خودروسازی ایلیا
گزارش تصویری از روند تولید در صنایع خودروسازی ایلیا

صفر تا صد تولید ماشین دایون

چهارشنبه - 4 بهمن 1402

پیشرانه – شرکت خودروسازی ایلیا کار خود را باعرضه شاسی‌بلند دایون y5 در سال ۱۴۰۰ شروع کرد؛ اما با توجه به کمبودهایی که در مدل وای ۵ دیده می‌شد، تصمیم گرفت تا یک نسخه قوی‌تر به همراه امکانات بیشتر از این خودرو را با نام دایون Y7 به فهرست محصولات خود اضافه کند. دایون وای […]

پیشرانه – شرکت خودروسازی ایلیا کار خود را باعرضه شاسی‌بلند دایون y5 در سال ۱۴۰۰ شروع کرد؛ اما با توجه به کمبودهایی که در مدل وای ۵ دیده می‌شد، تصمیم گرفت تا یک نسخه قوی‌تر به همراه امکانات بیشتر از این خودرو را با نام دایون Y7 به فهرست محصولات خود اضافه کند.

دایون وای ۷ یک شاسی‌بلند متوسط با شاسی مستقل است که می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی یا آفرود باشد.

جعبه‌دنده دایون وای ۷ از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT باقابلیت تیپ ترونیک است که به کمک سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل می‌تواند نیرو را به سمت کلیه چرخ‌ها ارسال کند. مطابق معمول سه حالت انتقال نیروی دوچرخ سبک ۲H، دوچرخ سنگین ۲L و چهارچرخ سنگین ۴L، توسط راننده قابل انتخاب خواهد بود. وجود قفل دیفرانسیل اتوماتیک نیز موجب بهبود قابلیت‌های آفرود این خودرو خواهد شد.

دایون وای ۷ به‌طور متوسط حدود ۱۰.۱۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی دوبل و تعلیق عقب آن نیز از نوع ۵ اتصاله یکپارچه است. این نوع سیستم‌های تعلیق جزو گونه‌های نسبتاً مناسب برای ارائه سواری لذت‌بخش به همراه هندلینگ و پایداری قابل‌قبول محسوب می‌شوند.

اما درباره خط تولید این خودرو در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه.

ظرفیت این کارخانه در طی یک روز حدود ۱۲ دستگاه خودرو است که هم‌اکنون ۶ دستگاه در طی هرروز در کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا تولید می‌شود.

یکی از مهم‌ترین این اقدامات، افزایش ظرفیت تولید روزانه کارخانه از ۳ دستگاه در یک نوبت به ۱۲ دستگاه در هر نوبت است که نشان از پیشرفت چشمگیر در توان تولید و ظرفیت این مجموعه صنعتی دارد.

یکی از ویژگی‌های این کارخانه امکان تولید هم‌زمان خودروهای شاسی بندی مستقل و پیوسته به‌صورت بچ در یک خط است که  باعث کاهش زمان تولید و افزایش انعطاف‌پذیری در تولید انواع خودرو خواهد شد.

همچنین امکان تنظیم سریع خط مونتاژ برای تغییر تولید از یک محصول به محصول دیگر و راه‌اندازی عملیات پشتیبانی به‌منظور جلوگیری از کمبود قطعات در هر بچ تولیدی نیز فراهم شده است تا از انتقال ضایعات به خط تولید جلوگیری شود.

به‌منظور کاهش توقف و بهبود راندمان خط تولید، سیستم تغذیه کشش کانبان و استفاده از کشنده‌های برقی سه‌چرخ به‌جای لیفتراک نیز پیاده‌سازی شده است.

معرفی محصولات خودروسازی ایلیا

مشخصات فنی و هر انچه باید درباره دایون Y7 بدانید

مشخصات فنی و هر انچه باید درباره دایون Y5 بدانید

مشخصات فنی و هر انچه باید درباره وی جی وی U75 پلاس بدانید

 

خودروسازی ایلیا

خودروسازی ایلیا

خودروسازی ایلیا خودروسازی ایلیا خودروسازی ایلیا خودروسازی ایلیا خودروسازی ایلیا خودروسازی ایلیا خودروسازی ایلیا خودروسازی ایلیا

خودروسازی ایلیا

خودروسازی ایلیا

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟