جک S5 قیمت، رقبا، مشخصات فنی و هر آنچه باید درباره آن بدانید

جک S5 قیمت، رقبا، مشخصات فنی و هر آنچه باید درباره آن بدانید

شنبه - 21 دی 1398

پیشرانه- در حال حاضر بازار خودرو ایران در کلاس شاسی‌بلندهای میان سایز به دو قسمت تقسیم می‌شود بخش بالایی آن در تسلط انواع خودروهای وارداتی بالای یک میلیارد تومان و بخش دیگر نمونه‌های مونتاژ چینی است که زیر سلطه بازار چین قرار دارند که به‌یقین می‌توان گفت که در چند سال اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر یک‌میلیاردی ایران، در اختیار این دسته بوده است.

پیشرانه- در حال حاضر بازار خودرو ایران در کلاس شاسی‌بلندهای میان سایز به دو قسمت تقسیم می‌شود بخش بالایی آن در تسلط انواع خودروهای وارداتی بالای یک میلیارد تومان و بخش دیگر نمونه‌های مونتاژ چینی است که زیر سلطه بازار چین قرار دارند که به‌یقین می‌توان گفت که در چند سال اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر یک‌میلیاردی ایران، در اختیار این دسته بوده یک از این خودروها جک S5 محصول کرمان موتور است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» اگرچه شاسی‌بلندها میان سایز شهری ازلحاظ ویژگی‌های تنها چهرهایی شبیه به یک SUV دارند و ازنظر آفرودی ضعیف هستند. در حال حاضر اکثر شاسی‌بلندهای داخلی را کراس‌اوورهای چینی در بازار اشباع کرده‌اند، اما اکنون این خودروهای چینی هم با رقیب‌هایی از جنس خودشان روبه‌رو هستند که به‌مراتب ازنظر ظاهری زیباتر و ازنظر آپشن به‌مراتب در رده‌های بالاتر از همدیگر قرار می‌گیرند. یکی از شاسی‌بلندهای محبوب در بازار قیمتی زیر ۴۰۰ میلیون تومان جک S5 توربو اتوماتیک  محصول کرمان موتور است که چند سالی است در جاده‌های کشور پر شده است.

خودرو جک S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC است. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنانهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز بانام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

مشخصات ظاهری جک S5

جک S5 قیمت، رقبا، مشخصات فنی و هر آنچه باید درباره آن بدانید

درگذشته‌ نه‌چندان دور، طراحی خودروهای چینی زیاد دل‌نشین و عامه‌پسند نبود. این مشکل مسئولان چینی را به استفاده از طرح‌های به‌روز جهانی در خودروهایشان واداشت. هرچند در برخی موارد شاهد الهام گرفتن از طراحی سایر خودروسازان جهانی در محصولات چینی هستیم، اما درنهایت این مشتری است که بدون توجه به این مسائل جذب طراحی این خودروها می‌شود. طراحان جک S5 نیز با آگاهی از این مسئله، این خودرو را عامه‌پسند و به‌روز طراحی کرده‌اند. نمای کلی این خودرو نشان‌دهنده‌ی یک شاسی‌بلند کوچک شهری است که طراحی قسمت‌های مختلف آن هماهنگی خوبی دارد.

نمای عقب و فرم چراغ‌های عقب خودرو، بدون شک یادآور آئودی Q5 است. با این‌که طراحی بخش عقب نیز به به‌نوعی از یک خودروی دیگر الهام گرفته‌شده است؛ اما نمی‌توان منکر هماهنگی این بخش با سایر بخش‌های خودرو باشیم. گرافیک چراغ‌های عقب نیز خوب است و توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. تنها تغییر این بخش در نسخه‌ی اتوماتیک، اضافه شدن نام ۶DCT در زیر نام JAC است که به معنای جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعتِ دو کلاچِ است و باعث تمایز نسخه‌ی دستی و اتوماتیک می‌شود.

کابین خودرو دارای نمایی زیبا و آرامش‌بخش بوده و به‌محض ورود به کابین، محو زیبایی آن خواهید شد. فرمان خودرو به‌صورت ۳ پره بوده و بر روی آن از دورنگ مشکی و نقره‌ای استفاده‌شده است که لوگوی جک بر روی آن قرارگرفته‌ است. شایان‌ذکر است که چند کلید برای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان قرار دارد. مواد به‌کاررفته دارای کیفیت مناسبی بوده و بالاتر از سایر خودروهای چینی است که تابه‌حال دیده‌اید. از امکانات این خودرو می‌توان به‌فرمان الکترونیکی، سانروف، سیستم ISOFIX، قفل ایمنی کودک، آنتن شیشه‌ای، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت، کامپیوتر سفری، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت، تهویه مطبوع و … اشاره کرد.

مشخصات فنی

جک اس ۵ از یک پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو بهره می‌برد که قادر است توان ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۵ نیوتن متری تولید کند. این قدرت به‌وسیله گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. قدرت این خودرو چینی در مقایسه با بسیاری از رقبا کافی و حتی زیاد است و شمارا حتی در شرایط سخت ازجمله سربالایی و روشن بودن کولر ناامید نخواهد کرد.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که نگهداری از موتور مجهز به توربوشارژر شرایط خاصی را دارد و باید مرتب این موتور را موردبررسی قرارداد. بهتر است برای بالا رفتن عمر موتور و نیز دستیابی به حداکثر قدرت از بنزین سوپر استفاده کنید. همچنین استفاده از مکمل‌ها و اکتان بوسترهای اصلی می‌تواند به بهبود عملکرد موتور کمک کند.

درمجموع میانگین مصرف سوخت شهری با توجه به بازه زمانی موردبررسی، عددی حدود ۱۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. سیکل ترکیبی مصرف سوخت به هنگام رانندگی جاده‌ای تا ۷.۸ لیتر کاهش پیدا می‌کند.

گارانتی و ایمنی

JAC این خودرو را به سیستم‌های ایمنی مختلفی مجهز کرده است تا حس اطمینان و امنیت به سرنشینان القا کند. اس ۵ اتوماتیک دارای ۴ ایربگ است که در مقایسه با نسخه‌ی دستی شاهد اضافه شدن ۲ ایربگ جانبی جلو هستیم. ایربگ راننده، سرنشین جلو و جانبی جلو وظیفه‌ی محافظت از سرنشینان را بر عهده دارد.

ترمزهای هر چهارچرخ جک S5 از نوع دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل ABS چهار کانالِ، ترمز هیدرولیکی HBA، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، پایداری الکترونیکی ESC، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، کنترل ایستایی در سربالایی HAC و ترمز پارک برقی EPB هستند.

در آزمون‌های تصادف موسسه ایمنی خودروها در چین به نام C-NCAP، اس ۵ موفق به اخذ ۵ ستاره ایمنی شده است. اس ۵ اولین خودرو شرکت JAC محسوب می‌شود که موفق به اخذ ۵ ستاره‌ ایمنی شده است.

رقبا جک S5

جک S5 محصول جذاب کرمان موتور  رقبای زیادی در بازار دارد. ام وی ام X33 اسپرت، چانگان CS35، لیفان X60، چری تیگو ۵، سانگ یانگ تیوولی و BYD اس ۶ از مهم‌ترین رقبای این خودرو محسوب می‌شوند. اس ۵ با استایل جوان‌پسند، پیشرانه‌‌ی قدرتمند و امکانات بیشتر نسبت به رقبا، انتخاب جذاب‌تری به نظر می‌رسد.

قیمت جک S5

این خودرو در بازار چین قیمتی بین ۸۹, ۸۰۰ الی ۱۳۵, ۸۰۰ یوان دارد. شرکت کرمان موتور نسخه‌ی دستی جک اس ۵ را دو سالی است که تولید نمی‌کند ولی قیمت مدل ۹۶ کارکرده این خودرو در بازه ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان است و نسخه‌ی اتوماتیک مدل ۹۸ در حدود ۳۲۰ میلیون تومان در نمایندگی‌های کرمان خودرو به فروش می‌رسد. (البته زمانی که شما این مطلب رو می خوانید احتمالا قیمت این خودرو بسیار بالاتر است)

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟