بسترن B70

بسترن B70 مدل ۲۰۲۳؛ سدان لوکس رقیب سوناتا گزینه واردات خودرو به ایران

پنجشنبه - 3 آذر 1401

پیشرانه- گفته شده در دور جدید واردات خودرو، محصولات چینی نیز حضور خواهند داشت. از همین رو به نظر می‌رسد سدان بسترن B70  مدل ۲۰۲۳ جزو گزینه‌های اصلی واردات خودروهای چینی به کشور محسوب شود.

پیشرانه- گفته شده در دور جدید واردات خودرو، محصولات چینی نیز حضور خواهند داشت. از همین رو به نظر می‌رسد سدان بسترن B70  مدل ۲۰۲۳ جزو گزینه‌های اصلی واردات خودروهای چینی به کشور محسوب شود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» شرکت خودروسازی فاو طی یکی- دو سال اخیر محصولات خانواده بسترن را با نام و نشان جدید بستیون (Bestune)  به بازار فرستاده و مدل‌های نسبتا مجلل و پریمیوم خود را در تحت این برند در اختیار مشتریان قرار داده است.

سدان لیفت بک بسترن B70 یکی از تولیدات جدید گروه خودروسازی فاو به شمار می‌رود که به دلیل قیمت پایه کمتر از ۲۰ هزار دلار، می‌تواند یکی از گزینه‌های واردات خودرو کشورمان محسوب شود.

به ویژه که برند فاو سابقه همکاری با خودروسازان ایرانی را نیز داشته و پیش از این محصولاتی همچون فاو بسترن بی۳۰ و بی ۵۰ از این خانواده در ایران حاضر شده‌اند. در ادامه با «پایگاه خبری پیشرانه خودرو» همراه باشید تا با هم به بررسی سدان بسیار جذاب و زیبای بسترن بی۷۰ به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی واردات خودرو به کشور بپردازیم.

معرفی بسترن B70 مدل ۲۰۲۳

بسترن یا بهتر بگوییم بستیون B70 مدل ۲۰۲۳ به سومین نسل این خانواده از محصولات گروه خودروسازی فاو تعلق دارد. این سدان لیفتبک سایز متوسط نخستین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۰ به نمایش درآمد و با توجه به ظاهر بسیار جذاب و دوست‌داشتنی آن، کاملا مورد توجه قرار گرفت؛ به نحوی که خیلی از علاقه‌مندان و کارشناسان آن را رقیب قدری برای محصولات کره‌ای همچون هیوندای سوناتا و کیا k5 می‌دانند.

ترسیم استایل بدنه بستیون B70 به سبک خودروهای لیفت بک صورت گرفته تا هم بتواند خود را به عنوان یک سدان لوکس و خانواده پسند به مشتری معرفی کند و هم از مشتریان جوان‌تر دل ببرد. درون کابین به ویژه بخش داشبورد و کنسول میانی به رسم این روزها با نمایشگرهای به هم چسبیده دوگانه در قسمت بالای داشبورد همراه شده و از یک غربیلک فرمان دو شاخه برای هدایت اتومبیل بهره گرفته شده است. اهرم تعویض دنده نیز در کنار پنل دیجیتال سیستم تهویه و سایر المان‌ها، تم نسبتا لوکس و مدرن به محیط داخل بسترن B70 اعطا کرده است.

طبق انتظار ادوات کابین از مواد مرغوب ساخته شده و به دلیل فاصله محوری ۲۸۰۰ میلی‌متری، فضایی کاملا وسیع برای سرنشینان هر دو ردیف فراهم آمده است. البته به دلیل شیب سقف در قسمت عقب، ممکن است سرنشینان بلندقد محدودیت‌هایی از ناحیه سر را تجربه کنند. همچنین درون محفظه عقب نیز ظرفیتی معادل ۵۲۲ لیتر آماده پذیرایی از لوازم و اسباب کاربران خواهد بود که کفاف نیازهای یک خانواده پنج نفره را خواهد داد.

مشخصات فنی بسترن B70 مدل ۲۰۲۳

بستیون B70 مدل ۲۰۲۳ به پیشرانه‌های مختلفی نظیر مدل ۱.۵ لیتری توربو، ۲ لیتری توربو و ۲ لیتری تنفس طبیعی یا ساده مجهز است. تنها نسخه از این خودرو که در بازار کشور قطر به قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار عرضه شده، نمونه کامفورت است که نیروی مورد نیاز خود را به واسطه پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تامین می‌کند. حداکثر توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۴۵ اسب بخار برآورد شده و نهایت گشتاور آن نیز برابر ۱۸۴ نیوتن متر است. یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز نیروی موتور را دریافت و بعد از پردازش به صورت کنترل شده به سوی چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.

گرچه این میزان توان فنی کمتر از حد انتظار مشتریان ایرانی از چنین سدان جذابی است، اما موتورهای تنفس طبیعی به دلیل سازگاری بیشتر با بنزین داخلی، تقریبا یک نعمت برای مشتری ایرانی به حساب می‌آیند؛ چراکه در طول زمان حساسیت کمتری نسبت به بنزین داخلی نشان می‌دهند و درنتیجه میزان استهلاک آنها پایین‌تر از نمونه‌های مشابه پرخوران است.

این سدان زیبا و لوکس چینی به کمک چنین موتور و گیربکسی احتمالا می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ در حدود ۱۱ ثانیه را ارائه دهد. مصرف سوخت آن نیز به طور متوسط معادل ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی خواهد بود.

 

مدل خودرو

بسترن B70

موتور

چهار سیلندر ۲ لیتری- تنفس طبیعی

حداکثر قدرت

۱۴۵ اسب بخار

بیشترین گشتاور

۱۸۴ نیوتن متر

گیربکس

هفت سرعته اتوماتیک DCT

شتاب ۰-۱۰۰

۱۱ ثانیه

بیشترین سرعت

۱۹۰km/h

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

ابعاد (میلی‌متر)

۴۸۰۰-۱۸۲۰-۱۴۷۲

وزن (KG)

۱۴۸۰

 

آپشن های فاو بسترن B70 مدل ۲۰۲۳

با توجه به آنکه فقط نسخه پایه کامفورت بستیون B70 امکان حضور در بازار ایران را دارد، متاسفانه سطح امکانات این تیپ خیلی بالا نیست و نمی‌تواند مطابق میل مشتری ایرانی باشد. مگر آنکه شرکت واردکننده بتواند امکانات بیشتری را برای عرضه این مدل به بازار ایران به شرکت فاو سفارش دهد. به هر حال فعلا امکانات این نسخه از بسترن B70 شامل موارد زیر می‌شود:

کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، مانیتور عقب، سیستم تهویه دیجیتال، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری، بلوتوث، usb، سامانه تشخیص تصادف، فرمان برقی، کیسه های هوای جلو، ایربگ عابر پیاده، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و…

قیمت و زمان عرضه بسترن بی۷۰ به بازار ایران

قیمت بسترن بی ۷۰ مدل ۲۰۲۳ تیپ کامفورت در بازار کشور قطر بدون احتساب عوارض دولتی چیزی حدود ۱۷ هزار دلار است. پس در صورت ورود به بازار ایران می‌توان حداقل قیمتی در حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان با فرض ثبات شرایط اقتصادی فعلی برای آن در نظر گرفت. البته باید دید که میزان تعرفه و سایر هزینه‌های دولتی به چه میزان تعیین می‌شود تا آن وقت بشود قیمت بسترن B70 مدل ۲۰۲۳ را در بازار ایران به طور دقیق پیش‌بینی کرد.

همچنین در مورد زمان و یا احتمال عرضه این خودرو فعلا نمی‌توان به طور دقیق اظهارنظر کرد؛ زیرا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا یکی از شرکت‌های واردکننده مسئولیت واردات خودروهای برند فاو را برعهده می‌گیرد یا نه؟ اگر این امر محقق شود قطعا مدل بی ۷۰ یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای حضور در ایران به شمار خواهد رفت.

نوشته: حسین باباپور

بسترن B70 مدل ۲۰۲۳

بسترن B70 مدل ۲۰۲۳

بسترن بی۷۰

بسترن بی۷۰

بسترن B70 مدل ۲۰۲۳

بسترن بی۷۰

بسترن B70 مدل ۲۰۲۳

بسترن B70 مدل ۲۰۲۳

بسترن بی۷۰

بسترن بی۷۰ 

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟