اکستریم VX

اکستریم VX پرچمدار جدید خودروهای لوکس می‌شود

سه شنبه - 10 بهمن 1402

پیشرانه- اکستریم VX به عنوان پرچمدار جدید خودروهای لوکس معرفی می شود. اکستریم وی ایکس از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند. این موتور قادر است توانی در حد ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. خوشبختانه اکستریم VX گیربکس‌های دو کلاچه را کنار گذاشته […]

پیشرانه- اکستریم VX به عنوان پرچمدار جدید خودروهای لوکس معرفی می شود.

اکستریم وی ایکس از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند. این موتور قادر است توانی در حد ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. خوشبختانه اکستریم VX گیربکس‌های دو کلاچه را کنار گذاشته و از یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین استفاده می‌کند. این نوع جعبه دنده‌ها معمولا استهلاک پایین‌تری دارند و با مشکلاتی همچون داغ شدن بیش از حد و خرابی زودرس دست‌وپنجه نرم نمی‌کنند.

شتاب صفر تا صد اکستریم VX در تست‌های غیررسمی چیزی حدود ۱۰ تا ۱۱ ثانیه برآورد شده که برای یک شاسی بلند شهری در چنین ابعاد و وزن حدودا ۱۹۰۰ کیلوگرم، رقم قابل قبولی به حساب می‌آید. میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز چیزی بین ۸.۵ تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. ضمنا این شاسی بلند لوکس چینی می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد.

بنابراین از لحاظ شتاب، چالاکی و هیجان سواری می‌شود گفت که اکستریم وی ایکس تقریبا چیز زیادی کم‌وکاست ندارد و می‌تواند توقعات کاربران خود را از جهت ویژگی‌های فنی به ویژه توان و شتاب، به حد قابل قبولی برآورده کند. کیفیت سواری این خودرو اگرچه کاملا نرم نیست اما آن‌چنان هم خشک نخواهد بود و می‌تواند تا حد امکان از ورود ضربات به داخل کابین در حین عبور از جاده‌های ناهموار جلوگیری کند.

سیستم‌های همیار راننده به عنوان دستیار هوشمند راننده عمل می‌کنند که هدف از نصب آنها روی خودرو به ارمغان آوردن راحتی بیشتر برای راننده در طول مسیر و همچنین ایمنی بالاتر با هدف کاهش خطاهای انسانی در کنترل خودرو است. اکستریم VX دارای ۲۶ سیستم همیار راننده موسوم به ADAS بوده که بیشتر از هر خودروی صفر کیلومتر دیگری در بازار ایران بوده و بالاترین سطح از ایمنی و رفاه را در هنگام رانندگی برای شما به ارمغان می‌آورد.

از آپشن های این خودرو می توان به کروز کنترل هوشمند، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی ، سامانه خودران سطح دو شامل حرکت بین خطوط و ترمز خودکار و رادار هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو و عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، ۸ عدد کیسه هوا، درب صندوق برقی هوشمند به اضافه سنسور پا، تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیمات سه‌گانه، صندلی‌های برقی ردیف جلو، گرمکن صندلی‌های جلو، سردکن و ماساژور صندلی، هداپ دیسپلی، آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک برقی، سانروف پانوراما، دستیار صوتی، دوربین ۳۶۰ جانبی و عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور و باران، شارژر وایرلس، پایش فشار باد تایرها، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، نمایشگرهای سه‌گانه شامل مالتی مدیای مرکزی و سرنشین و نمایشگر دیجیتال پشت آمپر و… اشاره کرد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟