نیسان قشقایی ۲۰۲۴ به ایران آمد، وارداتی جدید نامی خودرو معرفی شد + کاتالوگ

شنبه - 28 بهمن 1402

پیشرانه – در ادامه برنامه واردات خودرو حالا نامی خودرو به عنوان واردکننده خودروهای برند نیسان نسبت به عرضه یکی دیگر از کراس اوورهای نام آشنای ژاپنی یعنی نیسان قشقایی ۲۰۲۴ اقدام نموده است. به گزارش وب سایت خبری پیشرانه به نقل از خودروبانک ، نیسان قشقایی که پیش از این نیز به عنوان یکی […]

پیشرانه – در ادامه برنامه واردات خودرو حالا نامی خودرو به عنوان واردکننده خودروهای برند نیسان نسبت به عرضه یکی دیگر از کراس اوورهای نام آشنای ژاپنی یعنی نیسان قشقایی ۲۰۲۴ اقدام نموده است.

به گزارش وب سایت خبری پیشرانه به نقل از خودروبانک ، نیسان قشقایی که پیش از این نیز به عنوان یکی از خودروهای مونتاژی در کشورمان سابقه حضور دارد حالا در جدیدترین نسخه خود به صورت وارداتی و توسط شرکت نامی خودرو پا به سامانه واردات خودرو گذاشته است و به زودی قرار است، عرضه آن نیز آغاز گردد.

برند ژاپنی نیسان همواره برای علاقمندان دنیای خودرو جذابیت داشته و اکنون نیز حضور یکی دیگر از محصولات جدید این خودروسازی صاحب نام و بین المللی، بک اتفاق جذاب در بازار خودرو مفلوک ایران به حساب می‌آید ولی با توجه به تیراژ ضعف خودروهای وارداتی و قیمت‌های نهایی نجومی احتمالا این خودرو نیز به جمع خودروهای پشت ویترین نمایشگاه‌های خودرو منتقل شده و به نمایی برای این دسته از دلالان بازار تبدیل خواهد شد.

معرفی نیسان قشقایی ۲۰۲۴

نیسان قشقایی از جمله محبوبترین کراس اووهای برند ژاپنی محسوب می‌شود و سرآغاز داستان قشقایی از سال ۲۰۰۷ شروع شده است. این خودرو به دلیل نام گذاری جالب آن که به یکی از بزرگترین ایلات ایرانی یا همان ایل قشقایی اشاره دارد، در ایران معروف‌تر نیز شد.

نسل سوم نیسان قشقایی در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در بازارهای مختلف از جمله استرالیا و آمریکا حضور دارد و حالا نیز به کشورمان آمده تا شاید بتواند با چهره بسیار به روز و جذابش و همچنین مشخصات فنی تقریبا خوب یک گوشه هرچند کوچک از این بازار را در اختیار داشته باشد.

مشخصات فنی نیسان قشقایی ۲۰۲۴

نکته جذاب این خودرو در گزینه وارداتی بازار ایران بکارگیری یک پیشرانه تنفس طبیعی با حجم ۲ لیتری است و این پیشرانه ۴ سیلندری توان تولید ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ اسب بخار گشتاور را داراست. متاسفانه اما خوشحالی ما همینجا به پایان می‌رسد و نیسان قشقایی به یک کراس اوور محور محرک جلو بدل می‌شود و مانند عمده محصولات نیسان از گیربکس CVT بهره می‌برد و اقتصادی بودن این خودرو به طور کامل به نمایش در می‌آید. در بخش سوخت این خودرو با یک باک ۵۵ لیتری ارائه می‌شود و مصرف ترکیبی آن ۶.۷۹ لیتر ذکر شده است.

از لحاظ ابعاد این خودرو به عنوان یک کراس اوور کامپکت با طول ۴۴۰۱ میلیمتر، عرض ۱۸۳۷ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۱۲ میلیمتر ارائه شده است و با فاصله محوری ۲۶۴۶ میلیمتر برای یک خانواده کم جمعیت تقریبا مناسب است. وزن خالص این خودرو ۱۴۶۹ کیلوگرم و حجم صندوق آن ۴۸۶ لیتر اعلام شده است.

سیستم فرمان این خودرو از نوع برقی حساس به سرعت (ESP)است و در بخش سیستم ترمز یخش جلو از نوع دیس خنک شونده و عقب دیسک معمولی مجهز به ABS، CBC وEBD است.

سیستم تعلیق کراس اوور نیسان قشقایی در بخش جلو مک فرسون و در بخش عقب مولتی لینک بکارگرفته است.

امکانات و تجهیزات نیسان قشقایی ۲۰۲۴

در بخش تجهیزات خودرو نیسان قشقایی در سطح مناسبی قرار دارد اما در مقایسه با چینی های مونتاژی کم‌توان دیده می‌شود. سیستم دوربین ثبت وقایع، ترمز دستی برقی، سیستم ایمنی نشان دهنده باد تایرها (TPMS)، سیستم کنترل پایداری (TCS و TRC)، سقف سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، قفل کنترل مرکزی، انتخاب حالت رانندگی، نوربالا اتوماتیک و تطبیقی، صندلی راننده برقی، اهرم شیفتر تعویض الکترونیکی دنده و پدل شفتر، اتولایت و چراغ جلو LED از امکانات این کراس اوور هستند.

همچنین از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به برف پاکن های حساس به سرعت، برف پاکن عقب، صفحه نمایش ۱۰ اینچی، صندلی های چرمی، پشت آمپر دیجیتالی ۶ اینچی، آینه عقب برق اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز همچنان این خودرو را می‌توان یک خودرو ایمن دانست که از امکانات به روز مانند کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای بهره می‌برد. چراغ‌ روشنایی روز، ایزوفیکس، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، هشداردهنده ترافیک عقب، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی یا HAC و سیستم ترمز کنترل لغزش شتاب گیری یا ASR از دیگر امکانات این خودرو محسوب می‌شوند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟