومان

در مورد سطح ایمنی MG 6 2022 بهتر است بدانید که این خودرو در تست‌های موسسه C-NCAP موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده و بنابراین به طرز نسبتاً اطمینان‌بخش می‌تواند امنیت سرنشینان خود را تضمین کند و ایمنی قابل‌قبول و مناسبی را از خود به نمایش بگذارد.

قیمت و زمان ورود ام جی ۶ به بازار ایران

در زمان نگارش این متن هنوز لیست شرکت‌های واردکننده خودرو نهایی نشده است و بنابراین مشخص نیست که ام جی ۶ توسط چه شرکتی و در چه زمانی به بازار ایران راه پیدا می‌کند؛ اما با توجه به سابقه خوب حضور محصولات ام جی در ایران، انتظار می‌رود که تولیدات جدید این برند چینی انگلیسی نیز مجدداً در بازار ایران حاضر شوند.

گمان می‎‌کنیم که در صورت نهایی شدن لیست شرکت‌های واردکننده خودرو و مشخص شدن نام شرکت واردکننده تولیدات ام جی، به‌تدریج طی حداکثر ۵ تا ۶ ماه آینده شاهد ورود ام جی ۶ جدید به کشورمان باشیم.

قیمت پایه این خودرو همان‌طور که در بالا اشاره شد چیزی حدود ۱۶۵۰۰ تا ۱۸۵۰۰ دلار است، بنابراین انتظار می‌رود که قیمت پایه آن جهت عرضه در بورس کالا معادل تقریبی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان باشد که باید به این مبلغ، هزینه‌های دیگر همچون تعرفه گمرکی، عوارض شماره‌گذاری، بیمه و… را نیز اضافه کرد.

درنتیجه به‌احتمال بسیار قوی MG 6 ۲۰۲۲ در محدوده قیمتی ۹۰۰ تا یک میلیارد تومان به بازار عرضه می‌شود و در این رنج قیمت با محصولاتی مثل آریزو ۶ پرو، بهمن ریسپکت، کی ام سی j7 و دیگر سدان‌های وارداتی احتمالی هم‌رده به رقابت خواهد پرداخت.

درهرصورت به نظر می‌رسد اگر MG 6 با قیمت منطقی و رقابتی نسبت به محصولات دیگر برندهای معتبر در بازار ایران حاضر شود، بتواند فروش نسبتاً قابل‌قبولی را تجربه کند و مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گیرد.

نوشته: حسین باباپور

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟