خودرو لیفان X70

خودرو لیفان X70 را بیشتر بشناسیم+ قیمت احتمالی

چهارشنبه - 15 مرداد 1399

پیشرانه – خودرو لیفان X70 جدیدترین محصول این شرکت خودروسازی است که احتمالا در آینده‌ای نزدیک و از سوی خودروسازان بم به بازار ایران وارد خواهد شد.

پیشرانه – خودرو لیفان X70 جدیدترین محصول این شرکت خودروسازی است که احتمالا در آینده‌ای نزدیک و از سوی خودروسازان بم به بازار ایران وارد خواهد شد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» لیفان که یکی از نخستین برندهای چینی بود که در اوایل دهه ۹۰ وارد بازار ایران شدند، در همان دوره ابتدایی توانست، سهم قابل قبولی از بازار را در اختیار خود بگیرد و برای کرمان موتور که عرضه کننده این خودرو در بازار ایران بود، عرصه گسترده‌ای را ایجاد کرد.

در سال‌های ابتدایی ورود لیفان به ایران، دو مدل لیفان ۵۲۰ و لیفان ۶۲۰ و سپس لیفان X60  وارد بازار ایران شدند و پس از چند سال توقف حالا صحبت از ورود خودرو لیفان X70 به بازار ایران است. کرمان موتور که در سال‌های گذشته وظیفه عرضه لیفان را به خودروسازان بم به عنوان یکی از زیرمجموعه‌هایش واگذار کرده، در این عرضه حضور مستقیم ندارد و اقدامات لازم را خودروسازان بم انجام داده‌اند.

پاییز سال ۹۷ بود که خودروسازان بم خبر از عرضه لیفان X70 داد. در آن دوران هنوز کراس‌اوورهای نیمه لوکس چینی همچون امروز در بازار قدرت نگرفته بودند و شانس لیفان برای رقابت بالاتر بود اما امروز چند رقیب قدرتمند چینی در این عرصه حضور خواهند داشت. با وجود اعلام رسمی  ورود خودرو لیفان X70 به بازار ایران در سال ۹۷، به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده این محصول به دست مشتریان خواهد رسید.

در چندسال اخیر استفاده از پیشرانه‌های توربو و گیربکس‌های دوکلاچه در صنعت خودروسازی چین متداول شده و خودروسازان چینی با استفاده از این تجهیزات، سعی دارند تا دیدگاه رایج در خصوص خودروهای چینی را اصلاح کنند. با این وجود لیفان تصمیم گرفته تا در X70 از اصول سنتی استفاده کند و به همین دلیل پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی با ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت در هر ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۲۰۰ دور در دقیقه را برای محصول خود برگزیده است. حداکثر سرعت مجاز این خودرو ۱۷۵ کیلومتر در ساعت و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین این میزان سوخت را از باک خود به حجم ۵۵ لیتر با استاندارد یورو ۵ می سوزاند.

لیفان X70 همانند بسیاری از خودروهای چینی همرده از امکانات و تجهیزات مناسبی بهره‌مند است. از جمله این امکانات می‌توان به مواردی همچون رادار جلو و عقب، استارت دکمه‌ای، کیسه‌ هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم TPMS، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های هالوژنی، سیستم روشنایی در روز، آنتن کوسه‌ای، سانروف، روکش صندلی چرمی، پاور ویندوز، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم چندرسانه‌ای نه اینچی، خروجی ۱۲ ولتی و دوربین دنده عقب اشاره کرد.

هرچند هنوز خودروسازان بم درباره قیمت این محصول عدد دقیقی را ارائه نکرده‌اند اما براوردها نشان از آن دارد که این ماشین احتمالا با عددی میان ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان به بازار ایران عرضه خواهد شد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟