رقیب خودروهای وارداتی از ۱۴۰۲  وارد بازار می شود

چهارشنبه - 26 بهمن 1401

پیشرانه – گروه کارآفرینان «مای وان» اولین محصول سواری خود را از اردیبهشت ماه وارد بازار می کند.

پیشرانه – گروه کارآفرینان «مای وان» اولین محصول سواری خود را از اردیبهشت ماه وارد بازار می کند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ،  سعید خادمی بنیانگذار و سهامداران اصلی گروه کارآفرینان «مای وان» متشکل از شرکت سبلان خودروی «مای وان» و توسان اردبیل و ایسا موتور ارس ، در مراسم رونمایی اولین محصول سواری این مجموعه اظهار کرد: شرکت یک موجود پویا است و برای ادامه حیات باید به روز باشد. به همین دلیل برای خروج از حالت تک محصولی به سراغ تکمیل سبد محصولات خود رفتیم. اما اینکه چرا جلفا را انتخاب کردیم به این دلیل بود که یک ماشین لوکس را وارد کرده و نیاز مناطق آزاد تجاری کل کشور را تامین کنیم. یعنی پلاک ما هم می تواند منطقه باشد و هم ملی و ین محصول می تواند جایگزین محصولات وارداتی باشد که میلیاردها دلار ارز از کشور خارج می کرد.

وی ادامه داد: ما با یک تیر چند نشان را هدف گرفتیم. اول آنکه نیاز مناطق آزاد را تامین کنیم، دوم آنکه نیاز قشری که به دنبال ماشین بهتر هستند. این موضوع باعث شد هم تولید بهتر داشته باشیم و هم از خروج ارز جلوگیری کنیم. از سویی دیگر بازاری را که خودروهای وارداتی داشتند را به عنوان تارگت در نظر گرفته و ان را با تولید داخل جبران کنیم.

خادمی با اشاره به رقبای حاضر در بازار خودروهای وارداتی گفت: این خودرو می تواند بسیار موفق باشد و دلیل آن این است که اختلاف عوارض گمرکی تولید داخل و حقوق عوارض ماشین های لوکس بسیار فاحش است. از سویی دیگر چون این ماشین در داخل تولید می شود بسیاری از نیازهای آن مانند لاستیک ، شیشه و… در داخل تامین می شود. همچنین نرخ سود واردکننده بسیار بالا است و پس ورود خودرو وارد شبکه های مافیایی می شود. در نتیجه ما خیلی راحت می توانیم با رقبا رقابت کنیم.

وی ادامه داد: تیم ما در اصل سواری کار بودند، سابقه بنده و مدیران همکاری تولید در شرکت های سایپا و ایرانخودرو بوده است درنتیجه سابقه ما خودروی سواری است  اگر در بحث خودروی تجاری وارد شدیم به دلیل نیاز کشور در آن زمان بود. درواقع وزیر وقت مهندس محرابیان اعلام کردند کشور به خودروی تجاری نیاز دارد. در حال حاضر باید مشتری نوازی کرد و ما این را بخ خوبی می دانیم. اگر نیاز مصرف کننده ماشین های لوکس را تامین کنیم شرکت محکوم به شکست است. به همین دلیل خدماتی که ارائه می کنیم در حد خودروهای بالا است و ۳  سال گارانتی می کنیم و ۱۰  سال خدمات پس از فروش داریم.

خادمی افزود: البته در نظر داریم گارانتی را از ۳  سال به ۵  سال برسانیم آن هم با خدماتی که خودمان ایجاد می کنیم. درواقع بهتر است خودروی خوب تولید کرده و خدمات پس از فروش را به شرکت های دیگر بسپاریم. ما در نظر داریم با یکی از شرکت هایی که در بحث خدمات پس از فروش نمایندگی های زیادی دارد نیاز مشتریان را تامین کنیم.

به گفته وی، تقسیم کار جهانی اجازه نمی دهد همه کار را خودمان انجام دهیم به همین دلیل کار خدمات پس از فروش را به شرکت های فعال در این بخش واگذار می کنیم.

این فعال صنعت خودرو بیان کرد: فروش ما از اردیبهشت ۱۴۰۲  آغاز می شود. درواقع ابتدا فروش ما از تهران و آذربایجان شرقی آغاز می شود و براساس روند تولید فروش را در شهرهای دیگر آغاز می کنیم اما خدمات پس ازفروش را در تمام شهرها خواهیم داشت. ما در شروع کار با ۲۰  درصد داخلی سازی کار را آغاز می کنیم و این موضوع الزام وزارت صمت است، البته حداکثر داخلی سازی ما ۴۰ درصد خواهد بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟