SWM G01

خودرو SWM G01 کراس‌اوور جدید بازار ایران را بشناسید

جمعه - 22 آذر 1398

پیشرانه- SWM G01 (اِس دبلیو اِم) نه مارک لباس است، نه مخفف اسم یک سلبریتی!! SWM (اِس دبلیو اِم) درواقع اسم یک خودروساز گمنام چینی دیگری است، که به‌زودی توسط سیف خودرو وارد چرخه تولید صنعت خودروسازی کشورمان می‌شود.

پیشرانه- SWM G01 (اِس دبلیو اِم) نه مارک لباس است، نه مخفف اسم یک سلبریتی!! SWM (اِس دبلیو اِم) درواقع اسم یک خودروساز گمنام چینی دیگری است، که به‌زودی توسط سیف خودرو وارد چرخه تولید صنعت خودروسازی کشورمان می‌شود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» باید بگوییم که به دلیل تحریم‌ها و ترک شرکت بیسو از ایران، سیف خودرو برای جبران خسارت‌ها و تحویل خودروهای بیسو t3, t5 به مشتریانش، تصمیم گرفته با یک برند گمنام چینی به نام SWM (اِس دبلیو اِم) شروع به همکاری کند تا با این کار معوقات خود به مشتریانش را با این خودرو جدید و اسپرت جبران کند.

ابتدا به معرفی این برند گمنام چینی می‌پردازیم و بعد مدلی که قرار است توسط سیف خودرو مونتاژ شود را به بوته نقد قرار می‌دهیم.

شرکت SWM (Speedy Working Motors ) عمری کمتر ازسه ساله دارد. این برند اصالتا ایتالیایی است ولی حوزه اصلی فعالیت آن در موتورسیلکت سازی بوده است. تا اینکه به دلیل مشکلات مالی در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی Shineray چین خریداری شد. شینری نیز خود به صورت جوینت ونچور با برلیانس همکاری می‌کند.

همانطور که گفتیم برلیانس سهام این کمپانی را خریده و حاصل آن یک پیتزای مخلوط ایتالیایی شده که در ایتالیا طراحی و در چین تولید می‌شود. روندی که به سرعت ما را به یاد ام جی و سایک می‌اندازد و می‌توانید پرچم و نام ایتالیا را در جای‌جای این خودرو مشاهده کنید.

نام SWM در حقیقت مخفف کلمات Sironi Vergani-Vimercate Milano است که دو حرف V با هم حرف W را در نام این برند تشکیل داده‌اند. البته اگر از صاحب کنونی این شرکت یعنی شینری Shineray که سرمایه‌گذار مشترک (Joint-Venture) با شرکت برلیانس است، بپرسید، حال می‌گوید که این سه حرف معنای Speedy Working Motors را می‌دهند. اما هر آنچه باشد، تا قبل از این SWM یک تولیدکننده ایتالیایی موتورسیکلت بود و حال به کمک برلیانس، خودرو تولید می‌کند.

برلیانس و SWM  با همکاری هم ون‌های کوچک و همچنین خودروهای MPV کوچک را تولید می‌کنند و آن را تحت برند Jinbei که تحت مالکیت برلیانس قرار دارد، روانه بازار می‌کنند.

از تاریخچه پیچیده این خودروساز که بگذریم به سیف خودرو می رسیم که در سالهای اخیر به جرگه خودروسازان داخلی پیوسته به تازگی محصول جدیدی را با نام SWM G01 (اس دبیلو ام جی وان) را برای ورود به بازار به خط تولید خود اضافه کرده است. با ما همراه باشید تا با این خودرو عجیب و غریب آشنا شویم.

طراخی داخلی و خارجی

پیش از توصیف نمای ظاهری SWM G01 باید گفت این خودرو در دو تریم معمولی و اسپرت معرفی شده است که نسخه اسپرت با پسوند F قابل تمایز است. خوشبختانه سیف خودرو هر دو نسخه را وارد ایران نموده و شما عزیزان می توانید در تصاویر دو مدل فوق را مشاهده نمایید. البته در ادامه به تفاوت های این دو تریم از یکدیگر خواهیم پرداخت.

برای توصیف نمای جلو نسخه معمولیG01 باید گفت استفاده از چراغ های زاویه دار و همچنین جلو پنجره بزرگ ظاهری کاملا جذاب و مناسب یک کراس اوور را برای این خودرو بوجود آورده است. البته سپر عضلانی و خطوط زیاد روی آن در این امر بی تاثیر نیست.

در نمای جانبی این ترکیب حفظ شده است و سعی شده با بهره گیری از خطوط متعدد و گلیگر های پف کرده نمای یک کراس اوور فول سایز تداعی گردد که تا حدودی این چنین گردیده است. حضور رکاب و رینگ های چند پره به جذابیت های این بخش از خودرو افزوده است.

به نمای عقب خودرو که می رسیم خیلی زود متوجه خواهیم شد که از اصالت ایتالیایی SWM G01 کاسته شده و شاید بتوان هویت چینی این خودرو را در همین بخش مشاهده نمود. استفاده از چراغهای بزرگ زاویه داری که توسط یک نوار کرمی به یکدیگر متصل شده است بیشتر در محصولات آسیایی دیده می شود.

این مدل با طول ۴۶۱۰ میلی‌متر و عرض ۱۸۵۵ میلی‌متر همراه ارتفاع سقف ۱۷۲۵ میلی‌متر عرضه می‌شود. فاصله‌ی محورهایG01 هم ۲۷۵۰ میلی‌متر است.

در داخل کابین طراحی مدرن با صفحات نمایشی دیجیتالی را مشاهده می‌کنیم که تلفیقی از خودروهای کادیلاک و فورد است. صفحه نمایش بزرگ در وسط کابین و نشانگرهای دیجیتالی در پشت فرمان اولین مواردی است که نظر بیننده را جلب می‌کند اما نوع طراحی کلی کنسول میانی و داشبورد ساده و با طراحی مدرن انجام شده است.

این خودرو در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، گرمکن و سردکن صندلی‌ های جلو، استارت دکمه‌ ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد لاستیک، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، چرخش چراغ در پیچ ها، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، شارژ بی سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی و… مجهز است.

مشخصات فنی SWM G01

در قسمت قوای محرکه شاهد حضور یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب‌ بخار نیرو و ۲۳۶ نیوتن‌متر گشتاور هستیم. جعبه‌دنده آن ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت آن به صورت تک دیفرانسیل جلو است. میانگین مصرف سوخت SWM G01 در حدود ۷و نیم لیتر است و شتاب این خودرو در سایت این خودروساز عدد کمتر ۹ ثانیه را نشان می دهد که خبر از یک خودرو پرشتاب را می دهد، اما با توجه به این احتمال دارد گیربکس این خودرو در نسخه ایرانی از نوع cvt باشد شاهد یک خودرو کم شتاپ و تنبل باشیم.

ایمنی و گارانتی

هنوز هیچ تست ایمنی از SWM G01 گرفته نشده است اما می توان حدس زد این خودرو بتواند امتیاز ۵ ستاره را از تست تصادف چین کسب کند. SWM G01 از نظر امکانات ایمنی به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد لاستیک، چراغ روشنایی روز مجهز است . گارانتی این خودرو هم به احتمال زیاد سه ساله یا ۷۰ هزار کیلومتر توسط سیف خودرو اعلام شود.

 رقبا

از رقبای جدی خودرو جدید سیف خودرو می توان به محصول تازه وارد مدیران خودرو یعنی ام وی ام ایکس ۵۵ و جک اس ۵، هایما اس ۵ و تیگو ۷ اشاره کرد و با توجه به ظاهر جذاب این خودرو می توان فروش خوبی را برایش پیش بینی کرد.

قیمت SWM G01

قیمت نهایی G01 برای بازار ایران هنوز دقیق مشخص نیست. این خودرو بنا بر شنیده‌های غیررسمی، پیش از آغاز سال ۱۳۹۹ به خیابان‌های ایران خواهد رسید. قیمت SWM G01 در نسخه‌های مختلف بازار چین معادل ۱۱,۴۰۰ تا ۱۸ هزار دلار است. با این شرایط و ضمن توجه به احتمال واردات این خودرو با مدل مجهز به امکانات کامل، قیمت G01 مونتاژ سیف خودرو حدود ۳۹۰ میلیون تا ۴۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟