رشد بیش از ۶۰۰ درصدی تولید و تحویل روزانه در ایران خودرو دیزل

شنبه - 26 آذر 1401

پیشرانه – مقایسه متوسط تولید روزانه محصولات ایران خودرو دیزل طی هشت ماهه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بیانگر بهبود۶۴۰ درصدی تیراژ تولید روزانه محصولات این شرکت و بهبود ۶۰۰ درصدی تحویل روزانه خودرو به مشتریان است.

پیشرانه – مقایسه متوسط تولید روزانه محصولات ایران خودرو دیزل طی هشت ماهه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بیانگر بهبود۶۴۰ درصدی تیراژ تولید روزانه محصولات این شرکت و بهبود ۶۰۰ درصدی تحویل روزانه خودرو به مشتریان است.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، بررسی روند تولید، تحویل و تجاری سازی روزانه محصولات ایران خودرو دیزل طی دوره هشت ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بیانگر افزایش متوسط تولید روزانه این شرکت به ۹۶ دستگاه، تحویل روزانه به ۸۴ دستگاه و تجاری سازی روزانه ۱۰۰ دستگاه خودرو است.
مدیر عامل ایران خودرو دیزل، با تشریح وضعیت تولید و عرضه و وضعیت مالی این گروه خودروسازی، گفت: در سال ۱۴۰۱ با تولید ۲۰۱۴ دستگاه خودرو در شهریور ماه امسال، رکورد تولید ماهانه در سابقه بیش از ۶۰ ساله شرکت ایران خودرو دیزل شکسته شد و همچنین در هشت ماهه منتهی به آبان ۱۴۰۱ تیراژ تولید محصولات این شرکت با رشد ۱۹۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار و ۷۲۷ دستگاه رسید و هدف‌گذاری این شرکت تا پایان سال تولید ۲۵ هزار دستگاه خودرو است.
جواد توسلی مهر با بیان این‌که، مقایسه متوسط تولید روزانه محصولات ایران خودرو دیزل طی هشت ماهه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ نیز بیانگر بهبود ۶۴۰ درصدی تیراژ تولید روزانه محصولات این شرکت و بهبود ۶۰۰ درصدی تحویل روزانه خودرو به مشتریان است، تصریح کرد: بررسی روند تولید، تحویل وتجاری سازی روزانه محصولات شرکت ایران خودرو دیزل طی دوره هشت ماهه منتهی به آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بیانگر افزایش متوسط تولید روزانه این شرکت به ۹۶ دستگاه، تحویل روزانه به ۸۴ دستگاه و تجاری سازی روزانه ۱۰۰ دستگاه خودرو است.
وی با اشاره به بهبود روند تحویل خودرو به مشتریان و کاهش تعهدات معوق ایران خودرو دیزل، افزود: رشد ۶۴۰ درصدی تیراژ روزانه محصولات ایران خودرو و توقف تولید خودروهای ناقص موجب بهبود ۶۰۰ درصدی تحویل روزانه خودرو به مشتریان است و در نتیجه آن، میزان تعهدات معوق شرکت ایران خودرو دیزل از ۲۰ درصد طی هشت ماهه سال گذشته به چهار درصد در هشت‌ماهه سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
توسلی‌مهر بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو دیزل را از دیگر دستاوردهای تولید بر خط و توقف تولید خودروهای ناقص دانست و افزود: بر اساس آمارهای رسمی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میانگین نمره منفی تمامی محصولات ایران خودرو دیزل با بهبود  ۱۸ درصدی از عدد ۱۸۳ در سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹  به عدد ۱۵۰در پایان آبان ۱۴۰۱ رسیده است. علاوه بر آن برای تنوع سبد محصولات نیز با اتکا به زنجیره ارزش داخلی شرکت به طور متوسط هر دو ماه یک محصول جدید یا توسعه یافته به بازار عرضه شده است، به نحوی که در سال جاری پنج مدل خودرو باری جدید و دو مدل خودرو مسافری جدید به سبد محصولات این شرکت افزوده شده و تعداد خودروهای باری شرکت به ۱۴ مدل و مسافری به ۱۰ مدل و در مجموع ۲۴ مدل افزایش یافته است.
به گفته وی آمارهای کاهش میانگین نمره منفی محصولات ایران خودرو دیزل از آذر ماه ۱۳۹۹ تا پایان آبان ۱۴۰۱ نشان می دهد که درصد کاهش میانگین نمره منفی در اتوبوس شهری ۲۵.۷ درصد، مینی بوس آرین ۲۱ درصد، وانت پیکاپ ۱۶.۵ درصد، ون وانا ۱۴ درصد،کامیون واگن هود ۱۱.۸ درصد و کشنده فوتون ۶.۱ درصد بوده است.
توسلی‌مهر با بیان این که ایران خودرو دیزل بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی تجاری در خاورمیانه است، گفت: در پایان‌آبان ماه ۱۴۰۱ سهم تعدادی شرکت ایران خودرودیزل بدون بخش پیکاپ ۴۲.۵ درصد است و سهم بازار ایران خودرو دیزل از بازار کامیون ۸۶ درصد، اتوبوس شهری ۶۸ درصد، ون ۵۸ درصد و کشنده ۴۱ درصد است.

چرخش ایران خودرو دیزل از زیان به سود انباشته 
مدیر عامل ایران خودرو دیزل در مورد شرایط مالی و وضعیت سود و زیان و سهام این شرکت، گفت: رضایت سهام‌داران ایران خودرو دیزل با بازده ۲۱۷ درصدی این شرکت در مقایسه با بازده ۳.۱ درصدی بورس طی هشت ماهه امسال افزایش یافته و ارزش حقوق صاحبان سهام این شرکت به ۸.۹۹۱ میلیارد تومان رسیده است.
توسلی مهر در مورد شرایط کنونی مالی این شرکت با بیان این که شش هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت ایران خودرو دیزل تسویه شده و سود انباشته این شرکت به ۳۳۹ میلیارد تومان رسیده است، گفت: در پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ میزان سود خالص شرکت ایران خودرو دیزل به دوهزار و ۳۰۵ میلیارد تومان و سود عملیاتی این شرکت به دوهزار و ۵۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
به گفته وی میزان سرمایه شرکت ایران‌خودرو دیزل به هشت هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته و با این افزایش سرمایه این شرکت از مشمولیت ماده ۱۴۱ و خطر ورشکستگی خارج شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟