معین خودرو

نیسان با معین خودرو به ایران می‌آید؛ آلتیما، ایکس‌تریل و سانی در صف

یکشنبه - 28 اسفند 1401

پیشرانه- با باز شدن واردات خودرو طی ماه‌های گذشته، تلاش‌های مختلفی برای واردات برندهای معتبر مثل نیسان توسط شرکت‌های خصوصی انجام شده است.

پیشرانه- با باز شدن واردات خودرو طی ماه‌های گذشته، تلاش‌های مختلفی برای واردات برندهای معتبر مثل نیسان توسط شرکت‌های خصوصی انجام شده اما هنوز خبر قطعی هیچ‌کدام توسط وزارت صمت اعلام نشده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» به نقل از «خودروبانک» اما به نظر می‌رسد که بعضی از این شرکت‌ها توانسته‌اند به توافقات اولیه دست پیدا کنند و در حال گذراندن مراحل اخذ مجوزها برای واردات خودروهای نیسان هستند. طی اطلاعات به دست آمده شرکت معین‌خودرو‌اروند توانسته مجوزهای اولیه برای واردات خودروهای نیسان را به دست آورد و در نظر دارد خودروهایی نظیر نیسان آلتیما، نیسان ایکس‌تریل و نیسان سانی را به‌صورت CBU به بازار خودرویی ایران عرضه کند.

البته طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی وزارت صمت، هنوز این شرکت در مراحل اولیه است و حتی نمونه‌ای اولیه از این مدل‌ها برای اخذ مجوزهای لازم و استانداردها وارد کشور نشده‌اند اما با توجه به شرایط، معین خودرو را باید یکی از مدعیان اصلی واردات خودروهای نیسان به ایران بدانیم.

از خودروهایی که معین خودرو برای واردات در نظر گرفته، نیسان سانی است که باید گفت با توجه به وضعیت نرخ ارز و قدرت خرید در بازار، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. نیسان سانی خودروی اقتصادی است که بین ۱۶ الی ۲۰ هزار دلار قیمت دارد و با توجه به قوانین وزارت صمت برای واردات خودرو، کاملاً در رنج قانونی خواهد بود. نیسان سانی ۲۰۲۳ در بازار امارات و در پایه‌ای‌ترین مدل به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۱۸ اسب‌بخار و ۱۴۹ نیوتن‌متر مجهز است و گیربکس نصب شده روی آن CVT است. البته باید بدانید که در مدل‌های فول نیز نیسان سانی به همین پیشرانه مجهز است و تنها ازنظر آپشن و امکانات متفاوت است.

به نظر می‌رسد که اگر معین خودرو بتواند در کنار نیسان سانی، خودروهایی نظیر نیسان آلتیما و ایکس‌تریل را حتی در مدل‌های استاندارد اخذ مجوز و به بازار عرضه کند، می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی خودروهای دست‌دوم بازار وارداتی‌ها داشته باشد؛ اما فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم مراحل دریافت استانداردهای لازم و مجوزهای گوناگون برای واردات این خودروها چه زمانی به اتمام می‌رسد و بالاخره پس از مدت‌ها شاهد خودروهای جدید نیسان در ایران خواهیم بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟