قیمت روز خودروهای صفر داخلی در بازار

قیمت روز خودروهای صفر داخلی در بازار، خودروها پرواز می کنند + جدول قیمت آذرماه ۱۴۰۱

دوشنبه - 21 آذر 1401

 پیشرانه- در همین ابتدای مقاله باید بگوییم که هیچ کدام از تجویزهای وزارت صمت و خودروسازان اعم از سامانه تخصیص خودرو، قرعه‌کشی و همچنین فروش خودرو در بورس کالا دوای بازار خودرو نشد.

 

پیشرانه- در همین ابتدای مقاله باید بگوییم که هیچ کدام از تجویزهای وزارت صمت و خودروسازان اعم از سامانه تخصیص خودرو، قرعه‌کشی و همچنین فروش خودرو در بورس کالا دوای بازار خودرو نشد.

به گزاش وب سایت خبری «پیشرانه» برخلاف ادعاهای مسئولان برای کاهش قیمت خودرو، این محصول کاربردی با سرعت هرچه بیشتر در حال پرکشیدن و دورشدن از دسترس مصرف‌کنندگان ایرانی و تبدیل شدن به یک کالای فوق لوکس است.

با سیاست‌های محدودیتی و تغییرات قیمت دلار، در یک دوره‌ زمانی کوتاه، خودروهای وارداتی به طرز فزآینده‌ای افزایش قیمت پیدا کرده و به ماورای دسترسی عمده‌ای جامعه ایران نقل مکان کردند و حالا نوبت به خودروهای به اسم “اقتصادی” است که تبدیل به کالای لوکس و غیرقابل دسترس تبدیل شوند.

از وضعیت اسف‌بار دلار که بگذریم، از سیاست‌های عجیب و غریب وزارت صمت در بازار خودرو نمی‌توان گذشت که هر روز شرایط را بغرنج‌تر از قبل کرده است. در ابتدای امر ورود سیستم قرعه‌کشی یا به قول بعضی‌ها لاتاری خرید خودرو با درصد برنده شدن نزدیک به صفر(!)، در ادامه راه اندازی سامانه از پیش شکست خورده تخصیص خودرو و حال نیز عرضه خودرو در بورس کالا که کار خرید مصرف‌کننده را از پیش سخت‌تر و پیچیدتر و سیستم فروش شرکت‌ها را بی‌اثر کرده است، هیچ‌کدام از این روش‌ها کوچکترین اثر مثبتی بر بازار نگذاشت که هیچ، بلکه باعث بدترشدن وضعیت شد و به لطف زحمات مسئولین حالا در مقطعی قرار داریم که می‌شود رسماً اعلام کرد که خودرویی با نام “خودرو اقتصادی” در ایران وجود ندارد.

در وضعیتی که بازار آزاد خودرو در حال سیر در آسمان‌هاست، شرکت‌های خودروساز نام‌آشنا نیز در حال تلاش برای افزایش قیمتی خودروها برای نزدیک کردن به قیمت بازار آزاد هستند. در این بین شرکت‌ها این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که وضعیت فاجعه‌بار تامین نیاز بازار از سوی خودروسازان و همچنین بازار غیررقابتی و محدود باعث افزایش قیمت شده و قیمت‌های بازار آزاد به صورت غیر منطقی و با هدف دلالی است و هر قدم افزایش قیمت خودروسازان مساوی است با افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد.

با این مقدمه و به همین بهانه نگاهی به قیمت‌های روز بازار در بازار آزاد خرید و فروش خودرو می‌اندازیم.

 

جدول قیمت خودروهای صفرکیلومتر بازار آزاد در ۲۱ آذر ۱۴۰۱

 

خودرو مدل قیمت (تومان) تولیدکننده
پراید ۱۱۱ ۲۱۸ سایپا
پراید ۱۳۱ ۲۰۷ سایپا
تیبا هاچ‌بک پلاس ۱۴۰۰ ۲۳۹ سایپا
ساینا EX ۱۴۰۱ ۲۴۲ سایپا
کوییک دنده‌ای ۱۴۰۱ ۲۴۳ سایپا
شاهین G مدل ۱۴۰۱ ۴۳۶ سایپا
۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ ۳۶۹ ایران خودرو
۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ ۴۰۵ ایران خودرو
دنا معمولی ۱۴۰۱ ۴۷۷ ایران خودرو
پارس اتوماتیک ۱۴۰۱ ۵۳۰ ایران خودرو
تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ۶۵۱ ایران خودرو
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مدل ۱۴۰۱ ۶۸۰ ایران خودرو

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟