مقایسه آریزو 5 دنده ای با X22 اتوماتیک

مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک

یکشنبه - 11 اسفند 1398

پیشرانه- مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک عنوان مطالبی است که برای شما تهیه‌شده است تا بتواند هر چند کوتاه راهنمایی مناسبی برای خرید خودرو شما باشد.

پیشرانه- مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک عنوان مطالبی است که برای شما تهیه‌شده است تا بتواند هر چند کوتاه راهنمایی مناسبی برای خرید خودرو شما باشد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» چری آریزو ۵ دنده‌ای و ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک دو حصول چینی موجود در بازار کشورمان هستند که توسط مدیران خودرو عرضه می‌شوند. این دو خودرو ازنظر مشخصات فنی یکسان هستند و به دلیل تغییرات ظاهری، آریزو ۵ دنده در حدود ۴۰ میلیون تومان گران‌تر است. در ادامه به مقایسه این دو خودرو و بررسی ارزش خرید هرکدام می‌پردازیم.

طراحی داخلی و ظاهری

اگر بخواهیم از طراحی داخلی و ظاهری در مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک بگوییم؛ شرکت چری برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن سال ۲۰۱۴ از یک سدان جذاب رونمایی کرد که در مقایسه با سایر خودروهای شرکت چری از طراحی زیباتر و مدرن‌تری برخوردار بود. این سدان جذاب که چری آریزو ۵ نام داشت در آن سال تنها به‌عنوان یک طرح کانسپت به نمایش درآمده بود،

چری آریزو ۵ یک سدان کوچک چینی است که در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی چینی چری معرفی‌شده و در سال ۱۳۹۵ توسط مدیران خودرو وارد بازار کشورمان شد؛ اما در ایران استقبال مناسبی از این خودرو به دلیل قیمت بالا به عمل نیامد.

البته با توجه به اینکه سدان چینی مدیران خودرو طراحی ظاهری مطلوبی دارد و یک خودرو چینی در بازه قیمتی ۲۳۰ میلیون تومانی است، شرایط مناسبی دارد. در نمای جلو یک جلوپنجره با شبکه و خط جداکننده و بر روی سپر یک ورودی‌ هوای بزرگ دیده می‌شود. باید بگوییم زبان طراحی در آریزو ۵ و آریزو ۶ به‌ویژه در نمای ظاهری مشترک است و استفاده از خطوط برجسته، چراغ‌های کشیده و المان‌های دیگر در هر دو خودرو مشهود است هرچند طراحی که آریزو ۵ خودرو به‌روزتری است و نمره بالاتری را در مقابل ایکس ۲۲ اتوماتیک دریافت می‌کند.

البته طراحی چراغ‌های عقب آریزو ۵ تا حد زیادی به نسخه هاچ بک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو ۵ بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوه طراحی جدید چری را نشان می‌دهد. آریزو ۵ با طول، عرض و ارتفاع ۴.۵۳، ۱.۸۱ و ۱.۴۸ متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازه هیوندای الانترا است.

نمای داخلی این خودرو دارای طراحی بسیار جذاب، زیبا و اسپرت بوده و تا حدی در طراحی آن از چری تیگو ۵ و حتی محصولات هیوندای ایده گرفته‌شده است.

در نمای جلویی آریزو ۵ (Arrizo 5) با هد لامپ‌های بلند و باریک تلفیقی از فلز و شیشه و نور؛ در پایین چراغ‌های LED دی‌لایت در کنار جلوپنجره روبه‌رو هستیم که ظاهر خودرو را خاص کرده است و حس لوکس بودن را به بیننده منتقل می‌کند. از نکات دیگر می‌توان به وجود چراغ‌های راهنما روی آینه‌های بغل اشاره کرد. چراغ‌خطر عقب آریزو ۵ (Arrizo 5) از نوع LED بوده و با طراحی خاص و البته منحصربه‌فردی اجراشده است.

ام وی ام ایکس ۲۲ محصول مدیران خودروست که در کشور مونتاژ می‌شود. MVM X22 بر روی پلتفرم MVM 315 ساخته‌شده است.

ام وی ام X22 موفق شده ازنظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایسته‌ای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد. نمای روبرو از چراغ‌های بزرگ با گرافیک داخلی زیبا بهره گرفته است. جلوپنجره از شش ضلع با زوایای شکسته تشکیل‌شده و در هر دو انتها تا چراغ‌های جلو امتدادیافته است.

دورتادور جلوپنجره به‌جز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X22 امتدادیافته و هارمونی دل‌نشینی را با گرافیک داخلی چراغ‌های جلو پدید آورده است.

نکته جالب درباره ام وی ام X22 این است که خودرو موفق چری در بخش‌هایی از بدنه امتداد همان طراحی سری ۳۱۵ اچ هاچ‌بک را دارد ولی با اضافه کردن برخی الحاقات تزئینی، تدارک یک کابین مدرن و البته دمیدن عناصر اغراق‌آمیز به‌جای جای بدنه کمک کرده تا ام وی ام X22 محصولی جذاب در کلاس خود تبدیل گردد.

آینه‌های ام وی ام X22 بسیار بزرگ‌تر از خودروهای مشابه آن است که این باعث اشراف بیشتر راننده روی مسیر و ترافیک اطراف می‌شود.

قسمت پشتی این خودرو ازنظر طراحی منحصربه‌فرد است و طراحی نسبتاً ساده‌ای‌ دارد و طراحی چراغ‌های آن طوری است که در شب به جذابیت بدنه افزوده می‌شود. یک اسپویلر در قسمت انتهایی ظاهری اسپرت‌تر برای X22 مدیران خودرو فراهم کرده است. درمجموع و در کلاس اقتصادی ام وی ام X22 طراحی ظاهری این خودرو منحصربه‌فردتر از رقیبان است.

ایکس‌۲۲ طول ۴۲۰۰، عرض ۱۷۶۰ و ارتفاع ۱۵۷۰ میلی‌متر دارد. این خودروی کراس اوور دارای دو مدل اتوماتیک و دستی است که هر دو استاندارد آلایندگی یورو ۵+ کسب کرده‌اند.

مشخصات فنی؛ مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک

مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک در بخش مشخصات فنی نشان می‌دهد؛ آریزو ۵ (Arrizo 5) موتور ۱۴۹۹ سی‌سی دارد که ۴ سیلندر در کنار هم قرار دارند و ۱۶ سوپاپ ضریب تراکم ۱۱ به ۱ تولید می‌کنند.

در مدل دستی یک جعبه‌دنده ۵ سرعتِ دارد، وزن خودرو در مدل دستی ۱۳۵۵ و در مدل اتوماتیک ۱۳۸۷ کیلوگرم است این خودرو توانایی حمل ۵ سرنشین را دارد. ظرفیت باک آریزو ۵ ۴۸ لیتر است.

این مشخصات از آریزو ۵، یک ماشین نه‌چندان کم‌مصرف و ایده آل برای شهر و سفرهای برون‌شهری را به شما معرفی می‌کند. موتور آریزو ۵ در ۶۱۵۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار قوای محرکه تولید می‌کند. حداکثر گشتاور این خودرو ۱۴۱ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه است.

در مقابل آریزو ۵ دنده‌ای، به مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۲۲ می‌رسیم، این خودرو با داشتن یک موتور چهار سیلندر با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو با جعبه‌دنده دستی ۱۷۰ کیلومتر و با دنده‌اتوماتیک ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک برابر با ۶.۱ لیتر برصد کیلومتر است. این عدد برای خودروی مجهز به گیربکس دستی معادل ۵.۹ واحد اعلام‌شده است. همچنین ام وی ام X22 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵+ است.

امکانات رفاهی

مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک در بخش امکانات رفاهی نشان می‌دهد؛ آریزو ۵ دنده‌ای (Arrizo 5) ازنظر ایمنی سیستم‌های ترمز و پایداری چیزی کم ندارد و این خودرو مجهز به سیستم‌های ABS / EBD/ TCS / BAS / EBA / HHC است. در آریزو ۵ (Arrizo 5) سیستم ضد قفل ABS+EBD برای ۴ چرخ مجهز است و ازنظر رفاهی به شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و نمایشگر ۷ اینچ مجهز است.

از مشخصات ایمنی و فنی ام وی ام ایکس ۲۲ مدیران خودرویی می‌توان به کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ABS و EBD، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای کلیه سرنشینان، ایموبلایزر و سنسور پارک و دوربین دید عقب، حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز کمکی (EBA)، غربیلک فرمان دکمه‌های مربوط به سیستم صوتی-تصویری و کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچ و غیره اشاره کرد.

قیمت؛ مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک

 مقایسه آریزو ۵ دنده ای با X22 اتوماتیک در بخش قیمت نشان می‌دهد؛ قیمت آریزو ۵ در نمایندگی‌ها برای تیپ دنده لاکچری حدود ۱۹۰ میلیون تومان است؛ که در بازار آزاد قیمتی ۲۱۰ میلیون تومانی قیمت دارد اما در مقابل ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک اسپرت اکسلنت در نمایندگی قیمتی حدود ۲۲۳ میلیون تومانی دارد که در بازار آزاد حدود ده میلیون تومان گران‌تر است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • محسن | ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۶:۳۵ ق٫ظ

    الان اریزو ۵ شده ۸۲۰ تومن و ایکس۲۲ ۶۸۰ تومن توی ۳ سال چه کار کردین با این مملکت اصحاب کهف بعد ۳۰۰ سال خوابیدن بعدش با سکه طلا میخواستن نون بخرن ارزش پولشون هزار برابر شده بود ولی ما توی ۴ سال چه چیزایی که ندیدیم،خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو که خون مردمو توی شیشه کردن

  • احسان | ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ ق٫ظ

    اصن این غلطه که هر شخص باید یه ماشین داشته باشه اون موقع همه از آلودگی میمیرن ، باید یه فکری باحال مدیریت رانندگان تک سرنشین که واسه عشق و حال ماشین استارت میزنن بکنن ، با جریمه یا طرح ترافیک خنثی بشن