کاهش نامحسوس قیمت برخی خودروها

کاهش نامحسوس قیمت برخی خودروها در بازار

شنبه - 22 شهریور 1399

پیشرانه- در چند روز اخیر کاهش نامحسوس قیمت برخی خودروها در بازار بوده‌ایم.

پیشرانه- در چند روز اخیر کاهش نامحسوس قیمت برخی خودروها در بازار بوده‌ایم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» به‌عنوان‌مثال پراید SE۱۱۱ در بازار ۱۱۰ میلیون تومان قیمت دارد که از کاهش حدود یک‌درصدی قیمت این خودرو حکایت دارد، همچنین خودرو تیبا هاچ‌بک ای‌ایکس در بازار با قیمت ۱۳۴ میلیون تومان، تیبا هاچ‌بک‌پلاس ۱۳۷ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار اس‌ایکس بنزینی ۱۱۸ میلیون تومان و تیبا صندوق‌دار پلاس ۱۳۷ میلیون تومان دیده می‌شود.

همچنین قیمت خودرو رنو پارس تندر مدل سال ۹۸ حدود ۳۱۲ میلیون تومان، قیمت خودرو رنو تندر۹۰ E2 نیز ۲۷۸ میلیون تومان، قیمت رنو تند ۹۰ پلاس اتوماتیک ۳۵۷ میلیون تومان و رنو تند ۹۰ پلاس دنده‌ای نیز با مدل ۹۸ حدود ۳۴۲ میلیون تومان است.

از سوی دیگر، پژو ۲۰۰۸ در بازار با قیمت ۸۳۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۲۴۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار وی ۸ با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۳۴۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای با قیمت ۲۷۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ با قیمت ۳۳۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس بنزینی با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان و پژو پارس اتوماتیک با قیمت ۲۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رود.

دنا معمولی نیز در بازار ۲۷۲ میلیون تومان و دنا پلاس دنده‌ای توربو ۳۵۱ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

کاهش نامحسوس قیمت برخی خودروها در شرایطی اتفاق افتاده است که سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت نیز معتقد است: اظهارنظر مثبت برخی مسئولان در روزهای گذشته مبنی بر کنترل بازار و تکاپوی تولیدات داخلی برای پاسخگویی به نیاز واقعی بازار، بر شیب کاهشی قیمت‌ها تأثیرگذار بوده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت خاطرنشان‌ کرد: وقتی قیمت‌ها بالا اعلام می‌شود، در عمل خریداری وجود نخواهد داشت.

موتمنی، نوک پیکان قیمت سازی‌ها را به سمت افرادی که خودرو از خودروسازان تحویل گرفته‌اند نشانه رفت و گفت: این افراد با سوء‌استفاده از شرایط بازار و همچنین التهابات در سایر بازارهای موازی، به ارائه قیمت‌های دلخواه خود می‌پردازند تا سود بیشتری از این آشفته‌بازار به جیب بزنند.

وی درعین‌حال تأکید کرد: افزایش فروش فوری خودروسازان در این شرایط می‌تواند به تعادل هر چه بیشتر بازار و کاهش قیمت‌ها کمک کند.

گفتنی است از سوی دیگر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در گفت‌وگویی اعلام کرده است: با اختصاص ۴۰ درصد از تولیدات خودروسازان به فروش فوق العاده، این امکان فراهم شده است تا از ابتدای مهرماه سال جاری تا پایان سال، ماهیانه ۲۵ هزار دستگاه خودرو مختلف در طرح فروش فوق العاده خودروسازان به مشتریان عرضه شود.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟