شاهین کراس سایپا

شاهین کراس سایپا رونمایی شد+ ویژگی‌های فنی

جمعه - 17 مرداد 1399

پیشرانه – شاهین کراس سایپا رسما از سوی از این شرکت خودروسازی رونمایی شد و به نظر می‌رسد، این محصول جدید در سال ۱۴۰۰ به بازار خواهد آمد.

پیشرانه – شاهین کراس سایپا رسما از سوی از این شرکت خودروسازی رونمایی شد و به نظر می‌رسد، این محصول جدید در سال ۱۴۰۰ به بازار خواهد آمد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» سایپا که در سال جاری پس از مدت‌ها انتظار سرانجام خودرو جدید خود شاهین را به بازار عرضه کرد و با توجه به پیش فروش‌های صورت گرفته احتمالا این خودرو در ماه‌های پایانی سال به دست متقاضیان خواهد رسید، از جدیدترین محصول خود که بر اساس شاهین ساخته شده است نیز رونمایی کرد. با توجه به اینکه شاهین در سال جاری به بازار عرضه خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود که شاهین کراس سایپا در سال آینده به بازار بیاید.

بر اساس اعلام سایپا، این خودروها در گروه‌ها هایچ بک کراس‌ها به بازار خواهد آمد. این ماشین که در ابتدا با نام رهام کراس کانتری معرفی شده بود، با تغییر نام رهام به شاهین احتمالا با نام جدید به بازار می‌آید.

سایپا شاهین کراس از نظر قوای فنی هیچ تفاوتی با نسخه سدان سایپا شاهین ندارد. هر دو این خودروها از پیشرانه توربوشارژر M15 استفاده می‌کنند که قادر است تا حداکثر ۱۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس مورد استفاده برای این خودروها نیز پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک خواهد بود. مصرف سوخت رسمی سایپا کراس کانتری و سایپا شاهین هنوز اعلام نشده اما با توجه به حجم کم پیشرانه و استفاده از سیستم پرخوران یا توربوشارژر برای پیشرانه این خودروها، به نظر نمی‌رسد مصرف سوخت بالایی برای آنها لحاظ شده باشد.

امکانات شاهین کراس سایپا نیز در فهرستی از سوی این شرکت اعلام شده و بر این اساس، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، استارت دکمه ای، سانروف، دی‌لایت، سیستم تهویه الکتریکی، روف‌رک، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، سنسور و دوربین عقب و تریم داخلی چرمی از گزینه‌های این خودرو خواهد بود.

هرچند هنوز سایپا زمان و قیمت نهایی این خودرو را اعلام نکرده اما با توجه به نرخ ۱۶۰ میلیون تومانی شاهین، خودرو جدید سایپا قطعا قیمت بیشتری خواهد داشت.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟