بنز راست‌دست را بشناسید

یکشنبه - 15 دی 1398

پیشرانه- مرسدس بنز اخیراً دو محصول تازه خود برای بازار بریتانیا را معرفی کرد.

پیشرانه- مرسدس بنز اخیراً دو محصول تازه خود برای بازار بریتانیا را معرفی کرده است که ما از آن تحت عنوان بنز راست‌دست یاد می کنیم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» اولین محصول GLC مدل ۲۰۲۰ است که با تریم‌های استاندارد و AMG Line و ویژگی‌های بیرونی مختلفی همچون نورپردازی تمام LED، تزئینات کرومی جلو و عقب، رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی، سطوح عضلانی خصوصاً در قسمت گلگیرها، جلوپنجره بزرگ با دو میله افقی کرومی و نشان مرسدس بنز و زیر سپری کرومی عقب برای حفاظت بیشتر راهی این منطقه خواهد شد.

بنز راست‌دست GLC

داخل اتاق بزرگ‌ترین تغییر موجود همان انتقال مجموعه راننده به سمت راست است.

بنز راست‌دست GLC

برای کنسول میانی امکان انتخاب‌تریم پیانویی و ۲ نوع چوب گردو و زبان‌گنجشک وجود دارد. غربیلک فرمان چندمنظوره از نو طراحی‌شده و عملکرد دکمه‌های لمسی مربوط به بخش‌های مختلف ازجمله نشان‌دهنده‌های پشت فرمان و سیستم چندرسانه‌ای بهبودیافته است.

از دیگر تجهیزات مختلف موجود در بنز راست‌دست می‌توان قابلیت تشخیص فرامین صوتی و دست، سامانه اطلاعات و سرگرمی MBUX، نمایشگرهای سفارشی ۱۰.۲۵ اینچی داشبورد و ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان، سامانه ثبت و نمایش ویژگی‌های مسیرِ پیشِ رو ازجمله علائم راهنمایی و نام خیابان‌ها، ورود و استارت بدون کلید + استارت دکمه‌ای و بسته اختصاصی آفرود با دو حالت رانندگی Off-Road و Off-Road + را نام برد.

مرسدس بنز راست‌دست همچنین برای GLC بریتانیایی نسل تازه پیشرانه‌های بنزینی و دیزل با قدرت بالاتر و مصرف سوخت کمتر شامل ۲ لیتری ۴ سیلندر بنزینی کد M 264 و ۲ لیتری ۴ سیلندر دیزل کد OM 654 را در نظر گرفته که هردو با سیستم برقی ۴۸ ولتی مجهز به یک استارتر/ژنراتور تسمه‌ای پشتیبانی می‌شوند و نتیجه نهایی چابکی، راحتی و بازدهی فنی بالاتری دارند.

دیگر محصول تازه مرسدس بنز برای راست فرمان‌ها کلاس A سدان مدل ۲۰۱۹ است که در کنار CLA کوپه با ضریب درگ ۰.۲۲ Cd ایرودینامیک‌ترین خودرو سواری دنیا به‌حساب می‌آید.

بنز راست‌دست کلاس A

این مدل در ابتدا با یک پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶۳ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن‌متری (کد A 200) و یک بلوک گازوئیلی ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۱۶ اسب بخاری و ۲۶۰ نیوتن‌متری (کد A 180d) و جعبه‌دنده ۷ سرعتِ خودکار دو کلاچه قابل خریداری بوده و به‌مرور مدل‌های قوی‌تریِ آن روی خط تولید خواهند رفت.

یکی از جالب‌توجه‌ترین ویژگی‌های کلاس A بریتانیایی وجود امکانات جذابی شامل سامانه اطلاعات و سرگرمی MBUX، کمکی فعال ترمز و حفظ خط حرکت، ورود بدون کلید + استارت دکمه‌ای، نمایشگر حداکثر ۱۰.۲۵ اینچی داشبورد (لمسی) و پشت فرمان، ترمز اضطراری خودکار، قابلیت همگام‌سازی با اپلیکیشن هوشمند مرسدس بنز، بسته کمک‌راننده هوشمند، سامانه تشخیص خطر قبل از برخورد (جلو و عقب)، سامانه ارتباط با سایر خودروها یا همان Car-to-X، نورپردازی داخلی مخفی ۶۴ رنگ LED و… است که در سه تریم Style، Progressive و AMG Line جای می‌گیرند و بسته سفارشی Night نیز به‌صورت جداگانه قابل خریداری است‌.

بنز راست‌دست کلاس A

دیگر ویژگی قابل‌توجه  این بنز راست‌دست  تنوع سامانه تعلیق است که در حالت عادی از نوع مک‌فِرسون (جلو) بوده و در مدل‌های مجهز به سامانه چهارچرخ محرک ۴MATIC سیستم چهار اتصالی یا تعدیل‌های تطبیق‌پذیر (عقب) هم به آن اضافه می‌شوند.

رینگ‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچی، کاپوت کشیده با ارتفاع کم، چراغ‌های دو تکه عقب، تزئینات کرومی دماغه، چراغ‌های باریک جلو، خط شانه پف‌کرده و چراغ روز تاب LED نیز وظیفه حفظ ظاهر کلاس A مخصوص بازار بریتانیا را بر عهده‌دارند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟