بورس کالا در انتظار خودروهای وارداتی/ بورس سه شنبه میزبان خارجی ها خواهد بود

دوشنبه - 3 بهمن 1401

پیشرانه – زمان اولین عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا “احتمالا” سه شنبه خواهد بود و چانگان با گرفتن پذیرش ، آماده عرضه روی تابلو است.

پیشرانه – زمان اولین عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا “احتمالا” سه شنبه خواهد بود و چانگان با گرفتن پذیرش ، آماده عرضه روی تابلو است.

به گزارش وب سایت خبری« پیشرانه» ،  اولین عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا سه شنبه انجام خواهد شد. بر اساس برآورد اولیه، قیمت پایه این خودرو حداقل ۵۷۰ میلیون تومان بوده که توسط بورس تایید و اطلاع رسانی خواهد شد.
دولت درحال حاضر بر عرضه در بورس کالا متمرکز شده است. البته با توجه به چالش نقدینگی واردکنندگان، راهکار پیش رو عرضه خودروهای وارداتی بصورت سلف مدت دار ۳ تا ۴ ماه است، به گونه ای که واردکننده با ارایه تضامین بانکی به بورس، اقدام به پیش فروش خودرو در بورس کالا می کند و پس از دریافت ریال از مردم، نقدینگی خود را تامین و اقدام به خرید ارز و واردات طی ماه های بعد می کند.
با توجه به ممنوعیت واردات در چند سال اخیر، زیرساخت ها در این بخش با مشکلات جدی مواجه اند و به نوعی این زیرساخت ها از بین رفته است. مسیر ایران برای کشتی های حمل خودروی دنیا ناشناخته بوده و هزینه زیادی برای این حوزه پرداخت می شود (۱۱۰۰ یورو در هر خودرو).
همچنین نمایندگی ها و کارکنان خبره آنها با نزول کسب و کار خودروی وارداتی عملا تعطیل و بیکار شده و اقدام به تغییر کسب و کار کرده اند.
خودروسازان خارجی نیز که در گذشته سرمایه گذاری زیادی بروی ایجاد نمایشگاه و زنجیره خدمات بعد از فروش در ایران کرده بودند، عملا زیان کرده و علاقه چندانی در فروش خودرو به ایران ندارند و تغییر موضع این شرکتها، نیازمند زمان و هزینه است
حال باید منتظر ماند و دید با آغاز ورود خودروهای خارجی دولت چه تصمیمی برای تقویت این زیرساخت ها دارد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟