مقایسه پژو 207 با ام وی ام 315

مقایسه پژو ۲۰۷ با ام وی ام ۳۱۵

جمعه - 25 بهمن 1398

پیشرانه- یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار در بازه قیمتی ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی، مقایسه پژو ۲۰۷ با ام وی ام ۳۱۵ است.

پیشرانه- یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار در بازه قیمتی ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی، مقایسه پژو ۲۰۷ با ام وی ام ۳۱۵ است.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» در ادامه با سایت پیشرانه همراه باشید تا به مقایسه پژو ۲۰۷ با ام وی ام ۳۱۵ بپردازیم.

طراحی داخلی ظاهری

۳۱۵ یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران‌خودرو است. نام اصلی این خودرو چری فالوین ۲ است که از سال ۲۰۰۹ به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال ۱۳۹۱ با نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ عرضه شده است.

طراحی ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک جدید بر گرفته از شیوه و نگرش جدید و مفهومی شرکت چری است. این طرح از عناصر طبیعی الهام گرفته است، خطوط تیز و ایرودینامیک و تناسب بسیار خوب میباشد که توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی طراحی شده است.

خطوط تیز به کار رفته بر روی کاپوت کشیده و در نمای جانبی، طراحی چراغ‌های جلو و طراحی سپر چهره ام وی ام ۳۱۵ را خشن و اسپرت نشان می دهد و رفته رفته به قسمت عقب ام وی ام ۳۱۵ که می رسیم طراحی ساده تر و چشم بادامی تر می‌شود. سبک طراحی پژو ۲۰۷ و ام وی ام ۳۱۵ کاملاً متفاوت است.

طراحی خارجی ۳۱۵ با تمامی اعضای خانواده اش متفاوت است و زیبایی خاصی دارد. در قسمت جانبی یک خط طولی برجسته که از روی گلگیر جلو آغاز شده و تا روی صندوق عقب کشیده شده که حالتی آیرودینامیک و چشم نواز دارد. طراحی عقب نیز در عین سادگی جذاب و زیبا است.

مقایسه پژو 207 با ام وی ام 315

ام وی ام ۳۱۵ در داخل کابین طراحی متناسب با ظاهر خارجی دارد و طراحی داشبورد و ادوات در ام وی ام ۳۱۵ مملو از خطوط تیز و زوایای فراوان است که در زیبایی اتاق ام وی ام ۳۱۵ تاثیر مثبت داشته اند. کیفیت ساخت و کیفیت متریال به کار رفته در کابین ام وی ام ۳۱۵ متوسط می باشد و نبود تهویه مطبوع اتوماتیک و نداشتن دکمه کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان در برخی از مدلها ضعف امکانات ام وی ام ۳۱۵ به شمار می رود.

این خودرو با داشتن ابعادی برابر با ۴۱۸۸ میلی متر طول، ۱۶۸۶ میلی متر عرض، ۱۴۸۰ میلی متر ارتفاع و ۲۵۲۷ میلی متر فاصله بین دو محور یک هاچ بک جمع و جور محسوب می‌شود و وزن خالص آن برابر با ۱۲۱۰ کیلوگرم است.

پژو ۲۰۷ دستی بر روی پلت فرم ۲۰۶ سوار شده و جزو یکی از پرفروش ترین محصولات ایران خودرو است. پژو ۲۰۷i یا در واقع پژو ۲۰۶ پلاس یکی از جذابترین گرینه های رنج قیمت خودش است که در سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ برای نخستین بار عرضه شد و حضور موفقی را تجربه کرد و به دلیل وجود پاره ای از مشکلات خط تولید پژو ۲۰۷ تعطیل گشت و در سال ۱۳۹۵ مجدداً تولید پژو ۲۰۷ با تغییرات اندکی از سر گرفته شد.

در نمای روبرو، تفاوت‌های قابل توجهی بین ۲۰۶ و ۲۰۷ ایران‌خودرو دیده می‌شود. از سویی دیگر، شباهت زیادی بین ۲۰۷ ایران و ۲۰۷ بازار جهانی وجود دارد؛ تا حدی که تشخیص آن‌ها در نگاه اول مشکل است. شاید بتوان با توجه به جایگذاری چراغ‌های مه‌شکن، در طرفین سپر محصول ایران‌خودرو را از ۲۰۷ واقعی که از مه‌شکن نزدیک به جلوپنجره استفاده می‌کند، تشخیص داد.

در نمای کناری نیز بیشترین تفاوت در یک سوم جلوی خودرو به چشم می‌خورد که چراغ و فرم سپر در آن تغییر کرده است. البته رینگ اسپرت آلومینیومی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است هم به زیبای ظاهری آن کمک کرده است؛ اما در نمای عقب تغییرات کمتری نسبت به ۲۰۶ دیده می‌شود و فقط شکل و طراحی چراغ عقب و سپر اندکی تغییر کرده‌اند. در مجموع تغییرات خودرو ۲۰۷ آی شکل جذاب‌تر و به روزتری را نسبت ۲۰۶ به وجود آورد که استقبال خوبی هم نسبت به این تغییرات در ایران مشاهده شد.

به محض قرار گرفتن در کابین، دو چیز خودنمایی می‌کنند؛ غربیلک فرمان جدید و نمایشگر لمسی ۷ اینچی بالای داشبورد. این فرمان جدید با اینکه شاید از دور خوش رنگ و لعاب به نظر برسد، به محض قرار گرفتن در میان انگشتان دست حسی نامطلوب ناشی از بی‌کیفیت بودن را منتقل می‌کند. طراحی داخلی پژو ۲۰۷ نیز با توجه به فرم متفاوت ادوات داشبورد و صفحه کیلومتر شمار، نسبتا جذاب به نظر می‌رسد.

مقایسه پژو 207 با ام وی ام 315

در ۲۰۷ فیس جدید ما در داخل کابین، یک مانیتور بزرگ با نمایشگر تایپ A سابق، جایگزین شده است. دور دریچه های کولر، فرمان و دسته دنده از قطعات تزئینی نقره ای استفاده شده است که در ترکیب با تریم تمام مشکی کابین، فضایی اسپرت به وجود آورده اند. بخش هایی همچون رودری ها، صندلی ها، پنل تنظیمات تهویه اتوماتیک و کنسول بین دو صندلی جلو تفاوتی با ۲۰۶ ندارند. شاید بهتر بود که در تغییرات جدید ۲۰۷، طرح رودری ها نیز از نو طراحی می شد. صفحه کیلومتر ۲۰۷ با پس زمینه سفید و قاب های استوانه ای، اسپرت و زیباست.

در مورد ۲۰۷، افت کیفیت شدید آن نسبت به مدل های قدیمی و حتی نمونه های اصلی ۲۰۶ است که احساسی دلسرد کننده از یاس و نا امیدی را برای مالک خود به ارمغان می آوررد.

مشخصات فنی؛ مقایسه پژو ۲۰۷ با ام وی ام ۳۱۵

مقایسه پژو ۲۰۷ با ام وی ام ۳۱۵ در موضوع مشخصات فنی نشان می دهد، موتور TU5 در ۲۰۷ قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۲ نیوتن متر دارد. خوشبختانه ایران خودرو جعبه دنده اتوماتیک را هم برای این خودرو در دسترس قرار داده و می‌توانید از میان دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک انتخاب کنید. البته جعبه دنده در مدل دستی کیفیت و هماهنگی بالایی ندارد. ۲۰۷ برای دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به ۱۱.۶ ثانیه در مدل دستی و ۱۲.۶ ثانیه در مدل اتوماتیک نیاز دارد.

شتاب رسمی اعلام‌شده توسط ایران خودرو ۱۱.۶ بوده که به‌واسطه کوپل شدن پیشرانه TU5 با گیربکس دستی ۵ سرعته با کد BE4 رقم می‌خورد.

مصرف سوخت ۲۰۷i جدید در شهر ۸.۸ لیتر، در جاده ۵.۴ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

از آنجایی MVM 315 H یک هاچ بک ارزان قیمت چینی به منظور مصارف شهری است نباید از آن انتظار موتوری قدرتمند و سواری هیجان انگیزی داشته باشیم. پیشرانه در نظر گرفته شده برای ام وی ام ۳۱۵ از نوع ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی بوده و قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتون متر را ارائه می کند.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام‌شده است و طبق تست های انجام شده می تواند در مدت زمان تقریبی ۱۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی این خودرو در مقایسه با پیشرانه TU5 خودرو ۲۰۷ با دوام تر و کم استهلاک تر بوده و ایرادات کمتری به آن وارد است. گیربکس ۵ دنده دستی ام وی ام از کیفیت متوسطی بهره مند است و انتظار زیادی نباید از آن داشت

امکانات رفاهی

مقایسه پژو ۲۰۷ با ام وی ام ۳۱۵ در امکانات رفاهی نشان می دهد، پژو ۲۰۷ (۲۰۶ پلاس) در فاز اول عرضه در ایران، هیچ آپشن اضافه ای نسبت به ۲۰۶ نداشت؛ اما در فاز دوم با ایرانیزه شدن این محصول، ایران خودرو به جبران کاهش کیفیت، امکانات جدیدی در نظر گرفت.

نمایشگر لمسی مولتی مدیا با دوربین عقب، سنسورهای فاصله سنج عقب و کروز کنترل شاید مهم ترین آپشن‌های جدید ۲۰۷ باشند؛ اما از دیگر تجهیزات رفاهی و ایمنی آن نیز می توان به تهویه اتوماتیک، چراغ همراهی تا درب منزل، دماسنج هوای بیرون از کابین، سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو، صندلی‌های ۲ تکه عقب با قابلیت تا شوندگی، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، مه شکن جلو و عقب، ۲ تیوتر در جلو و ۴ بلندگو، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل بخار بنزین و سیستم هشدار دهنده مرکزی اشاره کرد.

۲۰۷ های موجود در ایران با اتکا به ۴ ستاره ایمنی که ۲۰۶ در دهه نود میلادی از یورو انکپ دریافت کرده بود، از جان سرنشینان خود دفاع می کند.

نسل قبل ام وی ام ۳۱۵ از ساده‌ترین محصولات این برند چینی در ایران بود. در نسخه فیس لیفت هم خبری از آپشن‌های جدید بر روی ۳۱۵ نشد و همچنان این خودرو برخلاف دیگر برادرانش همچون ۵۳۰ و ۵۵۰، امکاناتی ساده و ابتدایی داشت که او را هم‌سطح با رقبای ایرانی‌اش قرار می‌داد.

در آخرین‌مدل‌های تحویلی ۳۱۵ از سوی مدیران خودرو که اکثر آن‌ها از نسخه‌های اسپرت هستند، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر لمسی به‌صورت استاندارد بر روی آن قرارگرفته است. سایر آپشن‌های رفاهی و ایمنی ۳۱۵ اسپرت جدید نیز به این شرح است: چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، رینگ‌های آلیاژی ۱۵٫۰ اینچی، سنسورهای پارک عقب، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تنظیم ۴ جهتِ صندلی‌های جلو، سیستم پخش مجهز به ۶ بلندگو، کامپیوتر سفری، ۲ کیسه ایمنی هوا و ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز. ۳۱۵ نه‌تنها در تست تصادف موسسه چینی سی انکپ، ۴ ستاره دریافت کرده است، بلکه موفق شده است تا تأییدیه‌های ایمنی موسسه استرالیایی آیدیادا را هم اخذ کند.

قیمت؛ مقایسه پژو ۲۰۷ با ام وی ام ۳۱۵

قیمت اعلام‌شده پژو ۲۰۷ دنده‌ای توسط ایران خودرو در نمایندگی‌ها، ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام‌شده که به‌واسطه عدم عرضه چندماهه به بازار، اکنون باقیمتی در حدود ۱۵۴ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود که فاصله فراوانی را با قیمت کارخانه دارد.

از سوی دیگر ام وی ام ۳۱۵ چه در بازار و چه در نمایندگی‌های مدیران خودرو، باقیمتی در حدود ۱۴۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و اختلاف قیمت چندانی را در قیمت‌های بازار و کارخانه شاهد نیستیم. با توجه به شرایط حال حاضر، مشخص است که ام وی ام ۳۱۵ با توجه به برتری‌های گفته‌شده و قیمت پایین‌تر، گزینه اصلح برای خرید محسوب می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟