افتتاح خط تولید پمپ فرمان هیدرولیک در سایپا آذربایجان

جمعه - 16 دی 1401

پیشرانه – با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، خط تولید پمپ فرمان هیدرولیک در شرکت سایپا آذربایجان افتتاح شد.

پیشرانه – با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، خط تولید پمپ فرمان هیدرولیک در شرکت سایپا آذربایجان افتتاح شد.

به گزارش وب سایت خبر«پیشرانه» ، مدیرعامل به همراه جمعی از اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا ضمن بازدید از خطوط تولید دو شرکت سمتکو و سایپا آذربایجان، خط تولید پمپ هیدرولیک فرمان شرکت سایپا آذربایجان را افتتاح کرد.

محمدعلی تیموری در حاشیه این افتتاح گفت: در چند ماه اخیر در این دو شرکت برای حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.

او افزود: این بازدید به منظور کنترل کیفیت محصولات این دو شرکت بوده و خوشبختانه تمام ایرادات سال های گذشته که در خودرو وجود داشت با پروژه هایی که از طریق شرکت مگاموتور برای آنها برنامه ریزی شده بود کاملا برطرف شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: با افزایش کیفیتی که در محصولات ایجاد شده در چند ماه اخیر مراجعه برای اکثر محصولات گروه سایپا به نمایندگی ها در دوره گارانتی حدود ۵۰۰ درصد کاهش یافته و تا کنون حدود ۱۰۰ برنامه کیفی در این زمینه انجام شده و ۱۲۴ برنامه در حال اجرا است.

او با بیان اینکه افزایش کیفیت، موجب بقای شرکت ها میباشد و در گروه سایپا جزو اولویت ها است، گفت: تمام شرکت های قطعه ساز و خودروساز گروه سایپا در این زمینه ها برنامه ریزی لازم را انجام و عملیاتی کرده اند.

تیموری در خصوص حضور گروه سایپا در نمایشگاه خودرو تبریز گفت: در این نمایشگاه تمرکز گروه سایپا بر روی خودروهای تجاری است و دو محصول جدید در معرض نمایش قرار گرفته است.

 او افزود: تبریز از گذشته بستر مناسبی در صنایع قطعه سازی دارد و از نظر دانش فنی با تکنولوژی بالا و نیروی انسانی با دانش، از زیرساخت مناسبی برخوردار است و همچنین این شهر دانشگاه فنی بسیار خوبی دارد و رویکرد سایپا از حضور در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات جدید، ارتباط با شرکت های دانش بنیان و  دانشجویان این استان است تا بتوانند ایده های خود را جهت ارتقای محصولات عرضه کنند .

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی زیر ساخت قطعه سازی و دانش قطعه سازی وجود دارد گفت: تمام تلاش گروه سایپا این است که دو شرکت اصلی قطعه ساز و ۶۰ شرکت همکار این دو شرکت در تبریز جزو زنجیره تامین قطعه سازی شرکت مگاموتور، در تامین قطعات موتور، اکسل و گیربکس فعالیت بیشتری داشته باشند و هدف اصلی ما توسعه این شرکت ها است.

او تاکید کرد: در دنیا توسعه قطعه سازی بر توسعه خودروسازی مقدم است و تا توسعه قطعه سازی اتفاق نیفتد صنعت خودروسازی رشد نمی کند و با توجه به اینکه ۶ شرکت خودروساز در گروه سایپا فعال هستند، تلاش می کنیم که ظرفیت این سایت های تولیدی که سال گذشته ۲۵ درصد فعال بوده را  امسال به ظرفیت ۵۰ درصد برسانیم و برای رسیدن به ۸۰ درصد ظرفیت برنامه ریزی کرده ایم.

تیموری افزود: گروه سایپا در یکسال اخیر با افزایش تولیدی که داشته به سمت کاهش وابستگی خود به قطعات خارجی در حرکت است و افتتاح خط تولید پمپ هیدرولیک فرمان که یکی از قطعات ایمنی خودرو است از جمله این اقدامات است.

او گفت: این محصول در گذشته دو نمونه داخلی داشته و نزدیک به ۵۰ درصد توان تولید به دلیل عدم ظرفیت سازی در ایران وارداتی بود و با راه اندازی این خط نزدیک به ۳۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و با داخلی سازی کامل آن در یک سال آینده تا ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: با افتتاح این خط تولید، صرفه جویی ارزی ۱۲ درصد در این قطعه انجام شده و درصورتی که داخل سازی آن کامل انجام شود، ارزبری آن به ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت.

او گفت: برنامه امسال سایپا تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو است که ۱۰ هزار دستگاه صادرات محصول تعهد داریم و ۱۰۰ هزار خودرو نیز وارداتی و مونتاژی خواهد بود و حدود ۵۴۰ هزار دستگاه نیز تولید داخل است که در حوزه تولید داخلی تمام فرآیندها در حال اجراست.

تیموری تصریح کرد: تا هفته گذشته حدود ۴۰۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و تعهدات معوق زیر هزار دستگاه است و برای تنظیم بازار تولید امسال ۹۲ هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

 او افزود: بازارهای صادراتی امسال گروه سایپا کشورهای عراق و ونزوئلا است که اولین محموله ها به این دو کشور ارسال شده است. هزار دستگاه خودرو به عراق به صورت CKD ارسال شده است و به ونزوئلا نیز پک اول هزار دستگاهی ارسال و پک دوم دوهزار دستگاهی در مرحله آماده سازی است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خودروی جدیدی در حال آماده سازی با عنوان P90 است که بر روی پلتفرم ساندرو تعبیه شده و استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند. موتور این خودرو ME16 است که در مگاموتور در حال راه اندازی خط تولید آن هستیم و اولین نمونه های آن تولید شده و در بهمن ماه خط تولید آن افتتاح می شود و بازار هدف این خودرو کشور روسیه است.

او با اشاره به اینکه خودروهای گروه سایپا در چند ماه اخیر از قرعه کشی خارج شده است گفت: هر زمان در سامانه سایپا بر اساس مجوزهای تولید، فروش محصول اعلام شود مردم می توانند همه خودروهای ما را ثبت نام کنند.

تیموری گفت: با توجه به اینکه امسال قیمت دستمزدها نزدیک به ۵۷ درصد، ترخیص قطعات و خودروها از نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی به ارز نیمایی ۲۸  هزار ۵۰۰ تومانی افزایش و قیمت مواد اولیه هم رشد چشمگیری داشته ولی  نرخ محصولات هیچ گونه افزایشی نداشته و تمام خودروهای سایپا بر اساس قیمت گذاری سال گذشته بوده است.

در این مراسم روح الله زینالی مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان نیز در خصوص خط تولید جدید گفت:

ظرفیت خط تولید راه اندازی شده سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه در فاز اول است و در فاز دوم آن که در سال آینده افتتاح خواهد شد ۳۰۰ هزار پمپ هیدرولیک فرمان تولید می شود که برای خودروهای خانواده ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ شامل خودروهای پراید، تیبا، کوییک و ساینا و عرضه به بازار یدکی تولید انجام می شود.

زینالی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری انجام شده ۱۵۰ میلیارد ریال بوده، افزود:  این خط در سه شیفت کاری برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و در تلاشیم تا این شرکت در منطقه به صورت هاب فرمان ساز سایپا معرفی شود و پمپ هیدرولیک، جعبه فرمان و ستون فرمان مکانیکی و برقی را تولید کند.

او تاکید کرد: در تولید این محصولات نگاه صادراتی هم بوده و از سال ۹۸ در حوزه صادرات به بازار عراق فعالیت کرده و امسال تاکنون یک میلیون دلار صادرات داشته ایم و تا آخر سال یک ونیم میلیون دلار محصول صادر خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟