تفاوت انواع تایر

 فناوری‌هایی تولید تایر در ایران با تایرسازان معتبر دنیا در رقابت است

یکشنبه - 9 بهمن 1401

پیشرانه – یزد تایر تنها تایر سازی که استانداردهای روز اروپا کاملا در آن در حال انجام و بهینه سازی است

پیشرانه – یزد تایر تنها تایر سازی که استانداردهای روز اروپا کاملا در آن در حال انجام و بهینه سازی است

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، اسکندر ستوده  رئیس هیات‌مدیره مجتمع لاستیک یزد گفت : خوشبختانه در این زمینه قدم‌های مثبتی از سوی شرکت‌های تولیدکننده تایر داخلی برداشته شده است و اکنون شرکت‌هایی در کشور فعال هستند که تایرهایی با استانداردهای بالا با نگاه صادرات‌محور تولید می‌کنند. امروزه شرکت‌هایی مانند آرتاویل‌تایر، یزد تایر، کویرتایر، بارز و تا حدی ایران‌تایر توانسته‌اند تایرهایی تولید کنند که استانداردهای مذکور را پشت سر بگذارند.

از این‌رو باید گفت امروز فناوری‌هایی در تولید تایر در ایران به‌کار گرفته می‌شود که با تایرسازان معتبر دنیا در رقابت و در حال توسعه هستند.نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کنیم آن است که قوانین و استانداردهای جهانی، اسنادی پویا بوده و در یک نقطه متوقف نخواهند شد و هر روز متعالی‌تر از قبل می‌شوند. از این‌رو تولیدکنندگان ایرانی اعم از تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز در صنعت تایر و محصول نهایی، باید با به‌روزرسانی فناوری در راستای افزایش کیفیت محصولات خود، برای انطباق با قوانین و استانداردهای نوین جهانی استانداردهای به‌روزشده آماده کنند.

در غیر این صورت در سال‌های آتی عبور از استانداردهای نوین جهانی با مشکل روبه‌رو خواهند بود. امروزه لازم است که منسوجات، دوده، روغن‌های فرآیندی و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت تایر در صنعت تایر همگی بر اساس استانداردهای نوین جهانی، تولید شوند و در اختیار تولیدکنندگان تایر قرار گیرند.

در حال حاضر تلاش بر این است که تایرهای مورد نیاز صنعت خودرو و بازارهای صادراتی، بر اساس آخرین استانداردهای اروپا تولید شوند و امیدواریم در سال‌های آینده شرایط برای عبور از استانداردهای جدید نیز فراهم شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟