به نام واردات به کام «صمت»/ لاتاری جدید صمت و ۵۰۰ میلیون تومانی که بلوکه می‌شود

شنبه - 6 اسفند 1401

پیشرانه – وزارت صنعت، معدن و تجارت در اقدام جدید خود برای واردات ماشین قرار است ۵۰۰ میلیون تومان از سرمایه افرادی که برای واردات ثبت نام می کنند را بلوکه کند.

پیشرانه – وزارت صنعت، معدن و تجارت در اقدام جدید خود برای واردات ماشین قرار است ۵۰۰ میلیون تومان از سرمایه افرادی که برای واردات ثبت نام می کنند را بلوکه کند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه»،  داستان واردات خودروهای خارجی موضوعی دنبال دار است و هربار وزارت صمت برگ جدیدی را برای آن رو‌ می کند. حالا در تصمیم گرفته شده از امروز وزارت صمت قرار از ۵۰۰ میلیون تومان از سرمایه متقاضیان برای خرید خودرو خارجی را بلوکه کند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه (ششم اسفند) شروع می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

بر اساس این اطلاعات، مقرر شده خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود و شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.

آن طور که پیداست وزارت صمت نتوانسته ارز مورد نیاز برای واردات خودرو را تامین کند و حالا به سراغ سرمایه متقاضیان رفته است. این در حالیکه مشخص نیست وزارت صمت چه خودرویی را در چه زمانی تحویل می دهد.
تنها موضوع مشخص شرایط حضور در این لاتاری است.
درواقع خبرها حاکی از آن است که ۶ شرکتی که مجوز واردات را از وزارت صمت گرفته اند امروز بودجه ای برای آن ندارند و قرار است به صورت پیش فروش این کار انجام شود. سوال مهم آن است که آیا در زمان اعطای مجوز برای واردات، وزارت صمت وضعیت مالی این شرکت ها را بررسی نکرده است؟
اما نکته دیگر این است که آیا وزارت صمت تضمینی در برابر این‌۵۰۰ میلیون تومان ارائه می دهد یا تنها سرمایه مردم را بدون هیچ برنامه مشخص بلوکه می کند؟
نمایش وزارت صمت برای واردات خودرو که توانست فاطمی امین را از لبه پرتگاه استیضاح نجات دهد به جایی رسیده است که می تواند در ماه های پیش رو این وزارت خانه را با بحران جدی همراه کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟