مهلت ثبت نام خودروهای داخلی به مدت ۲ روز + زمان ثبت نام

شنبه - 5 فروردین 1402

پیشرانه -با توجه به اینکه بعضی از متقاضیان که همه شرایط ثبت‌نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی را داشتند، به دلایل مختلف نتوانستند در بازه زمانی مقرر (از ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه) درخواست خودرویی خود را ثبت کنند. به همین دلیل، سایت سامانه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (هفتم و هشتم فروردین ماه) برای دو روز بازگشایی و فعال شد تا جاماندگان بتوانند درخواست خود را ثبت کنند.

پیشرانه -با توجه به اینکه بعضی از متقاضیان که همه شرایط ثبت‌نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی را داشتند، به دلایل مختلف نتوانستند در بازه زمانی مقرر (از ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه) درخواست خودرویی خود را ثبت کنند. به همین دلیل، سایت سامانه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (هفتم و هشتم فروردین ماه) برای دو روز بازگشایی و فعال شد تا جاماندگان بتوانند درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، برای شرکت در طرح عرضه یکپارچه خودروهای وارداتی، متقاضیان باید حساب وکالتی به‌نفع سازمان حمایت تعریف کرده و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را واریز کنند. این اقدام از ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد. سپس با دریافت اطلاعات بانکی از سازمان حمایت، متقاضیانی که گام اول را به درستی برداشته بودند، از روز ۲۶ اسفند ماه می‌توانستند با مراجعه به سایت سامانه، قدم دوم را بردارند و درخواست خود برای خودروی مورد نظر را ثبت کنند.

اما بسیاری از افراد به ویژه در مورد حساب وکالتی خود، در امور حسابداری به نفع سازمان حمایت یا ترافیک سنگین سامانه، اشتباه کرده و به ثبت‌نام در موعد مقرر نرسیدند. به دلیل نزدیکی زمان تعریف حساب وکالتی و واریز وجه با طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو در نیمه شعبان و اعلام شدن اینکه متقاضیان می‌توانند با یک حساب وکالتی و با موجودی برای دو طرح (٢٣٠ میلیون تومان) و به نفع سازمان حمایت، در این طرح شرکت کنند، برخی از متقاضیان باز هم علی‌رغم همه اطلاع‌رسانی‌ها اشتباه کرده و حساب خود را به نفع سازمان حمایت ثبت نکرده‌اند و فکر کرده‌اند که همان حساب وکالتی به نفع ایران‌خودرو کفایت می‌کند، اما این افراد از لیست واجدان شرایط حذف شده‌اند و نتوانسته‌اند به مرحله دوم دسترسی پیدا کنند.

با توجه به سؤالی که در مورد وضعیت افرادی که حساب وکالتی خود را به نفع سازمان حمایت نکردند، پرسیده شده بود، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران توضیح داد که برخی افراد در نزدیکی زمان فروش ایران خودرو به طرح تخصیص یکپارچه خودرو فکر کرده بودند که با استفاده از همان حساب وکالتی، می توانند ثبت نام کنند و آن را به نفع سازمان حمایت تغییر ندهند. این رفتار باعث مشکل برای این افراد شد و آن‌ها از سامانه حذف شدند.

همچنین، تعدادی از متقاضیان به دلیل اشکال در حساب وکالتی خود، موفق به ثبت نام نشدند. برخی از دیگران هم به دلیل بار ترافیکی بالای سایت سامانه و پیام‌های خطا، مانند عدم تطابق کد ملی و شماره تلفن یا عدم یافتن حساب وکالتی، نتوانستند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، در ارائه توضیحاتی درباره دلایل اختلال در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، از افرادی که مراجعه کرده اند اما نتوانستند ثبت نام خود را انجام دهند، عذرخواهی کرد و تاکید کرد که تا آخرین نفری که حساب وکالتی خود را تعریف کرده و ۱۰۰ میلیون تومان را مسدود کرده باشد، ثبت نام انجام خواهد شد.

همچنین، این امکان وجود دارد که افرادی که نتوانستند در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنند، در پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ یک بار دیگر شانس خود را برای خودروهایی که در این دوره اول عرضه، تقاضای بالایی نداشتند، امتحان کنند.

به علاوه، با توجه به مواردی مانند شلوغی سایت سامانه در بازه ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه، افرادی که حساب وکالتی را در مهلت مقرر به نام سازمان حمایت باز کردند اما موفق به ثبت‌نام در موعد مقرر نشدند یا بانک‌ها اسامی آن‌ها را به موقع به سامانه ارسال نکرده‌اند، مجددا در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه سامانه فعال و از این افراد ثبت‌نام به عمل خواهد آمد و سایت برای جامانده‌های ثبت‌نام که واجد شرایط هستند، بازگشایی خواهد شد.

بنابراین، افرادی که جامانده ثبت‌نام دارای شرایط هستند، می‌توانند در روزهای هفتم و هشتم فروردین به سایت سامانه به آدرس esalecar.ir مراجعه و برای ثبت درخواست خودروی مورد نظر اقدام کنند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • ر | ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ ب٫ظ

    سلام خواهش می کنیم.حال که مابه اشتباه وکالتی ایرانخودرو کردیم شما سامانه رو برما باز کنید و بین ما ها یک قرعه کشی انجام بدیدناحقی از ما ضایع نگردد