ویدئو آموزشی بررسی خودرو در زمستان

ویدئو آموزشی بررسی خودرو در زمستان و پیش از سفر

پنجشنبه - 3 بهمن 1398

پیشرانه- ویدئو آموزشی بررسی خودرو در زمستان و پیش از سفر برای شما آماده کرده‌ایم که تماشای آن خالی از لطف نیست.

پیشرانه- ویدئو آموزشی بررسی خودرو در زمستان و پیش از سفر برای شما آماده کرده‌ایم که تماشای آن خالی از لطف نیست.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» با افزایش هزینه سفرهای خارجی و قیمت بلیت هواپیما این روزها سفرهای داخلی آن‌هم با خودرو با دیگر بین مردم محبوب شده است.

در ذیل این مطلب ویدئو آموزشی بررسی خودرو در زمستان و پیش از سفر را برایتان تهیه‌کرده‌ایم اما بااین‌وجود پیشنهاد می‌کنیم پیش از تماشای ویدئو آموزشی بررسی خودرو در زمستان و پیش از سفر مطالب زیر را به خاطر بسپارید.

  • اگر در مناطقی زندگی می‌کنیم که آب‌وهوای سردی در فصل پاییز و زمستان دارد، می‌توان از روانکاری با گرانروی پایین‌تر استفاده کرد تا در هوای سرد صبحگاهی که هنوز روانکارها گرانروی بالایی دارند، پیشرانه خودرو استارت سرد راحت‌تری داشته باشد.
  • به‌طورکلی هر ۶ ماه و یا طی ۱۰ هزار کیلومتر باید تایرهای محور عقب و جلو را جابجا کرد.
  • اگر زمان تعویض تسمه‌ها رسیده و در آن‌ها بریدگی‌های ناشی از فرسودگی را می‌بینیم، بهتر است تا قبل از اینکه پاره شوند، آن‌ها را تعویض کنیم.
  • اگر حجم ضدیخ داخل پیشرانه و رادیاتور از حجم استاندارد آن کمتر است (حداقل باید ۳۰ درصد از حجم آب موتور شامل ضدیخ باشد) بهتر است تا زودتر اقدام به‌اضافه کردن این مایع حیاتی کنید.
  • اگر زمان تعویض لنت‌ها فرارسیده یا سیستم ترمز دچار ایراداتی مثل رگلاژ نبودن، خرابی سیستم ABS، هوا داشتن، درگیری زودهنگام و قفل شدن و… دارند، بهتر است تا قبل از ورود به فصل بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، اقدام به تعمیر و رفع عیب آن‌ها کنید.
  • برف‌پاک‌کن‌ها معمولاً عمری یک تا دو سال دارند و سفارش می‌شود تا برای جلوگیری از خط افتادن روی شیشه، اقدام به تعویض آن‌ها کنیم.
  • سیستم بخاری در خودرو هم برای گرم کردن سرنشینان اهمیت دارد و هم برای مواردی مثل پاک کردن بخار از روی شیشه‌ها.
  • کارایی باتری در هوای سرد زمستانی در حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این کاهش کارایی در کنار بالا رفتن گرانروی سیالات موتور و گیربکس که استارت سرد پیشرانه را مشکل‌تر می‌کنند، باعث می‌شود تا فشار زیادی به باتری برای روشن کردن پیشرانه در هوای سرد وارد شود. اگر باتری به اواخر عمر خود رسیده، بهتر است تا به فکر تعویض آن باشیم.
  • در زمان بارندگی، دید روبه‌جلو در حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند که این وضعیت در شب کاملاً قابل حس خواهد بود. در این زمان داشتن چراغ‌های استاندارد با لامپ‌های باکیفیت و از طرفی کاسه‌چراغ‌های تنظیم‌شده می‌تواند تا حد زیادی به راننده در داشتن یک دید خوب و کافی کمک کند.

البته پیشتر نیز ما در وب‌سایت خبری «پیشرانه» مطالب دیگری نیز درباره اقدامات لازم قبل از سفر منتشر کرده‌ایم که می‌توانید اینجا بخوانید.

همچنین بخش «تعمیر و نگهداری» در «پیشرانه» تلاش دارد تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما بدهد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟