تسلا برای سرمایه گذاری در هند مذاکره کرد

یکشنبه - 8 مرداد 1402

پیشرانه -مدیران تسلا مذاکراتی را برای ورود به بازار با آژانس سرمایه گذاری هند برگزار کردند.

پیشرانه -مدیران تسلا مذاکراتی را برای ورود به بازار با آژانس سرمایه گذاری هند برگزار کردند.

به گزارش وب سایت خبري«پیشرانه» ، دو تن از مدیران ارشد تسلا در مورد برنامه‌های شرکت برای ورود به هند با مقامات بازوی ارتقای سرمایه‌گذاری این کشور در دهلی نو گفتگو کردند.

این خودروساز آمریکایی علاقه خود را برای ساخت کارخانه ای در هند ابراز کرده است که یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت (EV) با قیمت ۲۴۰۰۰ دلار، حدود ۲۵ درصد ارزان تر از مدل ورودی فعلی تسلا، هم برای بازار هند و هم برای صادرات تولید کند.

به گفته این دو منبع، مدیران ارشد مستقر در ایالات متحده – روهان پاتل، مدیر ارشد سیاست عمومی و توسعه تجارت و روشن توماس، معاون  زنجیره تامین – در حال حاضر در دهلی نو هستند و با مقامات آژانس Invest India ملاقات کردند که نامش فاش نشد.

نیوروتی رای، مدیر عامل شرکت Invest India، مدیر سابق اینتل، طی جلسه ای در روز پنجشنبه با مدیران تسلا گفتگو کرد.

تسلا و Invest India بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بیشتر جلسات تسلا با مقامات هندی مخفی نگه داشته شده است. رویترز این هفته گزارش داد که نمایندگان تسلا همچنین با پیوش گویال وزیر بازرگانی دیدار خواهند کرد و انتظار می‌رود که بحث بر سر راه‌اندازی زنجیره تامین خودروهای برقی و تخصیص زمین برای یک کارخانه باشد.

یکی از این منابع گفت بسیاری از ایالت های هند مایلند تسلا را برای راه اندازی کارخانه خود در منطقه خود جلب کنند، اما این خودروساز در حال حاضر روی پیشنهاد خود با دولت فدرال در دهلی نو متمرکز است.

پس از اینکه تلاش‌ها در سال گذشته برای کاهش مالیات واردات خودروهای برقی حمل‌ونقل به هند با درخواست مقامات دولتی مبنی بر متعهد شدن به ساخت خودرو در داخل کشور، این بحث‌ها نشان‌دهنده یک تغییر جدی برای این شرکت است.

 

 

 

 

 

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟