زاکانی: بهمن در مسیر نوآوری صنعت خودرو گام بر می‌دارد

پنجشنبه - 13 بهمن 1401

پیشرانه -علیرضا زاکانی شهردار و مهدی چمران، رئیس شورای شهر و جلال بهرامی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از کارخانه بهمن موتور بازدید و در جریان ساخت و توسعه مرکز «تحقیقات و نوآوری» گروه بهمن قرار گرفتند.

پیشرانه -علیرضا زاکانی شهردار و مهدی چمران، رئیس شورای شهر و جلال بهرامی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از کارخانه بهمن موتور بازدید و در جریان ساخت و توسعه مرکز «تحقیقات و نوآوری» گروه بهمن قرار گرفتند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، این مرکز با هدف جذب نخبگان دانشگاهی، اشتغالزایی، توسعه صنعت خودرو در ایران و دانش بنیان سازی صنعت خودرو در گروه بهمن فعالیت خود را آغاز کرده است.

**زاکانی: بهمن به دنبال توسعه کیفی و کمی خود است
علیرضا زاکانی در رابطه با برنامه‌های نوآورانه و تحقیقاتی گروه بهمن گفت: رویکرد گروه بهمن توسعه کیفی و گسترش کمی است. بهمن به دنبال بهبود کیفیت خود و رقابتی جدی است و در این مسیر اهداف خود را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به تفاهم اخیر اتوبوس سازی اسنا ( از شرکت‌های زیرمجموعه گروه بهمن) با شهرداری تهران گفت: در روزهای اخیر تفاهمی با اسنا صورت گرفته که این شرکت در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، شهر تهران را یاری می‌کند.
زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص «بودجه اتوبوس سازان داخلی در سال ۱۴۰۲» گفت: در سال ۱۴۰۲ بیشترین اعتبار به نوسازی ناوگان حمل و نقل اختصاص پیدا کرده و اخیرا نیز ریاست شورا بر افزایش بودجه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید داشته‌اند.

** چمران: پیشرفته شدن تولیدات بهمن به نفع شهر تهران است
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در خصوص برنامه‌های مرکز «تحقیقات و نوآوری» گروه بهمن گفت: تولیدات این گروه در خدمات شهری قابل استفاده است و هرچقدر این محصولات پیشرفته‌تر شود، به نفع شهروندان و شهر تهران است.
وی در ارزیابی گروه بهمن گفت: گروه بهمن یکی از گروه‌های صنعتی شهر تهران است که خوشبختانه تولیدات آن در خدمات شهری هم بکار گرفته می‌شود، این شرکت در خدمات شهری، اتوبوس و مینی بوس و وسایل آتش نشانی می‌تواند نیازهای شهرداری را تامین کند.
رئیس شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «سهم اتوبوس‌سازان داخلی در بودجه سال ۱۴۰۲ شهر تهران چقدر است» گفت: در یک اقدام کم سابقه، پیشنهاد شد علاوه بر سهم هرساله بودجه حمل و نقل عمومی، ده هزار میلیارد بودجه اضافی در نظر گرفته شده است تا نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری محسوس باشد.
وی در همین رابطه گفت: این بودجه ویژه نوسازی ناوگان حمل و نقل تهران، مورد تایید اعضا قرار گرفته و اگر بتوانیم منبع آن را تامین کنیم، این ناوگان تغییرات محسوسی خواهد داشت.
مهدی چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تعامل وزارت کشور با شهرداری در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل شهر تهران گفت: خوشبختانه وزارت کشور قدم‌های خوبی برای بهبود وضعیت حمل و نقل شهری برداشته است، اما هنوز خودروسازان تعهدات خود را اجرا نکرده‌اند.
گفتنی است پروژه مرکز «تحقیقات و نوآوری» گروه بهمن با هدف دستیابی به تکنولوژی‌های روز خودروی دنیا و تحول آفرینی در صنعت خودروی ایران ایجاد شده است. این مرکز در محل کارخانه بهمن موتور با هدف بکارگیری نخبگان دانشگاهی و مهندسان با تجربه برنامه ریزی شده است. در این مرکز مطالعات خودروهای برقی و مدرن انجام می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟