فردا SX6

فردا SX6 و هر آنچه باید درباره این خودرو بدانیم

دوشنبه - 28 بهمن 1398

پیشرانه- خودرو فردا SX6 جدیدترین خودرویی است که در این روزها قرار است به سبد محصولات کشورمان اضافه شود.

پیشرانه- خودرو فردا SX6 جدیدترین خودرویی است که در این روزها قرار است به سبد محصولات کشورمان اضافه شود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» شاید نام خودروسازی فردا را نشنیده باشید. شرکت خودروسازی فردا که سالیان طولانی به عرصه خودروسازی واردشده و به تولید بعضی از محصولات ایران‌خودرو مشغول است.

خودروسازی فردا که در حقیقت در مالکیت خانواده بزرگ گرامی است، خانواده گرامی قبل از تحریم‌ها باسابقه واردات و خدمات محصولات هیوندای و کیا، در قالب نمایندگی هیوندای موتورز و اطلس خودرو فعالیت گسترده‌ای در سال‌های ۹۰ تا ۹۶ داشتند حالا دو سالی است که اقدام به تولید خودروهای چینی کرده‌اند و حال پس از مدت‌ها، خودرو جدیدی را با برند فردا موتورز راهی بازار کرده‌اند.

جالب است بدانید، بیش از این شاهد بودیم که برخی خودروسازان بخش خصوصی و دولتی با عقد قراردادهای متفاوت با شرکای خارجی، این سیاست کاری را در پیش می‌گرفتند.

تولید محصولات برلیانس با نشان پارس‌خودرو، زوتی با نشان سایپا، کوپا با نشان ریگان، چری با نشان ام وی ام و… ازجمله اقدامات مشابه به رویکرد خودروسازی فردا به‌حساب می‌آید.

حال شرکت خودروسازی فردا با بخش خصوصی عقد قراردادهای مهندسی و مشارکت در تولید با گروه DFM و شرکت‌های زیرمجموعه‌ای چون لیوژو، به سمت تولید خودروهایی با نشان اختصاصی خود رفته است. شاسی‌بلند هفت‌نفره اس ایکس ۶ محصولی است که به کارخانه سمنان خودروسازی فردا آمده و در حال حاضر تولید آزمایشی آن آغازشده است.

طراحی داخلی و خارجی

نمای جلویی فردا SX6

فردا SX6 یا همان Farda SX6 در بازارهای مختلف با نشان DFM و FX Auto عرضه‌شده و حال با برخی تغییرات و هماهنگ‌سازی با شرایط ایران به کارخانه خودروسازی فردا آمده است. این خودرو تا حدی اصول سازه «فنگ ژینگ S500» را دنبال می‌کند و از سویی در رده کراس اوورهای متوسط قرار دارد.

نمای پشتی فردا SX6

با وجود اینکه طراحی نمای جانبی و عقب خودرو، فردا SX6 را مشابه به یک MPV کرده است، اما با توجه به الگوی درها و نوع ساختار فنی در رده یک‌شبه شاسی‌بلند مونوکوک قرار می‌گیرد. خودروهایی مانند رنو اسپَس، بیسو T5و تیگو ۸ در رده فنی SX6 هستند.

نمای داخل فردا SX6

ازنظر طراحی کابین با یک خودرو ساده روبه‌رو هستیم، کابین خودرو مانند بسیاری از خودروهای رقیبش مثل بیسو و بورگوارد و هنگ تنگ شبیه محصولات بی ام و هستند، البته با ساختار تمام پلاستیک بی‌کیفیت.

فردا SX6

وجود یک نمایشگر هشت اینچی تمام لمسی، استفاده از طرح کربن در سرتاسر کابین و طراحی خروجی هوای به شکل محصولات یک دهه پیش آلمانی‌ها کمی داخل کابین را از حالت کسل‌کننده و بی‌روح درآورده است، کیفیت صندلی‌ها و چرم استفاده‌شده کمی بی‌کیفیت هستند، البته نباید از یک خودرو زیر ۱۴ هزار دلار توقع متریال لوکس باشیم اما به‌هرحال رقبا از متریال بهتری در کابین استفاده کرده‌اند.

مشخصات فنی فردا SX6

به‌هرروی فردا SX6 نیز مانند انبوهی دیگر از خودروهای چینی موجود در کشور از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر نیرو می‌گیرد و باید وزن ۱۴۲۵ کیلوگرمی را از طریق یک گیربکس CVT به حرکت درآورد. بااین‌وجود نسبت تراکم ۹٫۵ و استاندارد آلایندگی یورو ۵ نشان می‌دهد پیشرانه ۴A91T با ویژگی‌های مساعد به شرایط ایران بر روی این خودرو نصب‌شده است.

شتاب صفر تا صدی در محدوده ۱۰ ثانیه و برخی از امکانات رفاهی رایج در خودروهای روز نظیر سانروف، کروز کنترل، پوشش چرمی صندلی‌ها، حسگر عقب و جلو، دو کیسه هوا و مواردی ازاین‌دست نشان می‌دهد که فردا SX6 در مقابل رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد اما از حداقل‌های لازم برخوردار است.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودرو:

  • نوع کلاس خودرو شاسی‌بلند ۷ نفره
  • موتور توربو شارژ ۱۴۷ اسب بخاری
  • گیربکس اتوماتیک ۵ سرعتِ
  • دیلایت و چراغ‌های LED و اتولایت
  • سانروف برقی
  • کروز کنترل
  • مالتی مدیا با صفحه‌نمایش ۸ اینچ لمسی
  • تهویه اتوماتیک مجزا جلو و عقب
  • سنسور پارک و دوربین با خطوط راهنما
  • قابلیت اتصال تلفن همراه
  • فرمان برقی
  • تودوزی چرم
  • صندلی تاشو ردیف سوم
  • سیستم کنترل کشش و پایداری

قیمت احتمالی فردا SX6

گروه DFM تا به امروز تیپ‌ها و مدل‌های مختلفی از SX6 را به بازارهای هدف خود ارسال کرده‌اند. بر اساس منابع رسمی و قابل‌دسترس، این کراس اوور ۷ نفره قیمتی در بازه ۸ هزار و ۶۳۰ دلار تا ۱۳ هزار ۶۷۰ دلار (۵۹ هزار و ۹۰۰ یوان تا ۹۴ هزار و ۹۰۰ یوان) دارد.

اما با توجه به سطح امکانات موجود در فردا SX6 و از سویی نصب پیشرانه توربو بر روی آن، می‌توان به قیمت جهانی ۱۲ هزار و ۶۶۰ دلار تا ۱۳ هزار و ۶۷۰ دلار برای این خودرو اشاره کرد.

البته که قیمت ۱۲ هزار و ۶۶۰ دلار برای نسخه پایه ۱٫۵ لیتری توربو اتوماتیک است و نسخه‌های با آپشن‌های میانی و ۷ صندلی قیمتی فراتر از ۱۳ هزار دلار را در بازارهای آسیایی دارند.

با توجه به قوانین و شرایط ارزی کشور می‌توان حدس زد که قیمت فروش فردا SX6 در ایران رقمی در محدوده ۴۵۰ الی ۵۵۰ میلیون تومان باشد که البته بستگی زیادی نیز به استراتژی‌های فروش شرکت خودروسازی فردا دارد.

کاتالوگ فردا SX6

کاتالوگ فردا SX6

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟