زنگ خطر برای خودروسازان به صدا درآمد

دوشنبه - 8 اسفند 1401

پیشرانه – توسعه صنعت خودرو در چین می تواند زنگ خطر برای سایر خودروسازان جهان را به صدار درآورده و بازار را با شرایط دیگر مواجه کند.

پیشرانه – توسعه صنعت خودرو در چین می تواند زنگ خطر برای سایر خودروسازان جهان را به صدار درآورده و بازار را با شرایط دیگر مواجه کند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ،  توسعه صنعت خودرو در چین زنگ خطر را برای کشورهای صاحب نام در این صنعت بخصوص آلمان به صدا در آورده است.

گروه گک (GAC Group)، بی وای دی (BYD) ،  دانگ فنگ، , FAW   چری،  سایک، گریت وال، ، جیلی و  چانگان ۹ کمپانی قدرتمند چینی هستند که تلاش می کنند بازارهای جهانی را به دست بگیرند. هرچند نمی توان گفت تولید این محصولات می تواند جایگزین محصولات کمپانی هایی همچون بنز، بی ام دبلیو، تسلا و… شود اما بدون شک می تواند بازار جهانی خودرو را با تغییراتی همراه کند.

صادرات خودروی چین در سال گذشته به محدوده ۲.۶ میلیون دستگاه رسیده و عملا از آلمان عبور کرده … و در مسیر عبور از کشور ژاپن طی ۲ سال آینده (تا سال ۲۰۲۵) است.

خودروسازان چین در توسعه فناوری خودروهای برقی پیشتاز دنیا بوده و بازار آتی را هدف گرفته اند.

ایران نیز یکی از بازار های هدفی است که حضور چینی ها در آن قابل مشاهده است و در سال های اخیر در پی ممنوعیت واردات خودرو به نوعی خودروهای چینی یکه تاز بازار شدند.

در چین، تعداد پلاک خودروهای بنزینی به یک رقم مشخصی محدود شده و پلاک های جدید صرفا برای خودروهای برقی صادر می شود تا میزان آلودگی هوا کنترل و مصرف بنزین و نفت نیز کاهش یابد.

بکارگیری این تجربه در ایران طی برنامه هفتم و تمرکز بروی تولید و واردات خودروهای برقی با هدف مدیریت بحران کمبود بنزین سال آینده توصیه می شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟