مسیر پر دست‌انداز خودروهای وارداتی

جمعه - 23 تیر 1402

پیشرانه – محقق نشدن حتی یک درصد از برنامه واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به کشور، نشان می‌دهد اینبرنامه‌ریزی عملا شکست خورده است. قرار بود در سه ماه نخست ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ هزار خودرو به کشور وارد شود اما طبق آمار اعلامی ازسوی گمرک، در سه ماه نخست امسال تنها ۲۴۱ دستگاه خودرو به ارزش […]

پیشرانه – محقق نشدن حتی یک درصد از برنامه واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به کشور، نشان می‌دهد اینبرنامه‌ریزی عملا شکست خورده است.

قرار بود در سه ماه نخست ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ هزار خودرو به کشور وارد شود اما طبق آمار اعلامی ازسوی گمرک، در سه ماه نخست امسال تنها ۲۴۱ دستگاه خودرو به ارزش ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به کشور وارد شده است.

ورود تنها ۲۴۱ دستگاه خودرو به کشور در بهار امسال، نشان می‌دهد روند واردات خودرو بسیار کند پیش می‌رود. این‌ تعداد خودرو در حالی به کشور وارد شده است که وزارت صمت در دوران حضور رضا فاطمی‌امین، وعده داد بود تا انتهای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود.

طبق وعده این وزارتخانه همچنین قرار بود در بهار امسال هم ۱۰۰هزار خودروی دیگر وارد کشور شود. بنابراین در حالی تا پایان خرداد باید ۲۰۰هزار دستگاه خودروی خارجی وارد کشور می‌شد که بعید به

نظر می‌رسد تعداد کل خودروهای واردشده، به ۱۰هزار دستگاه نیز رسیده باشد. این موضوع نشان می‌دهد مسیر واردات خودرو به کشور مسیری پر دست‌انداز است که به کندی پیش می‌رود. از همین رو نمی‌توان انتظار داشت پروژه واردات خودرو بر بازار این کالای پرطرفدار، اثر چندانی داشته باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟